Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?
kolik-pohybu-potrebuji-vase-klouby-aby-byly-zdrave.png

Kolik pohybu potřebují vaše klouby, aby byly zdravé?

Zveřejněno: 10.11.2017

Nedávné studie naznačují, že pravidelná fyzická aktivita může pomoci lidem s pohybovými problémy, způsobenými onemocněním kloubů. Záleží ale na druhu pohybu a také na množství času, který mu věnujete.

S nemocemi pohybového aparátu více či méně přicházíte o svou nezávislost. Kromě toho, že vás toto onemocnění limituje fyzicky, může velmi negativně působit také na vaši psychiku. Pozitivní ale je, že svou situaci může pacient aspoň částečně sám obrátit k lepšímu. Podle výsledků průzkumu, které zveřejnil odborný časopis Arthritis Care & Research, stačí pouhých 45 minut přiměřeného pohybu týdně a může dojít ke zlepšení.

Obecná doporučení říkají, že má člověk věnovat aspoň 150 minut týdně lehké fyzické aktivitě, aby předešel vážným onemocněním a podporoval zdravou činnost srdce. Tolik pohybu je u většiny lidí, kteří mají problémy s klouby, ovšem vyloučeno.

V časopise Arthritis Care & Research byla publikována studie, v níž vědci sledovali fitness aktivity dospělých ve věku 49–83 let s osteoartritidou v oblasti kyčlí, kolen a kotníků. Pacienti, kteří měli přibližně 45 minut týdně mírný pohyb, například rychlou chůzi, zaznamenali až 80% zlepšení pohybových dovedností na rozdíl od těch, kdo se hýbali méně. Čím více pravidelného pohybu, tím samozřejmě pro kondici organismu lépe, nicméně při artritidě stačí i toto množství. 

Ořechy posílí srdce i nervy

Proti řídnuí kostí nasaďte vápník a pohyb

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
zloutenka-c-skryta-hrozba-kterou-je-nutne-vcas-odhalit.jpg

Žloutenka C – skrytá hrozba, kterou je nutné včas odhalit

07.09.2018Žloutenka je nebezpečným virovým onemocněním, které může skončit až smrtí. Nejznámější jsou typy A, B a C. Zejména u hepatitidy C se v posledních letech zjišťuje, že je mnohem rozšířenější, než se dosud předpokládalo. Není totiž podle vnějších příznaků snadno odhalitelná a vyskytuje se i mimo tradiční rizikové skupiny, jako jsou drogově závislí. Zpozornět by měli především lidé, kteří dostali darovanou krev před rokem 1992, kdy se žloutenka C teprve začala diagnostikovat. Pokud je dlouhou dobu neléčená, způsobuje vážné poškození jater, které může vést až k úmrtí. Spolehlivě ji lze odhalit jen pomocí krevních testů.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.