Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKvěták chrání před rakovinou a kardiovaskulárními chorobami
kvetak-chrani-pred-rakovinou-a-kardiovaskularnimi-chorobami.png

Květák chrání před rakovinou a kardiovaskulárními chorobami

Zveřejněno: 30.03.2016

Víte, že květák obsahuje větší množství vitaminu C než citróny a díky draslíku pomáhá udržet zdravé cévy a srdce? Navíc sloučenina indol – 3 – karabinol, kterou obsahuje, má silné protirakovinné účinky. Květák zkrátka právem můžeme považovat za zázračnou potravinu. 

Víte, že květák obsahuje větší množství vitaminu C než citróny a díky draslíku pomáhá udržet zdravé cévy a srdce? Navíc sloučenina indol – 3 – karabinol, kterou obsahuje, má silné protirakovinné účinky.

Květák zkrátka právem můžeme považovat za zázračnou potravinu. Kromě vitaminu C dodá tělu provitamin A, vitaminy skupiny B, vitamin K, draslík, vápník, zinek, mangan, měď a selen. Obsahuje velké množství vlákniny a působí blahodárně na celý trávicí systém. Je to proto ideální potravina pro všechny, kteří často trpí žaludečními obtížemi nebo zácpou.

Záleží ale na tom, v jaké úpravě květák konzumujeme. Smažený v trojobalu zdraví moc neprospívá. Protože květák obsahuje málo bílkovin, je vhodné doplnit ho například vajíčkem. Velice zdravý pokrm je proto takzvaný květákový mozeček. Květák se ale dá také dusit v páře, zapékat s bramborami či těstovinami a lze z něj připravit zdravou a chutnou polévku.

Využít ale můžete i jeho košťály, které stejně jako růžičky totiž obsahují mnoho vitaminů a minerálů. Dají se třeba nadrobno nasekat a přidat do zeleninové polévky. Jestliže vám vadí charakteristické aroma květáku při jeho vaření, můžete jej zmírnit přidáním bobkového listu či nového koření.

Květák se dá konzumovat i syrový. V tomto stavu je ale hůř stravitelný a může působit nadýmavě. Vzhledem k tomu, že obsahuje jen velmi málo kalorií, je květák výborná volba pro ty, kdo se snaží snížit hmotnost. Opět je ale klíčový způsob jeho přípravy. Smažení se rozhodně nedoporučuje.

Pokud byste ale přesto chtěli květák připravit na pánvi, vyhněte se trojobalu a připravte z něj placičky, které osmahnete na minimálním množství tuku. Díky vysokému obsahu vlákniny dokáže zasytit na dlouhou dobu a dodá tělu potřebné vitaminy a minerály. Měl by tedy rozhodně být jednou z pravidelných složek zdravého jídelníčku. 

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.