Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKvašená zelenina: domácí multivitamin na zimu
kvasena-zelenina-domaci-multivitamin-na-zimu.png

Kvašená zelenina: domácí multivitamin na zimu

Zveřejněno: 05.01.2017

Asi víte, že 60 % naší imunity sídlí ve střevech. To, jak efektivně se naše tělo dokáže bránit virózám a bakteriím útočícím zvenku, ovlivňuje do velké míry právě složení našeho střevního mikrobiomu. Průmyslová strava plná aditiv a život ve stresu naše prospěšné bakteriální souputníky ve střevech hubí. Jako protilátku nasaďte kvašenou zeleninu. 

Asi víte, že 60 % naší imunity sídlí ve střevech. To, jak efektivně se naše tělo dokáže bránit virózám a bakteriím útočícím zvenku, ovlivňuje do velké míry právě složení našeho střevního mikrobiomu. Průmyslová strava plná aditiv a život ve stresu naše prospěšné bakteriální souputníky ve střevech hubí. Jako protilátku nasaďte kvašenou zeleninu. 

Po letech znovu dobývá kuchyně moderního člověka. Příprava kvašené zeleniny alias „pickles“ je snadná a levná. Její benefity jsou k nezaplacení. Přináší do střev prospěšné bakterie, které je pomáhají čistit a udržovat správný střevní mikrobiom.

Během kvašení rozkládají probiotické bakterie přirozené cukry v zelenině a vzniká kyselina mléčná. Zvyšuje se obsah enzymů pomáhajících dobrému trávení. Zelenina je díky nim lépe stravitelná sama o sobě, a navíc pomáhá trávení těžších jídel, lžíce nebo dvě skvěle doplní pečená a smažená masa. Třicet deka kysaného zelí denně zajistí potřebnou dávku vitaminu C. Kromě toho obsahuje i vitaminy E, K a většinu ze skupiny B, minerální látky (hořčík, draslík, železo, vápník či zinek).

Zelí obsahuje rozpustnou i nerozpustnou vlákninu a pochopitelně spoustu přátelských mikroorganismů, díky nimž jsme odolní a silní. Při infekcích pomáhají především jeho sirnaté složky, které mohou za štiplavou chuť. Nepleťte si kvašenou zeleninu se sterilovanou Vyjma kysaného zelí a okurek kvašenou zeleninu v obchodech běžně nekoupíte. Sterilovaná zelenina (okurky, papriky, zelí...) neprospívá zdraví tak jako kvašená. Jelikož prošla tepelnou úpravou, neobsahuje tolik enzymů, vitaminů ani přátelských bakterií.  

Podobné články: 

Koriandr – výborný pomocník při vaření, ale také silný zdroj vitaminů

Petržel a petrželová nať pomohou mimo jiné při problémech s močovým měchýřem

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

06.03.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.