Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJaké bohatství se skrývá v konopném semínku
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

Zveřejněno: 16.03.2018

Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.

Konopná semínka jsou nabitá celou škálou zdraví prospěšných látek tak jako jen málokterá složka naší potravy. Pozitivní vliv mají na srdce a mozek díky vyváženému poměru omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Snižují riziko srdečních onemocnění, hladinu cholesterolu i krevní tlak.

TIP: Jelikož se omega-3 vyskytují v mozku, „nakrmte“ ho loupanými semínky hned po ránu, například jejich přidáním do cereálií nebo jogurtu.

Přidáním tří lžic semínek do salátu nebo smoothie dodáte tělu deset gramů vysoce kvalitních bílkovin. Semínka proto jsou vhodnou náhradou masa pro vegetariány. Další bohatství se skrývá v minerálech, jako je hořčík, fosfor, železo a zinek. První dva jmenované podporují zdravé kosti, železo zajišťuje okysličování organismu a se zinkem posílíte imunitu. Výčet benefitů završuje plejáda vitaminů, mezi které patří A, B, B1, B2, B3, B6, C, E, PP a F.

TIP: Konopné mléko

Zařazení rostlinných mlék oživí jídelníček a potěší ty, kdo mají potíže s trávením toho živočišného. Konopná semínka alespoň na 24 hodin namočte (až začnete pozorovat klíčení) a dvakrát denně vyměňte vodu. Poté je slijte, propláchněte a rozmixujte v poměru jeden díl semínek a tři díly vody. Tekutinu přeceďte přes jemné sítko.

Konopná semínka seženete v obchodech se zdravou výživou a ve vybraných lékárnách.

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

Renatin blog: Moji nejlepší kamarádi v kuchyni i koupelně

Doporučujeme


jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.