Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak nový trend naboso tělu pomáhá a čemu škodí
jak-novy-trend-naboso-telu-pomaha-a-cemu-skodi.png

Jak nový trend naboso tělu pomáhá a čemu škodí

Zveřejněno: 14.08.2017

O pár století zpátky by se nad chůzí naboso nikdo nepozastavil. Zato dnes nás lidé bez bot ve městě určitě překvapí. Čím dál víc lidí se ale vrací k této přirozené formě pohybu. Co na chůzi naboso tak oceňují? 

O pár století zpátky by se nad chůzí naboso nikdo nepozastavil. Zato dnes nás lidé bez bot ve městě určitě překvapí. Čím dál víc lidí se ale vrací k této přirozené formě pohybu. Co na chůzi naboso tak oceňují?  Co je na tom lákavé?

„Bosování“ podle jeho vyznavačů otužuje tělo, posiluje imunitu i nožní klenbu. Může být i určitou formou akupresury. Někteří si tenkou pružnou podrážku (blížící se chůzi naboso) pochvalují také při léčbě vybočeného palce. Hodně se mluví také o bosém běhu. Jeho zastánci tvrdí, že je při něm možné vylepšit běžeckou techniku a snížit riziko zranění, na druhou stranu ale více namáháte svaly při tlumení dopadů.

Naboso opatrně Nadměrného zatěžování chodidla by se měli podle podiatrů (zabývajících se anatomií nohou a jejich správnou funkcí) vyvarovat lidé s patní ostruhou a také někteří pacienti s cukrovkou. Při syndromu diabetické nohy je z důvodu postižení cév a nervů důležité chránit chodidlo před přetížením a zraněním. U starších ročníků se též zvyšuje riziko pádu kvůli nedostatečné rovnováze a podpoře nohy.

Barefoot boty Trend bot s tenkou podrážkou a tvarem připomínajícím spíše ponožky než boty (s oddělenými prsty) už dorazil i do Čech. Nošení minimalistických bot, takzvaných pětiprsťáků, byste ale vždy měli konzultovat s podiatrem.

TIP: Všeho s mírou (a rozumem) Bosí jsme se narodili, ale pokud jsme začali chodit v botách, měli bychom je odkládat pozvolna, protože noha je na tuto ochranu zvyklá. Kůži i nožní klenbě může nějaký čas trvat, než se zpevní a vydrží více. Určitě je dobré začít s povrchem, který je nám přirozený (tráva, písek). Ideální je používat zdravý rozum a sledovat, co vyhovuje zrovna vašim nohám, jež vás nesou celým životem.

Ploché nohy dokážou hodně potrápit

Nemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.