Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak zvládnout návrat z dovolené ve zdraví?
jak-zvladnout-navrat-z-dovolene-ve-zdravi.jpg

Jak zvládnout návrat z dovolené ve zdraví?

Zveřejněno: 08.09.2014

Září je přelomová doba nejen pro školáky, kteří po prázdninách znovu usedají do školních lavic. Často znamená návrat k pracovním povinnostem i pro dospělé, jimž končí dovolená. S přechodem z odpočinkového do pracovního režimu bývá spjato značné psychické vypětí, které se může odrazit i na našem fyzickém zdraví. Jak zvládnout návrat do práce nebo školy co nejlépe? 

Dost času na aklimatizaci

Obecná rada, jak se vyhnout stresu při návratu z dovolené a prázdnin, zní – dopřejte si čas na aklimatizaci. Nejlepší je se z dovolené vrátit aspoň o jeden nebo dva dny dřív, než se znovu pustíte do kolotoče pracovních nebo školních povinností. Rozhodně se nevyplatí protahovat dovolenou co nejdéle, vrátit se v neděli večer a v pondělí ráno se hned vypravit do práce. Po návratu si dopřejte pomalý “rozjezd“ – vybalování kufrů, úklid bytu, kontrolu pracovních emailů a nákupy potravin začněte řešit klidně až druhý den. I do pracovního procesu byste se měli vracet pozvolna. Bezprostředně po dovolené máme tendenci být přecitlivělí a rozladění, takže se nevyplatí si plánovat důležité pracovní schůzky nebo se hned snažit zvládnout všechny nakupené pracovní povinnosti během prvního dne v práci.

Podpořte svoji imunitu

Pokud jste na dovolené nebo během prázdnin byli zvyklí chodit spát pozdě v noci a ráno jste si přispávali, snažte se nastavit si po návratu zpět pevný režim. Choďte spát a vstávejte ve stejnou hodinu, řada výzkumů dokazuje, že váš spánek pak bude kvalitnější a budete se cítit odpočinutější. Kromě kvalitního spánku se snažte podpořit i svou obranyschopnost, která může být například kvůli klimatickým rozdílům a právě kvůli stresu oslabená. Jezte víc čerstvého ovoce – hlavně toho, které obsahuje hodně vitamínu C. Ideálním přírodním zdrojem tohoto vitamínu jsou na podzim dozrávající šípky, případně rakytník, který můžete konzumovat také v podobě sirupu nebo šťávy.

Pokud jste dovolenou trávili v nějaké exotické destinaci a pociťujete po návratu jiné zdravotní problémy, než je pouhá únava a psychická nepohoda, měli byste určitě podstoupit zdravotní prohlídku. Jestli jste před cestou podstoupili všechna nezbytná očkování, je pravděpodobné, že se nebude jednat o nic vážného, ale v případě průjmových onemocnění, nevolnosti atd. je lepší se obrátit na lékaře a nepokoušet se zdravotní problémy řešit na vlastní pěst. Návrat do školy představuje velkou zátěž i pro imunitní systém našich dětí. O tom, jak zvýšit obranyschopnost školáků, jsme psali v jednom z našich předchozích článků zde.      

Doporučujeme


jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!