Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKřečové žíly v těhotenství – jak jim předcházet? Hlavní je dostatečná hydratace
krecove-zily-v-tehotenstvi-jak-jim-predchazet-hlavni-je-dostatecna-hydratace.png

Křečové žíly v těhotenství – jak jim předcházet? Hlavní je dostatečná hydratace

Zveřejněno: 13.01.2016

Těhotenství je jedním z rizikových faktorů pro rozvoj křečových žil. Vlivem hormonálních změn ztrácejí cévní stěny nastávajících maminek svou pevnost, a jsou proto náchylnější k rozšiřování. Kromě toho se u těhotných zvyšuje objem krve v cévním řečišti, který následně vyvíjí větší tlak na cévní stěny. Jedná se o další z rizik vzniku křečových žil. Jak se mohou nastávající maminky před rozvojem křečových žil chránit? 

Těhotenství je jedním z rizikových faktorů pro rozvoj křečových žil. Vlivem hormonálních změn ztrácejí cévní stěny nastávajících maminek svou pevnost, a jsou proto náchylnější k rozšiřování. Kromě toho se u těhotných zvyšuje objem krve v cévním řečišti, který následně vyvíjí větší tlak na cévní stěny. Jedná se o další z rizik vzniku křečových žil. Jak se mohou nastávající maminky před rozvojem křečových žil chránit? Třetí rizikový faktor křečových žil v těhotenství je zvětšující se děloha. Stlačuje cévy a zhoršuje průtok krve v dolních končetinách. Zvýšenou zátěž organismu v těhotenství a genetické dispozice, bohužel nijak ovlivnit nemůžete.

Existuje ovšem několik doporučení, která slouží aspoň jako částečná prevence. Zvedejte nohy nad úroveň pasu. Zlepšíte tím průtok krve. Pokud sledujete televizi nebo si čtete, položte si nohy na stůl. Pokud odpočíváte vleže, podložte si nohy například polštářem. Pokud musíte delší dobu sedět, zkuste sed co nejčastěji prostřídat s krátkou chůzí nebo stáním. V práci si zajděte pro sklenici vody, doma při práci na počítači každou půl hodinu vstaňte a projděte se po bytě. Krev v nohách rozproudíte i střídavým sprchováním končetin studenou a teplou vodou.

Dbejte na dostatečný přísun tekutin. Kromě prevence křečových žil tím také účinně předcházíte zácpě, která nastávající maminky trápí častěji než ostatní. V případě závažnějších problémů s křečovými žilami konzultujte svůj stav s lékařem, který vám může doporučit medikaci slučitelnou s těhotenstvím.

Hýbejte se. Choďte každý den na procházku, protože pohyb napomáhá průtoku krve. V případě, že vás trápí křeče, může vám ulevit přísun hořčíku. Najdete ho například v banánech nebo ořechách. Klíčová je také správná obuv. Nenoste boty na podpatcích a také boty se zcela plochou podrážkou a bez ortopedické stélky. Snažte se udržet si i v těhotenství optimální hmotnost. Nadváha totiž problém s křečovými žilami zhoršuje. 

Doporučujeme


personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.
pali-vas-casto-zaha.png

Pálí vás často žáha?

05.10.2018Možná trpíte refluxní chorobou, při které se žaludeční šťávy dostávají do jícnu a úst. Nejste v tom sami, podobné problémy má přinejmenším každý desátý člověk. Nemocní přitom často vůbec netuší, že i jejich další zdravotní komplikace jako třeba chronický kašel či chrápání způsobuje právě reflux. Ještě nedávno byla diagnostika této choroby poměrně nepříjemná, dnes už je však k dispozici jednoduchý a bezbolestný test, který onemocnění a jeho závažnost spolehlivě odhalí ze vzorku slin.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!