Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak si srovnat tělo i mysl
jak-si-srovnat-telo-i-mysl.png

Jak si srovnat tělo i mysl

Zveřejněno: 17.10.2017

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet.

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet. Že budu pravidelně cvičit doma? Ani náhodou. Tam se vždycky najdou důležitější věci na práci. Takže vyběhnu ven. Navzdory maraton trendům však prvotní sprint vystřídá indiánská chůze a cílová rovinka míří do nejbližší kavárny. Přece se člověk nemusí pořád za něčím honit, že?

Dala jsem šanci klasické posilovně, ale to prostředí je zkrátka... neinspirativní. Díky osobnímu trenérovi jsem si aspoň vštípila základní zpevnění středu těla, což od té doby používám, kdykoli si přijdu napjatá nebo zkřivená. Klidně u pracovního stolu.

Prostě se jen narovnám, zpevním břicho, stáhnu lopatky dozadu a dolů a bradu směrem k hrudníku. Je to taková malá chvilka, kdy si uvědomím své tělo. Jóga je skvělá, ale chybí mi tam dynamika. Nicméně na ni nedám dopustit, když potřebuji zklidnění a zároveň pořádné protažení.

Miluju tanec a pár stylů jsem prozkoušela. Pilování různých sestav může být dobrá motivace, ale moje zkušenost je taková, že všechno to sledování kroků je na úkor přesnosti, zvlášť v rychlejším tempu. Z toho důvodu mi nejvíc vyhovuje Port De Bras – tanec uvolňující tělo i mysl, kde cviky probíhají pomalu a člověk přitom občas vypadá i elegantně :-)

Základem je, že všechno vychází ze správného postoje, což je mi sympatické a mým zádům taky.

Jak jsem došla k šípku

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
zloutenka-c-skryta-hrozba-kterou-je-nutne-vcas-odhalit.jpg

Žloutenka C – skrytá hrozba, kterou je nutné včas odhalit

07.09.2018Žloutenka je nebezpečným virovým onemocněním, které může skončit až smrtí. Nejznámější jsou typy A, B a C. Zejména u hepatitidy C se v posledních letech zjišťuje, že je mnohem rozšířenější, než se dosud předpokládalo. Není totiž podle vnějších příznaků snadno odhalitelná a vyskytuje se i mimo tradiční rizikové skupiny, jako jsou drogově závislí. Zpozornět by měli především lidé, kteří dostali darovanou krev před rokem 1992, kdy se žloutenka C teprve začala diagnostikovat. Pokud je dlouhou dobu neléčená, způsobuje vážné poškození jater, které může vést až k úmrtí. Spolehlivě ji lze odhalit jen pomocí krevních testů.