Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak si srovnat tělo i mysl
jak-si-srovnat-telo-i-mysl.png

Jak si srovnat tělo i mysl

Zveřejněno: 17.10.2017

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet.

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet. Že budu pravidelně cvičit doma? Ani náhodou. Tam se vždycky najdou důležitější věci na práci. Takže vyběhnu ven. Navzdory maraton trendům však prvotní sprint vystřídá indiánská chůze a cílová rovinka míří do nejbližší kavárny. Přece se člověk nemusí pořád za něčím honit, že?

Dala jsem šanci klasické posilovně, ale to prostředí je zkrátka... neinspirativní. Díky osobnímu trenérovi jsem si aspoň vštípila základní zpevnění středu těla, což od té doby používám, kdykoli si přijdu napjatá nebo zkřivená. Klidně u pracovního stolu.

Prostě se jen narovnám, zpevním břicho, stáhnu lopatky dozadu a dolů a bradu směrem k hrudníku. Je to taková malá chvilka, kdy si uvědomím své tělo. Jóga je skvělá, ale chybí mi tam dynamika. Nicméně na ni nedám dopustit, když potřebuji zklidnění a zároveň pořádné protažení.

Miluju tanec a pár stylů jsem prozkoušela. Pilování různých sestav může být dobrá motivace, ale moje zkušenost je taková, že všechno to sledování kroků je na úkor přesnosti, zvlášť v rychlejším tempu. Z toho důvodu mi nejvíc vyhovuje Port De Bras – tanec uvolňující tělo i mysl, kde cviky probíhají pomalu a člověk přitom občas vypadá i elegantně :-)

Základem je, že všechno vychází ze správného postoje, což je mi sympatické a mým zádům taky.

Jak jsem došla k šípku

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

06.03.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.
je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.