Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyKneippův chodník a kryokomora – víte, oč se jedná?
kneippuv-chodnik-a-kryokomora-vite-oc-se-jedna.jpg

Kneippův chodník a kryokomora – víte, oč se jedná?

Zveřejněno: 17.04.2015

Pobyt v mínus 120 °C nebo přešlapování ve studené vodě s oblázky. I takové léčebné procedury dnes najdete na seznamu regeneračních metod. Jak vám může pomoct Kneippův chodník a pobyt v takzvané kryokomoře?

Mezi tradiční léčebné a regenerační metody v českých lázních patří různé druhy vodoléčby. Jednou z oblíbených procedur je i takzvaný Kneippův chodník pojmenovaný podle německého faráře Sebastiana Kneippa, který vytvořil v 19. století systém přírodních regeneračních metod.

A jak Kneippův chodník funguje? Tvoří ho dva bazénky s oblázky a využívá střídání teplé a ledové vody. V jedné nádržce je voda o teplotě asi 40 °C, ve druhé má jen 12 °C. Pacient přešlapuje zhruba pět minut v bazénku s teplou vodou a pak se několik vteřin prochází v nádrži s vodou studenou. Tento cyklus se několikrát opakuje. Výsledkem by mělo být lepší prokrvení dolních končetin a při pravidelných procedurách zlepšení metabolismu a celého krevního oběhu.

Další netradiční regenerační a ozdravná metoda, jejíž realizace je ale na rozdíl od Kneippova chodníku technicky dost složitá, je terapie extrémním chladem. Během takzvané kryoterapie je člověk po dobu zhruba dvou minut vystaven teplotě okolo mínus 120 °C.

Kryokomoru (nebo též polárium) vyhledávají hlavně pacienti, které trápí revma, artróza, roztroušená skleróza, lupénka nebo kteří rehabilitují po operaci kloubů či páteře. Kryocentrum najdete třeba  v areálu fakultní nemocnice Bory v Plzni, další polária jsou v Praze nebo v Pardubicích. Pokud o vyzkoušení kryoterapie jako léčebné metody uvažujete, je lepší nejdřív se poradit s lékařem. Zvlášť pokud trpíte některou z kardiovaskulárních chorob, bude pro vás tato regenerační metoda bohužel zapovězena.

Doporučujeme


renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.