Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

Zveřejněno: 16.02.2018

Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.

Restovaná zelenina se zelenou natí

Očistěte brambory, cuketu, růžičkovou kapustu a řepu. Oloupejte celer a mrkev. Zeleninu nakrájejte na podobně velké kusy a orestujte na olivovém oleji. Poté ji ještě zhruba 15 minut pečte v troubě a hotovou ozdobte snítky čerstvého kopru.

Zapečená růžičková kapusta se sýrem

Kapustičky pět minut povařte v osolené vodě, poté propláchněte studenou vodou. Překrájejte je na poloviny a nasypte do pekáče. Navrch dejte na kousky nakrájenou mozzarellu a goudu. Opepřete, zakápněte olivovým olejem a pečte zhruba 15 minut v troubě.

TIP: Pro naše tělo je přirozená konzumace plodin, které se u nás po staletí pěstují. Proto dejte přednost lokálním druhům zeleniny. Dodají vám zdraví prospěšné látky jako vitaminy, minerály, enzymy a vlákninu, jež v tomto období potřebujeme.

Zdravé sladkosti, které musíte ochutnat

Top 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě

Doporučujeme


podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.