Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak začít s plaváním, aby vás bavilo? A jak plavat správně?
jak-zacit-s-plavanim-aby-vas-bavilo-a-jak-plavat-spravne.jpg

Jak začít s plaváním, aby vás bavilo? A jak plavat správně?

Zveřejněno: 05.06.2015

Plavání je ideální fyzická aktivita v každém věku. Díky tomu, že voda tělo nadnáší, jedná se o vhodný sport i pro lidi s nadváhou a pro seniory. Na rozdíl od běhání nezatěžuje plavání klouby a díky tomu klesá riziko jejich poškození i u silně obézních jedinců. Jak s pravidelným plaváním začít? 

Pro mnoho lidí je plávání nezáživný sport a představa, že by měli trávit několik hodin týdně v bazénu, je nijak neláká.

Co si počít, aby se z plávání stala příjemná aktivita a aby mělo pozitivní vliv na zdraví? Nejdůležitější je správná technika. Pokud neplavete technicky správně, velmi rychle se unavíte, a v horším případě si dokonce můžete poškodit zdraví. Proto je nejlepší absolvovat v začátcích pár lekcí pod vedením plaveckého trenéra. Pokud takovou možnost nemáte, vezměte s sebou do bazénu aspoň plavecky zkušenějšího kolegu, který vás upozorní na začátečnické chyby.

Rekreační plavci vyznávají nejčastěji styl prsa. Ten však začne pozitivně působit na svalový aparát až tehdy, když se naučíme správně vydechovat do vody a správně splývat. Hodně lidí ale plave prsa s hlavou nad vodou. V takovém případě přetěžují bederní páteř a šíjové svaly. Místo úlevy od bolesti zad, kterou si obvykle od plavání slibujeme, se můžou takovým plavcům stávající obtíže naopak zhoršit.

Odborníci radí, aby plavečtí začátečníci zbytečně nepřepínali své síly. Takové počínání může totiž plavání na dlouhou dobu znechutit. Zpočátku plavte pomalu a po dvaceti minutách jděte klidně domů. Dobu strávenou v bazénu a rychlost plavání zvyšujte postupně. V ideálním případě choďte plavat aspoň dvakrát týdně. 

Doporučujeme


dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
nemuzete-otehotnet-jednoduchy-test-zjisti-zda-mate-v-poradku-vajecniky.jpg

Nemůžete otěhotnět? Jednoduchý test zjistí, zda máte v pořádku vaječníky

21.06.2019Stále více párů se potýká s problémy s otěhotněním. Příčinou potíží s početím miminka může být mnoho, nejčastějším důvodem je však nedostatečná ovariální rezerva neboli nízký počet oplodnitelných vajíček ve vaječnících. Jak na tom vaše vaječníky jsou, zjistíte pomocí testu AMH PLUS. Stačí si zajít na odběr krve.