Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat po svátcích zpátky do formy?
jak-se-dostat-po-svatcich-zpatky-do-formy.png

Jak se dostat po svátcích zpátky do formy?

Zveřejněno: 04.01.2017

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli. 

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli.

Každá úspěšná změna začíná slovy: „Já chci“, nikoliv „musím“, „nesmím“, „měla bych“, „pan doktor, manžel po mě chce...“ Dlouhodobá změna je možná, jen když ji děláte pro sebe.

Ne pro druhé.

Vyhněte se půstům, drastickým dietám i zaručeným prostředkům na hubnutí. Nejen že nefungují, ale mohou i ohrozit vaše zdraví – své tělo nárazově ochudíte o vitaminy, minerály a základní živiny jako sacharidy a bílkoviny. Tím pádem zpomalíte metabolismus a zakládáte si na jojo efekt. Jediné, co funguje je pestrý a vyvážený jídelníček, a na tom je třeba pracovat celoročně a pozvolna, ne jen pár dní po Novém roce.

Nic si nezakazujte.

Striktním zákazům a předsevzetím typu „od zítřka už nebudu jíst žádné sladké“, „denně budu už jenom dřít ve fitku a jíst zeleninu“ se vyhněte. Nereálné cíle nás brzy odradí a u příliš striktního jídelníčku dlouho nevydržíme. Naše psychika nemá ráda omezení a zákazy. Ty vedou jen k vyšší tendenci chtít to, co nesmíme. Raději se motivujte pozitivně tím, co získáte, když jídelníček odlehčíte a přidáte pohyb. Představte si, že třeba dopnete kalhoty, přestane vás pálit žáha, budete se cítit sebevědoměji, budete mít víc enegie… Jakmile si něco dokážeme představit, dokážeme to i uskutečnit.

Za každý (i malý) úspěch se pochvalte.

Odměňte se nějakou drobností nebo zážitkem. To povzbudí vaši další motivaci. Nesnažte se být dokonalí, sem tam svůj režim plánovaně porušte. Zdravý životní styl berte jako hru, ne jako boj. Kdo bojuje, soustředí se na chyby a překážky, které je třeba odstranit. Hra je nabitá pozitivními emocemi.

Nechte si pomoct.

Sdělte svůj záměr rodině a požádejte je o podporu. Jděte do změny k lepšímu s kamarádkou a vzájemně se motivujte. Investujte do výživového poradce, trenéra či psychologa, úspěch bude o to jistější.

Další podobné články:

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit      

Doporučujeme


5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.