Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJedno jablko denně dokáže divy
jedno-jablko-denne-dokaze-divy.png

Jedno jablko denně dokáže divy

Zveřejněno: 03.02.2017

Každý rok se jich sklidí 40 milionů tun. Více se urodí už jen hroznového vína, pomerančů a banánů. Když je budete jíst pravidelně, srovná se vám trávení a ulehčíte práci důležitým orgánům. Zařaďte je do svého jídelníčku právě teď – syrová, dušená, pečená – a podpořte imunitu.

Každý rok se jich sklidí 40 milionů tun. Více se urodí už jen hroznového vína, pomerančů a banánů. Když je budete jíst pravidelně, srovná se vám trávení a ulehčíte práci důležitým orgánům. Zařaďte je do svého jídelníčku právě teď – syrová, dušená, pečená – a podpořte imunitu.

Energeticky nejsou jablka příliš vydatná, protože obsahují až 83 % vody. Organismu ale dodají spoustu cenných látek. Mají obdivuhodnou schopnost regulovat činnost celé řady tělesných orgánů. Posilují imunitní systém, pozitivně působí na krevní oběh, srdce, cévy a stabilizují hladinu cukru v krvi. Jablka obsahují velké množství vlákniny (pektinu). Ten v žaludku bobtná a váže na sebe přebytečné tekutiny a toxické látky, například olovo a rtuť, a pomáhá je odvádět z těla ven.

Vláknina blahodárně působí na střeva a v kombinaci s organickými kyselinami (které jablko rovněž obsahuje) přispívá k obnově střevního mikrobiomu. Jablka tak slouží i jako přirozený posilovač imunity. Díky pektinu ovlivňují peristaltiku střev a upravují jejich funkci. Při zácpě zkuste snídat jedno až dvě jablka nalačno. Povzbuzují činnost střev a pomáhají při pravidelném vyprazdňování.

Prospěšnější je jíst jablka celá, nikoliv jen odšťavněná ve formě džusu. Stejně tak je dobré neloupat z nich slupku – ta je zdrojem vitaminů a minerálů, ale i nerozpustné vlákniny, která jako jemný kartáček zbavuje střeva zbytků potravy. Přednost dávejte tuzemským plodům před těmi, které k nám vážily dlouhou cestu ze zahraničí. Ideálně mějte po ruce ovoce z vlastní zahrádky.

Které zelenině prospěje tepelná úprava a kterou jezte raději syrovou?

Co jste možná nevěděli o pálivých chilli papričkách

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
renatin-blog-jak-se-zabavit-na-cestach.png

Renatin blog: Jak se zabavit na cestách

18.05.2018Výlet, dovolená – zkrátka přesun z bodu A do bodu B – je pro mnoho lidí jen nutné zlo. Ale stačí změnit přístup a z cesty může být nezapomenutelný zážitek, stejně jako se to už párkrát stalo mně. Zkuste mé oblíbené hry, u kterých se zasmějete a které navíc podněcují kreativitu, paměť a fantazii. A trénování paměti ke zdraví rozhodně patří.
renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.