Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat po svátcích zpátky do formy?
jak-se-dostat-po-svatcich-zpatky-do-formy.png

Jak se dostat po svátcích zpátky do formy?

Zveřejněno: 04.01.2017

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli. 

A je to tady. Vánoční hodování a bujaré novoroční oslavy jsou pryč a řada lidí se v souladu se svým předsevzetím snaží držet diety, kupuje permanentky do posilovny a trápí se výčitkami svědomí, že jejich fyzická kondice není taková, jak by si přáli.

Každá úspěšná změna začíná slovy: „Já chci“, nikoliv „musím“, „nesmím“, „měla bych“, „pan doktor, manžel po mě chce...“ Dlouhodobá změna je možná, jen když ji děláte pro sebe.

Ne pro druhé.

Vyhněte se půstům, drastickým dietám i zaručeným prostředkům na hubnutí. Nejen že nefungují, ale mohou i ohrozit vaše zdraví – své tělo nárazově ochudíte o vitaminy, minerály a základní živiny jako sacharidy a bílkoviny. Tím pádem zpomalíte metabolismus a zakládáte si na jojo efekt. Jediné, co funguje je pestrý a vyvážený jídelníček, a na tom je třeba pracovat celoročně a pozvolna, ne jen pár dní po Novém roce.

Nic si nezakazujte.

Striktním zákazům a předsevzetím typu „od zítřka už nebudu jíst žádné sladké“, „denně budu už jenom dřít ve fitku a jíst zeleninu“ se vyhněte. Nereálné cíle nás brzy odradí a u příliš striktního jídelníčku dlouho nevydržíme. Naše psychika nemá ráda omezení a zákazy. Ty vedou jen k vyšší tendenci chtít to, co nesmíme. Raději se motivujte pozitivně tím, co získáte, když jídelníček odlehčíte a přidáte pohyb. Představte si, že třeba dopnete kalhoty, přestane vás pálit žáha, budete se cítit sebevědoměji, budete mít víc enegie… Jakmile si něco dokážeme představit, dokážeme to i uskutečnit.

Za každý (i malý) úspěch se pochvalte.

Odměňte se nějakou drobností nebo zážitkem. To povzbudí vaši další motivaci. Nesnažte se být dokonalí, sem tam svůj režim plánovaně porušte. Zdravý životní styl berte jako hru, ne jako boj. Kdo bojuje, soustředí se na chyby a překážky, které je třeba odstranit. Hra je nabitá pozitivními emocemi.

Nechte si pomoct.

Sdělte svůj záměr rodině a požádejte je o podporu. Jděte do změny k lepšímu s kamarádkou a vzájemně se motivujte. Investujte do výživového poradce, trenéra či psychologa, úspěch bude o to jistější.

Další podobné články:

Nordic walking – jak správně zvládnout techniku chůze s holemi?

Jak to udělat, aby pro vás cvičení nepředstavovalo zbytečné utrpení? Zkuste začít chodit      

Doporučujeme


chronicka-obstrukcni-plicni-nemoc-hrozi-vsem-kurakum.jpg

Chronická obstrukční plicní nemoc hrozí všem kuřákům

21.11.2018Chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN) je závažné onemocnění plic, při kterém dochází k poruše průchodnosti dýchacích cest. V Česku postihuje přes 8 procent populace. Většinou se týká mužů, ale v posledních letech přibývá i případů u žen. Převážná část postižených osob jsou kuřáci, zbylých zhruba 10 procent představují lidé pracující v prašném prostředí či v prostředí s těkavými chemikáliemi. Výjimečně se nemoc vyskytuje také jako důsledek opakovaných zápalů plic nebo komplikovaného astmatu. Zásadním preventivním opatřením je přestat kouřit.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.