Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?
jakou-teplotu-udrzovat-v-byte-a-proc-nemit-pretopeno.jpg

Jakou teplotu udržovat v bytě a proč nemít „přetopeno“?

Zveřejněno: 31.10.2014

Začala topná sezóna, a proto je ideální čas zjistit, jaká je optimální teplota v jednotlivých místnostech v našich domovech. Řada lidí má totiž tendenci mít doma v podzimních a zimních měsících mnohem vyšší teplotu, než je třeba. Kromě toho, že se přetopené místnosti odrazí na našich financích, není dlouhodobý pobyt v nich vhodný ani pro naše zdraví. 

Pokud s přicházejícím podzimem začneme svůj domov vytápět až příliš horlivě, zaděláváme si tím na řadu zdravotních problémů. Přetopený vzduch v místnostech totiž ztrácí přirozenou vlhkost, která by se v obytných místnostech měla pohybovat mezi 40 % - 60 %. Pokud je vlhkost vzduchu kvůli příliš vysoké teplotě nižší, vysouší to sliznice a pokožku.

Suchá kůže a poletující přesušené vlasy mohou být sice nepříjemné, ale pro zdraví jsou nebezpečnější vysušené sliznice. Ty jsou totiž v tomto stavu mnohem náchylnější k propuštění infekce do těla.   Další, co mluví v neprospěch přílišného vytápění domova, je zátěž, kterou pro náš organismus představuje přechod z extrémně vytopené místnosti do chladného počasí venku. Čím je teplotní rozdíl vyšší, tím větší šok přesun pro tělo znamená. Přetopený byt je navíc ideálním semeništěm roztočů, kteří se v teplém prostředí rychleji množí. Přehnané vytápění nesvědčí alergikům a astmatikům, protože se jím může citelně zhoršit jejich stav.

Jaké jsou tedy doporučené teploty v jednotlivých místnostech?

Ložnice 17°C - 19°C

Obývací pokoj 20°C - 21°C

Kuchyně 20°C - 21°C

Dětský pokoj 20°C - 21°C (v případě, že v něm děti pouze přespávají, pak 17°C - 19°C )

Koupelna 22°C - 24°C

Předsíň, chodby 17°C - 19°C

Kvůli zdraví je nutné, abychom ani v sychravých měsících nezapomínali dostatečně větrat. Vydýchaný a nevětraný vzduch taky nahrává množení roztočů a plísní. A to jsme ještě nezmínili, že se ve špatně okysličeném prostředí můžeme cítit malátní a unavení. Větrat je nutné minimálně dvakrát denně, a to aspoň po dobu 5 minut.

Doporučujeme


renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.