Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 
jak-se-dostat-do-formy-po-vanocnim-prejidani-a-lenoseni.jpg

Jak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 

Zveřejněno: 14.01.2015

Vánoční svátky a novoroční oslavy jsou definitivně pryč a řada z nás se teď chce vypořádat nejen s nadbytečnými kily, která jsme si během nich pořídili, ale také bychom se chtěli zbavit všudypřítomné malátnosti a únavy. Věřte, že tyhle pocity jsou úplně normální a každý, kdo si svátky užil doma u televize s mísou cukroví na klíně, je teď zažívá. Přečtěte si, jak se dostat zpátky do formy. 

 Začněte pozvolna

Pokud jste už delší dobu necvičili, nepřepalte to hned na začátku. Ztráta fyzické výkonnosti a svalové hmoty se u lidí, kteří jinak cvičí pravidelně, objeví už zhruba po týdnu až dvou. Pokud jste si tedy o vánočních svátcích dali od sportu pauzu a navíc jste si dopřávali větší množství jídla, měli byste se k fyzické aktivitě vracet zvolna.

Pokud chodíte běhat, snižte dobu běhu na zhruba polovinu proti tomu, co jste běhali dřív a postupně si přidávejte. Chodíte-li do posilovny, nesnižujte si zátěž, ale snižte počet opakování cviků. Pokud jste ve sportovní oblasti úplný nováček, pak pro vás pravidlo pozvolného startu platí dvojnásob. Chcete-li v novém roce začít cvičit, nic vám tak nezkazí chuť jako bolestivě namožené svaly po prvním cvičení.

Pokud chcete začít běhat, zkuste to klidně jenom pět nebo deset minut. A pokud budete moc zadýchaní, klidně přejděte do chůze. To samé platí třeba i pro plavání. Nenechte se strhnout poloprofesionálními plavci, kteří se v bazénu nezastaví. Klidně uplavte dva až tři bazény a dejte si chvíli přestávku. Při každé další návštěvě, si můžete bazén nebo dva přidat.

Vraťte se ke klasickému režimu spaní

Během dovolené nebo vánočních prázdnin máme tendenci chodit spát pozdě a ráno si přispat. Pro naše tělo, které je navyklé na jiný režim, tahle změna ale představuje značnou zátěž a my se potom celý den cítíme malátní a unavení. Začněte chodit spát a  ráno vstávejte v jeden a ten samý čas. Vyhněte se nutkání si zdřímnout přes den. Za několik dní se tělo pravidelnému režimu přizpůsobí a budete se cítit víc svěží.

Upravte jídelníček

Není nutné si po vánočních svátcích ordinovat přísnou dietu, kterou obvykle stejně většina lidí brzy poruší. Stejně jako v případě sportování stačí pozvolna upravit způsob stravování. Každý den snězte tři porce čerstvého ovoce a jednu přílohu nahraďte zeleninou. Máte-li doma ještě zbytek cukroví nebo vánočky, neodpírejte si je, ale zkuste se jimi nepřejídat. Začněte pít víc vody. Kromě toho, že tím napomůžete střevní očistě, povzbudíte taky svůj mozek. Dehydrace totiž často vede k tomu, že nám to takzvaně nemyslí. Dejte si každý den o tři skleničky čisté vody navíc a uvidíte, že povánoční malátnost bude rychle pryč. 

Doporučujeme


materstvi-az-po-tricitce-planovani-tehotenstvi-usnadni-vysetreni-ovarialni-rezervy.jpg

Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy

22.01.2019Mateřství až po třicítce? Plánování těhotenství usnadní vyšetření ovariální rezervy Ačkoliv se jako optimální věk pro početí prvního dítěte uvádí 25 let, řada žen má v současnosti tendenci odkládat mateřství na pozdější dobu. Se stoupajícím věkem se ale přirozeně snižuje počet uvolňovaných vajíček i jejich kvalita, čímž klesá také pravděpodobnost otěhotnění . Pokud patříte mezi ženy, které plánují první těhotenství až po třicátém roce života, můžete si jednoduchým krevním testem nechat ověřit svoji ovariální rezervu, tedy počet vajíček schopných oplodnění. Díky tomu budete vědět, jak si mateřství načasovat.
pohlidejte-si-zly-cholesterol.jpg

Pohlídejte si „zlý“ cholesterol

08.03.2019Téměř tři čtvrtiny Čechů mají vysokou hladinu cholesterolu v těle. Většina naší populace z toho důvodu čelí hrozbě vážných kardiovaskulárních chorob, jako je například srdeční infarkt. To potvrzují i smutné údaje Ústavu pro zdravotnické informace a statistiku, podle kterých měly vloni tyto choroby v České republice na svědomí 40 % úmrtí. Abyste předešli vzniku takových zdravotních komplikací, je potřeba hlídat si hladiny „hodného“ HDL a „zlého“ LDL cholesterolu v krvi. Rozbor krve je vhodné podstoupit jednou ročně.
soutez-pro-deti-dovolena-s-panem-kapickou-je-tady.png

Soutěž pro děti DOVOLENÁ S PANEM KAPIČKOU je tady!

11.06.2019Soutěž pro děti DOVOLENÁ S KAPIČKOU je tady! Letní prázdniny se nezadržitelně blíží a všechny děti se už určitě těší na dva měsíce pohody, zábavy a dovádění. Než se ale rozběhnou k vodě, na chatu nebo tábor, stihnou si s námi ještě zasoutěžit! Na výherce čeká batůžek, omalovánky, tetovačky, náplasti a sportovní láhev, a ani rodiče nepřijdou zkrátka! Získají totiž balíček krevních testů na zjištění hladiny tuků a cukrů a celkové kondice jater a ledvin. Jak s námi soutěžit?