Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat po svátcích zpátky do formy?
jak-se-dostat-po-svatcich-zpatky-do-formy.png

Jak se dostat po svátcích zpátky do formy?

Zveřejněno: 04.01.2017

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli. 

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli.

Každá úspěšná změna začíná slovy: „Já chci“, nikoliv „musím“, „nesmím“, „měla bych“, „pan doktor, manžel po mě chce...“ Dlouhodobá změna je možná, jen když ji děláte pro sebe.

Ne pro druhé.

Vyhněte se půstům, drastickým dietám i zaručeným prostředkům na hubnutí. Nejen že nefungují, ale mohou i ohrozit vaše zdraví – své tělo nárazově ochudíte o vitaminy, minerály a základní živiny jako sacharidy a bílkoviny. Tím pádem zpomalíte metabolismus a zakládáte si na jojo efekt. Jediné, co funguje je pestrý a vyvážený jídelníček, a na tom je třeba pracovat celoročně a pozvolna, ne jen pár dní po Novém roce.

Nic si nezakazujte.

Striktním zákazům a předsevzetím typu „od zítřka už nebudu jíst žádné sladké“, „denně budu už jenom dřít ve fitku a jíst zeleninu“ se vyhněte. Nereálné cíle nás brzy odradí a u příliš striktního jídelníčku dlouho nevydržíme. Naše psychika nemá ráda omezení a zákazy. Ty vedou jen k vyšší tendenci chtít to, co nesmíme. Raději se motivujte pozitivně tím, co získáte, když jídelníček odlehčíte a přidáte pohyb. Představte si, že třeba dopnete kalhoty, přestane vás pálit žáha, budete se cítit sebevědoměji, budete mít víc enegie… Jakmile si něco dokážeme představit, dokážeme to i uskutečnit.

Za každý (i malý) úspěch se pochvalte.

Odměňte se nějakou drobností nebo zážitkem. To povzbudí vaši další motivaci. Nesnažte se být dokonalí, sem tam svůj režim plánovaně porušte. Zdravý životní styl berte jako hru, ne jako boj. Kdo bojuje, soustředí se na chyby a překážky, které je třeba odstranit. Hra je nabitá pozitivními emocemi.

Nechte si pomoct.

Sdělte svůj záměr rodině a požádejte je o podporu. Jděte do změny k lepšímu s kamarádkou a vzájemně se motivujte. Investujte do výživového poradce, trenéra či psychologa, úspěch bude o to jistější.

Další podobné články:

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit      

Doporučujeme


zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.