Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit
jak-to-udelat-aby-pro-vas-cviceni-nepredstavovalo-zbytecne-utrpeni-zkuste-zacit-chodit.jpg

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit

Zveřejněno: 18.05.2015

Odborníci se shodují, že v případě fyzické aktivity je důležitá pravidelnost. Pokud se jednorázově zničíte v posilovně, a pak se do ní další dva měsíce nevypravíte, je vaše snažení k ničemu. Možná si naopak spíš ublížíte. Natáhnete si sval nebo si poškodíte vazy a tím spíš už se ke cvičení na dlouhou dobu nevrátíte. Jak to udělat, aby vás cvičení bavilo a měli jste do něj chuť častěji než jen jednou za měsíc? 

Pokud s cvičením teprve začínáte, je nejlepší volba úplně obyčejná chůze. Zejména pokud jste nikdy dlouhodobě neprovozovali žádnou intenzivnější sportovní aktivitu, je pravidelná chůze svižnějším tempem ideální. Zpočátku zkuste každý den ujít aspoň 30 minut v kuse. Pokud máte čas, můžete postupně tuto dobu prodlužovat. Klíčové ale je, abyste se této činnosti skutečně věnovali každý den.

Nedostatek času je asi nejčastější výmluva, kterou lidé uvádějí jako důvod, proč se nemohou fyzické aktivitě věnovat. Ale třeba lékaři z Centra preventivní medicíny v Brně ze zkušenosti říkají, že základní úroveň pohybové aktivity můžete včlenit do běžného života tak, že vám zabere skutečně minimum času. V některých případech taková aktivita dokonce může čas i ušetřit – někdy může být rychlejší zajít svižným krokem někam pěšky, než čekat na zastávce MHD nebo stát v automobilové zácpě a potom hledat místo na zaparkování.

I když se vám to nezdá, velkou motivací k pravidelné chůzi je krokoměr. Jednoduchá a poměrně levná záležitost, která vás donutí k překonávání vlastních výkonů, vám zároveň poskytne přehled, jestli se v chůzi zlepšujete. Povzbuzovat vás může taky to, když si každý den zaznamenáte, kolik jste ušli kroků a kolik máte za sebou kilometrů. Pokud se do chození pustíte spolu s rodinou nebo s někým z přátel, můžete si své výkony vzájemně porovnávat. Samozřejmě si můžete do svého chytrého telefonu stáhnout i některou sportovní aplikaci.

Doporučujeme


kocky-a-ledviny-proc-je-nutna-preventivni-pece.jpg

Kočky a ledviny – proč je nutná preventivní péče?

13.07.2018Kočky se nebojí žádné šarvátky a většinou z nich také vyváznou bez úhony, jako by doopravdy měly devět životů. Jednu neviditelnou slabinu ale sdílejí všechny z nich – ledviny, respektive závažné onemocnění ledvin, které může vyústit až v jejich kompletní selhání. Zákeřnost tohoto onemocnění spočívá v tom, že jeho příznaky jsou viditelné až ve chvíli, kdy už je pozdě. Spolehlivým způsobem, jak toto onemocnění včas odhalit, je laboratorní test krve nebo moči.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.