Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?
jakou-teplotu-udrzovat-v-byte-a-proc-nemit-pretopeno.jpg

Jakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?

Zveřejněno: 31.10.2014

Začala topná sezóna, a proto je ideální čas zjistit, jaká je optimální teplota v jednotlivých místnostech v našich domovech. Řada lidí má totiž tendenci mít doma v podzimních a zimních měsících mnohem vyšší teplotu, než je třeba. Kromě toho, že se přetopené místnosti odrazí na našich financích, není dlouhodobý pobyt v nich vhodný ani pro naše zdraví. 

Pokud s přicházejícím podzimem začneme svůj domov vytápět až příliš horlivě, zaděláváme si tím na řadu zdravotních problémů. Přetopený vzduch v místnostech totiž ztrácí přirozenou vlhkost, která by se v obytných místnostech měla pohybovat mezi 40 % - 60 %. Pokud je vlhkost vzduchu kvůli příliš vysoké teplotě nižší, vysouší to sliznice a pokožku.

Suchá kůže a poletující přesušené vlasy mohou být sice nepříjemné, ale pro zdraví jsou nebezpečnější vysušené sliznice. Ty jsou totiž v tomto stavu mnohem náchylnější k propuštění infekce do těla.   Další, co mluví v neprospěch přílišného vytápění domova, je zátěž, kterou pro náš organismus představuje přechod z extrémně vytopené místnosti do chladného počasí venku. Čím je teplotní rozdíl vyšší, tím větší šok přesun pro tělo znamená. Přetopený byt je navíc ideálním semeništěm roztočů, kteří se v teplém prostředí rychleji množí. Přehnané vytápění nesvědčí alergikům a astmatikům, protože se jím může citelně zhoršit jejich stav.

Jaké jsou tedy doporučené teploty v jednotlivých místnostech?

Ložnice 17°C - 19°C

Obývací pokoj 20°C - 21°C

Kuchyně 20°C - 21°C

Dětský pokoj 20°C - 21°C (v případě, že v něm děti pouze přespávají, pak 17°C - 19°C )

Koupelna 22°C - 24°C

Předsíň, chodby 17°C - 19°C

Kvůli zdraví je nutné, abychom ani v sychravých měsících nezapomínali dostatečně větrat. Vydýchaný a nevětraný vzduch taky nahrává množení roztočů a plísní. A to jsme ještě nezmínili, že se ve špatně okysličeném prostředí můžeme cítit malátní a unavení. Větrat je nutné minimálně dvakrát denně, a to aspoň po dobu 5 minut.

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.