Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKolik ovoce a zeleniny byste měli v zájmu svého zdraví denně sníst?
kolik-ovoce-a-zeleniny-byste-meli-v-zajmu-sveho-zdravi-denne-snist.png

Kolik ovoce a zeleniny byste měli v zájmu svého zdraví denně sníst?

Zveřejněno: 30.05.2017

Ovoce a zelenina jsou klíčovými potravinami pro naši vitalitu, to je stará známá věc. Jaké druhy ovoce a zeleniny jsou ale těmi nejsilnějšími bojovníky proti závažným chorobám, jako je rakovina nebo srdeční onemocnění, a v jakém množství bychom je měli jíst?   

Ovoce a zelenina jsou klíčovými potravinami pro naši vitalitu, to je stará známá věc. Jaké druhy ovoce a zeleniny jsou ale těmi nejsilnějšími bojovníky proti závažným chorobám, jako je rakovina nebo srdeční onemocnění, a v jakém množství bychom je měli jíst? 

Vědci z Královské univerzity v Londýně došli na základě desítek studií ke zjištění, že optimální je zkonzumovat 800 gramů ovoce a zeleniny denně. Denní příjem takového množství ovoce a zeleniny je dle jejich propočtů spojený se sníženým rizikem srdečních onemocnění o 24 %, mrtvice o 33 %, kardiovaskulárních onemocnění o 28 %, rakoviny o 13 % a předčasného úmrtí o 31 %. Výpočet se zakládá na srovnání s nulovým příjmem těchto potravin.

Nejvíce se v boji proti výše uvedeným chorobám osvědčily tyto potraviny: jablka, hrušky, citrusy, saláty a další listová zelenina jako špenát nebo čekanka. Dále brokolice, zelí a květák. Mezi zeleninu s vlivem na snížení rizika rakoviny se řadí mimo jiné zelené fazolky, mrkev, žlutá paprika a košťálová zelenina.

Vedoucí tohoto výzkumu, jehož výsledky publikoval Mezinárodní magazín epidemiologie, uvedl, že za zdravotními benefity stojí zejména komplexní síť živin v ovoci a zelenině. Pomáhá při snižování krevního tlaku a hladiny cholesterolu a zvyšování odolnosti cévní soustavy a celé imunity.

Důležité jsou antioxidanty, které mohou redukovat poškození DNA či riziko rakoviny. Širokou škálu zdraví prospěšných látek nelze plnohodnotně nahradit pouze doplňky stravy v tabletách. Čerstvé ovoce a zelenina jsou nenahraditelné. 

5 druhů extra zdravého ovoce, které dozrává v létě

Zdravotní přínosy podzimní zeleniny a ovoce​  

Doporučujeme


renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
zloutenka-c-skryta-hrozba-kterou-je-nutne-vcas-odhalit.jpg

Žloutenka C – skrytá hrozba, kterou je nutné včas odhalit

07.09.2018Žloutenka je nebezpečným virovým onemocněním, které může skončit až smrtí. Nejznámější jsou typy A, B a C. Zejména u hepatitidy C se v posledních letech zjišťuje, že je mnohem rozšířenější, než se dosud předpokládalo. Není totiž podle vnějších příznaků snadno odhalitelná a vyskytuje se i mimo tradiční rizikové skupiny, jako jsou drogově závislí. Zpozornět by měli především lidé, kteří dostali darovanou krev před rokem 1992, kdy se žloutenka C teprve začala diagnostikovat. Pokud je dlouhou dobu neléčená, způsobuje vážné poškození jater, které může vést až k úmrtí. Spolehlivě ji lze odhalit jen pomocí krevních testů.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?