Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 
jak-se-dostat-do-formy-po-vanocnim-prejidani-a-lenoseni.jpg

Jak se dostat do formy po vánočním přejídání a lenošení? 

Zveřejněno: 14.01.2015

Vánoční svátky a novoroční oslavy jsou definitivně pryč a řada z nás se teď chce vypořádat nejen s nadbytečnými kily, která jsme si během nich pořídili, ale také bychom se chtěli zbavit všudypřítomné malátnosti a únavy. Věřte, že tyhle pocity jsou úplně normální a každý, kdo si svátky užil doma u televize s mísou cukroví na klíně, je teď zažívá. Přečtěte si, jak se dostat zpátky do formy. 

 Začněte pozvolna

Pokud jste už delší dobu necvičili, nepřepalte to hned na začátku. Ztráta fyzické výkonnosti a svalové hmoty se u lidí, kteří jinak cvičí pravidelně, objeví už zhruba po týdnu až dvou. Pokud jste si tedy o vánočních svátcích dali od sportu pauzu a navíc jste si dopřávali větší množství jídla, měli byste se k fyzické aktivitě vracet zvolna.

Pokud chodíte běhat, snižte dobu běhu na zhruba polovinu proti tomu, co jste běhali dřív a postupně si přidávejte. Chodíte-li do posilovny, nesnižujte si zátěž, ale snižte počet opakování cviků. Pokud jste ve sportovní oblasti úplný nováček, pak pro vás pravidlo pozvolného startu platí dvojnásob. Chcete-li v novém roce začít cvičit, nic vám tak nezkazí chuť jako bolestivě namožené svaly po prvním cvičení.

Pokud chcete začít běhat, zkuste to klidně jenom pět nebo deset minut. A pokud budete moc zadýchaní, klidně přejděte do chůze. To samé platí třeba i pro plavání. Nenechte se strhnout poloprofesionálními plavci, kteří se v bazénu nezastaví. Klidně uplavte dva až tři bazény a dejte si chvíli přestávku. Při každé další návštěvě, si můžete bazén nebo dva přidat.

Vraťte se ke klasickému režimu spaní

Během dovolené nebo vánočních prázdnin máme tendenci chodit spát pozdě a ráno si přispat. Pro naše tělo, které je navyklé na jiný režim, tahle změna ale představuje značnou zátěž a my se potom celý den cítíme malátní a unavení. Začněte chodit spát a  ráno vstávejte v jeden a ten samý čas. Vyhněte se nutkání si zdřímnout přes den. Za několik dní se tělo pravidelnému režimu přizpůsobí a budete se cítit víc svěží.

Upravte jídelníček

Není nutné si po vánočních svátcích ordinovat přísnou dietu, kterou obvykle stejně většina lidí brzy poruší. Stejně jako v případě sportování stačí pozvolna upravit způsob stravování. Každý den snězte tři porce čerstvého ovoce a jednu přílohu nahraďte zeleninou. Máte-li doma ještě zbytek cukroví nebo vánočky, neodpírejte si je, ale zkuste se jimi nepřejídat. Začněte pít víc vody. Kromě toho, že tím napomůžete střevní očistě, povzbudíte taky svůj mozek. Dehydrace totiž často vede k tomu, že nám to takzvaně nemyslí. Dejte si každý den o tři skleničky čisté vody navíc a uvidíte, že povánoční malátnost bude rychle pryč. 

Doporučujeme


stitna-zlaza-u-zvirat-nebezpecny-a-drahy-nepritel.png

Štítná žláza u zvířat – nebezpečný a drahý nepřítel

20.03.2018Ročně Češi vynaloží až dvě miliardy korun na zdravotní péči o domácí mazlíčky. Stejně jako u lidí přitom pouhý krevní rozbor napoví, co zvíře trápí, a lze tedy včas zahájit léčbu, která pak může být nejen účinnější, ale i levnější. Jak ukazují zjištění laboratoří synlab czech, velmi častým problémem psů i koček je onemocnění štítné žlázy. Často však u nich bývá odhaleno pozdě a o zvíře tak není adekvátně postaráno.
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.