Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak začít s plaváním, aby vás bavilo? A jak plavat správně?
jak-zacit-s-plavanim-aby-vas-bavilo-a-jak-plavat-spravne.jpg

Jak začít s plaváním, aby vás bavilo? A jak plavat správně?

Zveřejněno: 05.06.2015

Plavání je ideální fyzická aktivita v každém věku. Díky tomu, že voda tělo nadnáší, jedná se o vhodný sport i pro lidi s nadváhou a pro seniory. Na rozdíl od běhání nezatěžuje plavání klouby a díky tomu klesá riziko jejich poškození i u silně obézních jedinců. Jak s pravidelným plaváním začít? 

Pro mnoho lidí je plávání nezáživný sport a představa, že by měli trávit několik hodin týdně v bazénu, je nijak neláká.

Co si počít, aby se z plávání stala příjemná aktivita a aby mělo pozitivní vliv na zdraví? Nejdůležitější je správná technika. Pokud neplavete technicky správně, velmi rychle se unavíte, a v horším případě si dokonce můžete poškodit zdraví. Proto je nejlepší absolvovat v začátcích pár lekcí pod vedením plaveckého trenéra. Pokud takovou možnost nemáte, vezměte s sebou do bazénu aspoň plavecky zkušenějšího kolegu, který vás upozorní na začátečnické chyby.

Rekreační plavci vyznávají nejčastěji styl prsa. Ten však začne pozitivně působit na svalový aparát až tehdy, když se naučíme správně vydechovat do vody a správně splývat. Hodně lidí ale plave prsa s hlavou nad vodou. V takovém případě přetěžují bederní páteř a šíjové svaly. Místo úlevy od bolesti zad, kterou si obvykle od plavání slibujeme, se můžou takovým plavcům stávající obtíže naopak zhoršit.

Odborníci radí, aby plavečtí začátečníci zbytečně nepřepínali své síly. Takové počínání může totiž plavání na dlouhou dobu znechutit. Zpočátku plavte pomalu a po dvaceti minutách jděte klidně domů. Dobu strávenou v bazénu a rychlost plavání zvyšujte postupně. V ideálním případě choďte plavat aspoň dvakrát týdně. 

Doporučujeme


renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.