Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?
jakou-teplotu-udrzovat-v-byte-a-proc-nemit-pretopeno.jpg

Jakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?

Zveřejněno: 31.10.2014

Začala topná sezóna, a proto je ideální čas zjistit, jaká je optimální teplota v jednotlivých místnostech v našich domovech. Řada lidí má totiž tendenci mít doma v podzimních a zimních měsících mnohem vyšší teplotu, než je třeba. Kromě toho, že se přetopené místnosti odrazí na našich financích, není dlouhodobý pobyt v nich vhodný ani pro naše zdraví. 

Pokud s přicházejícím podzimem začneme svůj domov vytápět až příliš horlivě, zaděláváme si tím na řadu zdravotních problémů. Přetopený vzduch v místnostech totiž ztrácí přirozenou vlhkost, která by se v obytných místnostech měla pohybovat mezi 40 % - 60 %. Pokud je vlhkost vzduchu kvůli příliš vysoké teplotě nižší, vysouší to sliznice a pokožku.

Suchá kůže a poletující přesušené vlasy mohou být sice nepříjemné, ale pro zdraví jsou nebezpečnější vysušené sliznice. Ty jsou totiž v tomto stavu mnohem náchylnější k propuštění infekce do těla.   Další, co mluví v neprospěch přílišného vytápění domova, je zátěž, kterou pro náš organismus představuje přechod z extrémně vytopené místnosti do chladného počasí venku. Čím je teplotní rozdíl vyšší, tím větší šok přesun pro tělo znamená. Přetopený byt je navíc ideálním semeništěm roztočů, kteří se v teplém prostředí rychleji množí. Přehnané vytápění nesvědčí alergikům a astmatikům, protože se jím může citelně zhoršit jejich stav.

Jaké jsou tedy doporučené teploty v jednotlivých místnostech?

Ložnice 17°C - 19°C

Obývací pokoj 20°C - 21°C

Kuchyně 20°C - 21°C

Dětský pokoj 20°C - 21°C (v případě, že v něm děti pouze přespávají, pak 17°C - 19°C )

Koupelna 22°C - 24°C

Předsíň, chodby 17°C - 19°C

Kvůli zdraví je nutné, abychom ani v sychravých měsících nezapomínali dostatečně větrat. Vydýchaný a nevětraný vzduch taky nahrává množení roztočů a plísní. A to jsme ještě nezmínili, že se ve špatně okysličeném prostředí můžeme cítit malátní a unavení. Větrat je nutné minimálně dvakrát denně, a to aspoň po dobu 5 minut.

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.