Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?
kolik-pohybu-potrebuji-vase-klouby-aby-byly-zdrave.png

Kolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?

Zveřejněno: 10.11.2017

Nedávné studie naznačují, že pravidelná fyzická aktivita může pomoci lidem s pohybovými problémy, způsobenými onemocněním kloubů. Záleží ale na druhu pohybu a také na množství času, který mu věnujete.

S nemocemi pohybového aparátu více či méně přicházíte o svou nezávislost. Kromě toho, že vás toto onemocnění limituje fyzicky, může velmi negativně působit také na vaši psychiku. Pozitivní ale je, že svou situaci může pacient aspoň částečně sám obrátit k lepšímu. Podle výsledků průzkumu, které zveřejnil odborný časopis Arthritis Care & Research, stačí pouhých 45 minut přiměřeného pohybu týdně a může dojít ke zlepšení.

Obecná doporučení říkají, že má člověk věnovat aspoň 150 minut týdně lehké fyzické aktivitě, aby předešel vážným onemocněním a podporoval zdravou činnost srdce. Tolik pohybu je u většiny lidí, kteří mají problémy s klouby, ovšem vyloučeno.

V časopise Arthritis Care & Research byla publikována studie, v níž vědci sledovali fitness aktivity dospělých ve věku 49–83 let s osteoartritidou v oblasti kyčlí, kolen a kotníků. Pacienti, kteří měli přibližně 45 minut týdně mírný pohyb, například rychlou chůzi, zaznamenali až 80% zlepšení pohybových dovedností na rozdíl od těch, kdo se hýbali méně. Čím více pravidelného pohybu, tím samozřejmě pro kondici organismu lépe, nicméně při artritidě stačí i toto množství. 

Ořechy posílí srdce i nervy

Proti řídnuí kostí nasaďte vápník a pohyb

Doporučujeme


proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.