Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit
jak-to-udelat-aby-pro-vas-cviceni-nepredstavovalo-zbytecne-utrpeni-zkuste-zacit-chodit.jpg

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit

Zveřejněno: 18.05.2015

Odborníci se shodují, že v případě fyzické aktivity je důležitá pravidelnost. Pokud se jednorázově zničíte v posilovně, a pak se do ní další dva měsíce nevypravíte, je vaše snažení k ničemu. Možná si naopak spíš ublížíte. Natáhnete si sval nebo si poškodíte vazy a tím spíš už se ke cvičení na dlouhou dobu nevrátíte. Jak to udělat, aby vás cvičení bavilo a měli jste do něj chuť častěji než jen jednou za měsíc? 

Pokud s cvičením teprve začínáte, je nejlepší volba úplně obyčejná chůze. Zejména pokud jste nikdy dlouhodobě neprovozovali žádnou intenzivnější sportovní aktivitu, je pravidelná chůze svižnějším tempem ideální. Zpočátku zkuste každý den ujít aspoň 30 minut v kuse. Pokud máte čas, můžete postupně tuto dobu prodlužovat. Klíčové ale je, abyste se této činnosti skutečně věnovali každý den.

Nedostatek času je asi nejčastější výmluva, kterou lidé uvádějí jako důvod, proč se nemohou fyzické aktivitě věnovat. Ale třeba lékaři z Centra preventivní medicíny v Brně ze zkušenosti říkají, že základní úroveň pohybové aktivity můžete včlenit do běžného života tak, že vám zabere skutečně minimum času. V některých případech taková aktivita dokonce může čas i ušetřit – někdy může být rychlejší zajít svižným krokem někam pěšky, než čekat na zastávce MHD nebo stát v automobilové zácpě a potom hledat místo na zaparkování.

I když se vám to nezdá, velkou motivací k pravidelné chůzi je krokoměr. Jednoduchá a poměrně levná záležitost, která vás donutí k překonávání vlastních výkonů, vám zároveň poskytne přehled, jestli se v chůzi zlepšujete. Povzbuzovat vás může taky to, když si každý den zaznamenáte, kolik jste ušli kroků a kolik máte za sebou kilometrů. Pokud se do chození pustíte spolu s rodinou nebo s někým z přátel, můžete si své výkony vzájemně porovnávat. Samozřejmě si můžete do svého chytrého telefonu stáhnout i některou sportovní aplikaci.

Doporučujeme


nevite-ktere-pylove-alergeny-vas-trapi-zajdete-si-na-krevni-test.jpg

Nevíte, které pylové alergeny vás trápí? Zajděte si na krevní test.

03.06.2019Rok se s rokem sešel a opět tu máme bujaré jarní období. S probouzením přírody se vzduchem začíná šířit také velké množství alergenů, které dle údajů České společnosti alergologie a klinické imunologie negativně ovlivňuje zdraví až 2,5 milionu Čechů. Nejpočetnější skupina alergiků je citlivá na pyly trav a břízy, kterých je ovzduší plné v období od března do května. Trpíte-li na jaře častým kýcháním, rýmou, bolestmi hlavy či svěděním očí, pravděpodobně máte alergii na některé z pylů.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.