Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKokosová voda versus kokosové mléko – jaký je v nich rozdíl a jak prospívají zdraví?
kokosova-voda-versus-kokosove-mleko-jaky-je-v-nich-rozdil-a-jak-prospivaji-zdravi.jpg

Kokosová voda versus kokosové mléko – jaký je v nich rozdíl a jak prospívají zdraví?

Zveřejněno: 22.08.2016

Kokosová voda je bezbarvá tekutina, která se nachází ve středu nezralých zelených kokosů. Kokosové mléko naopak pochází z plodů už zralých, konkrétně z jejich dužiny. Zatímco voda obsahuje jen velmi málo kalorií, mléko je v porovnání s ní poměrně výživné. Jak tyto tekutiny získané z kokosových ořechů mohou prospět našemu zdraví? 

Kokosová voda je bezbarvá tekutina, která se nachází ve středu nezralých zelených kokosů. Kokosové mléko naopak pochází z plodů už zralých, konkrétně z jejich dužiny. Zatímco voda obsahuje jen velmi málo kalorií, mléko je v porovnání s ní poměrně výživné. Jak tyto tekutiny získané z kokosových ořechů mohou prospět našemu zdraví?

Kokosová voda je u nás k dostání obvykle balená. V místech, kde kokosy přirozeně rostou nebo je možné je snadno dovážet, se můžete s kokosovou vodou setkat i v přírodním stavu. Stačí nezralému kokosu useknout špičku a z jeho středu brčkem vypít osvěžující tekutinu. V přírodní formě obsahuje poměrně vysoký obsah draslíku, minimum kalorií a rovněž vitamin C nebo vitaminy skupiny B. Potíž může být v tom, že ta, která k nám putuje zdaleka a je balená, bývá pasterizovaná, čímž se může obsah zdravých látek snížit. Pro maximální využití pozitivních účinků tohoto nápoje byste tedy měli pít tu zcela čerstvou. V českých obchodech se pak vyplatí na etiketě zkontrolovat, zda není voda doslazovaná nebo připravená z koncentrátu.

Kokosové mléko pochází z kokosů zralých. Prodává se nejčastěji v plechovkách a hojně se využívá při přípravě asijských pokrmů. Obsahuje tuky a je poměrně kaloricky vydatné. Má v sobě ovšem i celou řadu minerálů – mimo jiné vyšší množství vápníku a fosforu. Vzhledem k tomu, že kokosové mléko neobsahuje laktózu, může se jednat o alternativu běžného mléka pro ty, kdo trpí alergií na mléčný cukr. Stejně tak ti, kterým nechutnají mléčné výrobky nebo je z nějakých důvodů nejedí, mohou aspoň částečně napomoci přísunu vápníku právě díky kokosovému mléku. 

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
jak-se-branit-inhalacnim-alergenum.jpg

Jak se bránit inhalačním alergenům

20.11.2018Při alergickém onemocnění je obecně nejvhodnější prevencí vyloučení kontaktu s alergeny. V případě inhalačních alergenů to může být poměrně obtížný úkol, šíří se totiž vzduchem a vyskytují se venku i v domácnosti, některé dokonce celoročně. Potíží většiny alergiků navíc je, že jsou přecitlivělí na více alergenů zároveň. Někdy tak bývá složité rozeznat pravou příčinu příznaků. V takových případech může být spolehlivým ukazatelem rozbor krve. Následně je vhodné dodržovat určitá preventivní opatření a kontakt s alergeny díky nim téměř vyloučit, či alespoň významně omezit. Konkrétní doporučení se liší podle typu alergenu, jedno je ale spojuje: pravidelný a důsledný úklid domova.