Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 
jak-se-dostat-do-formy-po-vanocnim-prejidani-a-lenoseni.jpg

Jak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 

Zveřejněno: 14.01.2015

Vánoční svátky a novoroční oslavy jsou definitivně pryč a řada z nás se teď chce vypořádat nejen s nadbytečnými kily, která jsme si během nich pořídili, ale také bychom se chtěli zbavit všudypřítomné malátnosti a únavy. Věřte, že tyhle pocity jsou úplně normální a každý, kdo si svátky užil doma u televize s mísou cukroví na klíně, je teď zažívá. Přečtěte si, jak se dostat zpátky do formy. 

 Začněte pozvolna

Pokud jste už delší dobu necvičili, nepřepalte to hned na začátku. Ztráta fyzické výkonnosti a svalové hmoty se u lidí, kteří jinak cvičí pravidelně, objeví už zhruba po týdnu až dvou. Pokud jste si tedy o vánočních svátcích dali od sportu pauzu a navíc jste si dopřávali větší množství jídla, měli byste se k fyzické aktivitě vracet zvolna.

Pokud chodíte běhat, snižte dobu běhu na zhruba polovinu proti tomu, co jste běhali dřív a postupně si přidávejte. Chodíte-li do posilovny, nesnižujte si zátěž, ale snižte počet opakování cviků. Pokud jste ve sportovní oblasti úplný nováček, pak pro vás pravidlo pozvolného startu platí dvojnásob. Chcete-li v novém roce začít cvičit, nic vám tak nezkazí chuť jako bolestivě namožené svaly po prvním cvičení.

Pokud chcete začít běhat, zkuste to klidně jenom pět nebo deset minut. A pokud budete moc zadýchaní, klidně přejděte do chůze. To samé platí třeba i pro plavání. Nenechte se strhnout poloprofesionálními plavci, kteří se v bazénu nezastaví. Klidně uplavte dva až tři bazény a dejte si chvíli přestávku. Při každé další návštěvě, si můžete bazén nebo dva přidat.

Vraťte se ke klasickému režimu spaní

Během dovolené nebo vánočních prázdnin máme tendenci chodit spát pozdě a ráno si přispat. Pro naše tělo, které je navyklé na jiný režim, tahle změna ale představuje značnou zátěž a my se potom celý den cítíme malátní a unavení. Začněte chodit spát a  ráno vstávejte v jeden a ten samý čas. Vyhněte se nutkání si zdřímnout přes den. Za několik dní se tělo pravidelnému režimu přizpůsobí a budete se cítit víc svěží.

Upravte jídelníček

Není nutné si po vánočních svátcích ordinovat přísnou dietu, kterou obvykle stejně většina lidí brzy poruší. Stejně jako v případě sportování stačí pozvolna upravit způsob stravování. Každý den snězte tři porce čerstvého ovoce a jednu přílohu nahraďte zeleninou. Máte-li doma ještě zbytek cukroví nebo vánočky, neodpírejte si je, ale zkuste se jimi nepřejídat. Začněte pít víc vody. Kromě toho, že tím napomůžete střevní očistě, povzbudíte taky svůj mozek. Dehydrace totiž často vede k tomu, že nám to takzvaně nemyslí. Dejte si každý den o tři skleničky čisté vody navíc a uvidíte, že povánoční malátnost bude rychle pryč. 

Doporučujeme


mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás.