Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit
jak-to-udelat-aby-pro-vas-cviceni-nepredstavovalo-zbytecne-utrpeni-zkuste-zacit-chodit.jpg

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit

Zveřejněno: 18.05.2015

Odborníci se shodují, že v případě fyzické aktivity je důležitá pravidelnost. Pokud se jednorázově zničíte v posilovně, a pak se do ní další dva měsíce nevypravíte, je vaše snažení k ničemu. Možná si naopak spíš ublížíte. Natáhnete si sval nebo si poškodíte vazy a tím spíš už se ke cvičení na dlouhou dobu nevrátíte. Jak to udělat, aby vás cvičení bavilo a měli jste do něj chuť častěji než jen jednou za měsíc? 

Pokud s cvičením teprve začínáte, je nejlepší volba úplně obyčejná chůze. Zejména pokud jste nikdy dlouhodobě neprovozovali žádnou intenzivnější sportovní aktivitu, je pravidelná chůze svižnějším tempem ideální. Zpočátku zkuste každý den ujít aspoň 30 minut v kuse. Pokud máte čas, můžete postupně tuto dobu prodlužovat. Klíčové ale je, abyste se této činnosti skutečně věnovali každý den.

Nedostatek času je asi nejčastější výmluva, kterou lidé uvádějí jako důvod, proč se nemohou fyzické aktivitě věnovat. Ale třeba lékaři z Centra preventivní medicíny v Brně ze zkušenosti říkají, že základní úroveň pohybové aktivity můžete včlenit do běžného života tak, že vám zabere skutečně minimum času. V některých případech taková aktivita dokonce může čas i ušetřit – někdy může být rychlejší zajít svižným krokem někam pěšky, než čekat na zastávce MHD nebo stát v automobilové zácpě a potom hledat místo na zaparkování.

I když se vám to nezdá, velkou motivací k pravidelné chůzi je krokoměr. Jednoduchá a poměrně levná záležitost, která vás donutí k překonávání vlastních výkonů, vám zároveň poskytne přehled, jestli se v chůzi zlepšujete. Povzbuzovat vás může taky to, když si každý den zaznamenáte, kolik jste ušli kroků a kolik máte za sebou kilometrů. Pokud se do chození pustíte spolu s rodinou nebo s někým z přátel, můžete si své výkony vzájemně porovnávat. Samozřejmě si můžete do svého chytrého telefonu stáhnout i některou sportovní aplikaci.

Doporučujeme


4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
stitna-zlaza-u-zvirat-nebezpecny-a-drahy-nepritel.png

Štítná žláza u zvířat – nebezpečný a drahý nepřítel

20.03.2018Ročně Češi vynaloží až dvě miliardy korun na zdravotní péči o domácí mazlíčky. Stejně jako u lidí přitom pouhý krevní rozbor napoví, co zvíře trápí, a lze tedy včas zahájit léčbu, která pak může být nejen účinnější, ale i levnější. Jak ukazují zjištění laboratoří synlab czech, velmi častým problémem psů i koček je onemocnění štítné žlázy. Často však u nich bývá odhaleno pozdě a o zvíře tak není adekvátně postaráno.