Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak přežít Vánoce bez stresu a omezit tradiční vánoční přejídání?
jak-prezit-vanoce-bez-stresu-a-omezit-tradicni-vanocni-prejidani.jpg

Jak přežít Vánoce bez stresu a omezit tradiční vánoční přejídání?

Zveřejněno: 21.12.2015

Vánoce by měly být svátky klidu. Pro většinu lidí je to ale spíš období nervozity, stresu a následného přejídání nebo popíjení přemíry alkoholu. Přečtěte si pár našich tipů, jak si letos Vánoce užít v poklidu a bez přibírání na váze. 

Vánoce by měly být svátky klidu. Pro většinu lidí je to ale spíš období nervozity, stresu a následného přejídání nebo popíjení přemíry alkoholu. Přečtěte si pár našich tipů, jak si letos Vánoce užít v poklidu a bez přibírání na váze.

Neujídejte cukroví, čokolády a obložené chlebíčky jen tak ve stoje nebo při vaření. Úplně ztratíte přehled o tom, kolik jste toho snědli a stejně si za pochodu nic nevychutnáte. Pokud si chcete něco dát, vždy si vezměte talířek, s jídlem se posaďte a soustřeďte se na každé sousto. Zkonzumujete tak mnohem méně kalorií.

Pár dní před Vánoci se někteří lidé snaží jíst méně, aby si pak mohli o svátcích takzvaně dopřát. Tenhle přístup ale vůbec není pro lidský trávicí trakt ideální. Navíc po dnech, kdy jsme se v jídle omezovali, se obvykle „za odměnu“ přejídáme. Zkuste před Štědrým dnem jíst úplně normálně a uvidíte, že o svátcích pak nebudete mít tendenci přecpávat se.

Vánoce jsou obdobím setkávání, a to i s těmi příbuznými, se kterými se během roku příliš nevídáme. Řada lidí se při takových příležitostech snaží konverzaci rozproudit popíjením alkoholu. Případné spory, konflikty nebo pocity nervozity se tím ale podle odborníků neodbourají. Naopak se mohou ještě vystupňovat. Zkuste místo popíjení vyrazit po obědě na společnou procházku. Čerstvý vzduch a pohyb mají na psychiku o poznání lepší vliv než alkohol.

Nemějte přehnaná očekávání. Pokud chcete mít doma naklizeno jako ze škatulky, navařeno pět chodů a ještě chcete vyzdobit celý byt, budete se zbytečně stresovat a možná všechny své úkoly ani nestihnete. Řekněte si, že si letos Vánoce užijete v klidu a bez zbytečné práce. Lepší je být v klidu a v pohodě, než mít nablýskaná okna a stresovat se, že kvůli tomu nestíháte osmažit kapra. 

Doporučujeme


podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.