Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak si srovnat tělo i mysl
jak-si-srovnat-telo-i-mysl.png

Jak si srovnat tělo i mysl

Zveřejněno: 17.10.2017

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet.

Vždycky jsem pociťovala, že pohyb typu vykulit se z postele, doběhnout tramvaj, hrbit se u počítače, uklidit byt a občas se přitom protáhnout není pro tělo ten pravý fitness program. Tak jsem začala hledat a zkoušet. Že budu pravidelně cvičit doma? Ani náhodou. Tam se vždycky najdou důležitější věci na práci. Takže vyběhnu ven. Navzdory maraton trendům však prvotní sprint vystřídá indiánská chůze a cílová rovinka míří do nejbližší kavárny. Přece se člověk nemusí pořád za něčím honit, že?

Dala jsem šanci klasické posilovně, ale to prostředí je zkrátka... neinspirativní. Díky osobnímu trenérovi jsem si aspoň vštípila základní zpevnění středu těla, což od té doby používám, kdykoli si přijdu napjatá nebo zkřivená. Klidně u pracovního stolu.

Prostě se jen narovnám, zpevním břicho, stáhnu lopatky dozadu a dolů a bradu směrem k hrudníku. Je to taková malá chvilka, kdy si uvědomím své tělo. Jóga je skvělá, ale chybí mi tam dynamika. Nicméně na ni nedám dopustit, když potřebuji zklidnění a zároveň pořádné protažení.

Miluju tanec a pár stylů jsem prozkoušela. Pilování různých sestav může být dobrá motivace, ale moje zkušenost je taková, že všechno to sledování kroků je na úkor přesnosti, zvlášť v rychlejším tempu. Z toho důvodu mi nejvíc vyhovuje Port De Bras – tanec uvolňující tělo i mysl, kde cviky probíhají pomalu a člověk přitom občas vypadá i elegantně :-)

Základem je, že všechno vychází ze správného postoje, což je mi sympatické a mým zádům taky.

Jak jsem došla k šípku

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
jak-se-branit-inhalacnim-alergenum.jpg

Jak se bránit inhalačním alergenům

20.11.2018Při alergickém onemocnění je obecně nejvhodnější prevencí vyloučení kontaktu s alergeny. V případě inhalačních alergenů to může být poměrně obtížný úkol, šíří se totiž vzduchem a vyskytují se venku i v domácnosti, některé dokonce celoročně. Potíží většiny alergiků navíc je, že jsou přecitlivělí na více alergenů zároveň. Někdy tak bývá složité rozeznat pravou příčinu příznaků. V takových případech může být spolehlivým ukazatelem rozbor krve. Následně je vhodné dodržovat určitá preventivní opatření a kontakt s alergeny díky nim téměř vyloučit, či alespoň významně omezit. Konkrétní doporučení se liší podle typu alergenu, jedno je ale spojuje: pravidelný a důsledný úklid domova.
s-nebezpecnou-trombofilii-se-da-bojovat-nejdriv-je-ale-nutne-ji-odhalit.jpg

S nebezpečnou trombofilií se dá bojovat. Nejdřív je ale nutné ji odhalit

17.05.2019U trombofiliků dochází vlivem genetické mutace ke zvýšenému srážení krve – trombofilii. Hrozí tak, že se vytvoří krevní sraženiny neboli tromby, které mohou částečně nebo úplně ucpat cévu a ohrozit člověka na životě. Trombofilie je ovlivněna vrozenými dispozicemi a zevními vlivy, jako je pohybový režim, obezita, věk, kouření, úraz či užívání některých léků jako například antikoncepce. O příčinách i následcích trombofilie je bohužel stále obecně nízké povědomí a ohrožení lidé tak často ani neví, že se jich tato porucha týká. Pro diagnostiku přitom stačí zajít na odběr krve.