Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

Zveřejněno: 16.02.2018

Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.

Restovaná zelenina se zelenou natí

Očistěte brambory, cuketu, růžičkovou kapustu a řepu. Oloupejte celer a mrkev. Zeleninu nakrájejte na podobně velké kusy a orestujte na olivovém oleji. Poté ji ještě zhruba 15 minut pečte v troubě a hotovou ozdobte snítky čerstvého kopru.

Zapečená růžičková kapusta se sýrem

Kapustičky pět minut povařte v osolené vodě, poté propláchněte studenou vodou. Překrájejte je na poloviny a nasypte do pekáče. Navrch dejte na kousky nakrájenou mozzarellu a goudu. Opepřete, zakápněte olivovým olejem a pečte zhruba 15 minut v troubě.

TIP: Pro naše tělo je přirozená konzumace plodin, které se u nás po staletí pěstují. Proto dejte přednost lokálním druhům zeleniny. Dodají vám zdraví prospěšné látky jako vitaminy, minerály, enzymy a vlákninu, jež v tomto období potřebujeme.

Zdravé sladkosti, které musíte ochutnat

Top 5 zdravých druhů ovoce dostupných i v zimě

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?