Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKoriandr – výborný pomocník při vaření, ale také silný zdroj vitaminů
koriandr-vyborny-pomocnik-pri-vareni-ale-take-silny-zdroj-vitaminu.jpg

Koriandr – výborný pomocník při vaření, ale také silný zdroj vitaminů

Zveřejněno: 07.10.2016

Rostlina z čeledi miříkovitých skvěle dochutí pokrmy z masa nebo zeleniny. Organismu ale dodá i celou řadu vitaminů prospěšných zdraví a napomáhá trávení. Koriandr můžete pěstovat i v květináči na okenním parapetu, a mít ho tak k dispozici po celý rok. 

Rostlina z čeledi miříkovitých skvěle dochutí pokrmy z masa nebo zeleniny. Organismu ale dodá i celou řadu vitaminů prospěšných zdraví a napomáhá trávení.

Koriandr můžete pěstovat i v květináči na okenním parapetu, a mít ho tak k dispozici po celý rok. Jeho listy je nejlepší používat čerstvé. Proto se vyplatí pěstovat si ho doma po celý rok. Má raději slunné stanoviště, vyberte mu proto místo s dostatkem světla a stranou průvanu. Protože jeho chuť i vůně jsou hodně specifické, je možné, že nezachutná každému.

Hodí se zejména do jídel z dušeného masa a restované zeleniny. Ocení ho tedy zejména ti, kdo mají rádi orientální kuchyni. Lístky můžete přidat také do polévek nebo jimi můžete posypat celozrnné pečivo s tvarohovou pomazánkou. Lístky koriandru obsahují mimo jiné vitaminy skupiny B a vitamin C. Protože napomáhá trávení, ocení jej ti, kdo mívají často potíže s nadýmáním.

Někdy se uvádí, že pozor by si na něj měli dát lidé s poruchou srážlivosti krve. Rostlina totiž obsahuje chemickou látku zvanou kumarin, která působí na krev protisrážlivě. Kumarin se však vyskytuje i v celé řadě jiných potravin (skořice, sezamová semena atd.) a účinky přírodního kumarinu na srážlivost krve jsou skutečně velmi slabé. Kromě toho, že se koriandr používá jako dochucovadlo, dá se užívat také ve formě čaje. Ten se doporučuje při nadýmání, průjmech, ale také při nechutenství a žaludečních křečích.

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.