Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak si srovnat tělo i mysl
jak-si-srovnat-telo-i-mysl.png

Jak si srovnat tělo i mysl

Zveřejněno: 17.10.2017

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet.

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet. Že budu pravidelně cvičit doma? Ani náhodou. Tam se vždycky najdou důležitější věci na práci. Takže vyběhnu ven. Navzdory maraton trendům však prvotní sprint vystřídá indiánská chůze a cílová rovinka míří do nejbližší kavárny. Přece se člověk nemusí pořád za něčím honit, že?

Dala jsem šanci klasické posilovně, ale to prostředí je zkrátka... neinspirativní. Díky osobnímu trenérovi jsem si aspoň vštípila základní zpevnění středu těla, což od té doby používám, kdykoli si přijdu napjatá nebo zkřivená. Klidně u pracovního stolu.

Prostě se jen narovnám, zpevním břicho, stáhnu lopatky dozadu a dolů a bradu směrem k hrudníku. Je to taková malá chvilka, kdy si uvědomím své tělo. Jóga je skvělá, ale chybí mi tam dynamika. Nicméně na ni nedám dopustit, když potřebuji zklidnění a zároveň pořádné protažení.

Miluju tanec a pár stylů jsem prozkoušela. Pilování různých sestav může být dobrá motivace, ale moje zkušenost je taková, že všechno to sledování kroků je na úkor přesnosti, zvlášť v rychlejším tempu. Z toho důvodu mi nejvíc vyhovuje Port De Bras – tanec uvolňující tělo i mysl, kde cviky probíhají pomalu a člověk přitom občas vypadá i elegantně :-)

Základem je, že všechno vychází ze správného postoje, což je mi sympatické a mým zádům taky.

Jak jsem došla k šípku

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
rakovina-prostaty-neviditelna-hrozba-kterou-odhali-test-krve.jpg

Rakovina prostaty – neviditelná hrozba, kterou odhalí test krve

05.11.2018Karcinom prostaty je nejčastějším typem rakoviny u mužů hned po karcinomu tlustého střeva a konečníku a rakovině plic. Bez speciálního testu je onemocnění jen obtížně odhalitelné, vnější příznaky se totiž projevují se zpožděním a jsou snadno zaměnitelné za jiné zdravotní problémy. Moderní možnosti léčby společně s včasnou diagnózou výrazně zvyšují šanci na přežití. Nejčastěji rakovinu prostaty odhalí testy krve, konkrétně test PSA a PHI.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!