Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak nový trend naboso tělu pomáhá a čemu škodí
jak-novy-trend-naboso-telu-pomaha-a-cemu-skodi.png

Jak nový trend naboso tělu pomáhá a čemu škodí

Zveřejněno: 14.08.2017

O pár století zpátky by se nad chůzí naboso nikdo nepozastavil. Zato dnes nás lidé bez bot ve městě určitě překvapí. Čím dál víc lidí se ale vrací k této přirozené formě pohybu. Co na chůzi naboso tak oceňují? 

O pár století zpátky by se nad chůzí naboso nikdo nepozastavil. Zato dnes nás lidé bez bot ve městě určitě překvapí. Čím dál víc lidí se ale vrací k této přirozené formě pohybu. Co na chůzi naboso tak oceňují?  Co je na tom lákavé?

„Bosování“ podle jeho vyznavačů otužuje tělo, posiluje imunitu i nožní klenbu. Může být i určitou formou akupresury. Někteří si tenkou pružnou podrážku (blížící se chůzi naboso) pochvalují také při léčbě vybočeného palce. Hodně se mluví také o bosém běhu. Jeho zastánci tvrdí, že je při něm možné vylepšit běžeckou techniku a snížit riziko zranění, na druhou stranu ale více namáháte svaly při tlumení dopadů.

Naboso opatrně Nadměrného zatěžování chodidla by se měli podle podiatrů (zabývajících se anatomií nohou a jejich správnou funkcí) vyvarovat lidé s patní ostruhou a také někteří pacienti s cukrovkou. Při syndromu diabetické nohy je z důvodu postižení cév a nervů důležité chránit chodidlo před přetížením a zraněním. U starších ročníků se též zvyšuje riziko pádu kvůli nedostatečné rovnováze a podpoře nohy.

Barefoot boty Trend bot s tenkou podrážkou a tvarem připomínajícím spíše ponožky než boty (s oddělenými prsty) už dorazil i do Čech. Nošení minimalistických bot, takzvaných pětiprsťáků, byste ale vždy měli konzultovat s podiatrem.

TIP: Všeho s mírou (a rozumem) Bosí jsme se narodili, ale pokud jsme začali chodit v botách, měli bychom je odkládat pozvolna, protože noha je na tuto ochranu zvyklá. Kůži i nožní klenbě může nějaký čas trvat, než se zpevní a vydrží více. Určitě je dobré začít s povrchem, který je nám přirozený (tráva, písek). Ideální je používat zdravý rozum a sledovat, co vyhovuje zrovna vašim nohám, jež vás nesou celým životem.

Ploché nohy dokážou hodně potrápit

Nemusíte hned běhat – začněte se svižnou chůzí a zdravotní přínosy vás neminou

Doporučujeme


personalizovana-medicina-jako-pomocnik-v-onkologii.png

Personalizovaná medicína jako pomocník v onkologii

20.11.2018Každý člověk je jedinečný, a tak se může stát, že různí pacienti se stejnou nemocí reagují na shodnou léčbu jinak. Účinky léčby totiž značně ovlivňují individuální charakteristiky jednotlivých lidí, jako jsou genetické dispozice nebo celkový zdravotní stav. Personalizovaná medicína je obor, který se cíleně zaměřuje na jednotlivce a snaží se upravit léčebné a diagnostické postupy tak, aby byly ušity na míru konkrétnímu pacientovi, a tím pádem byly účinnější. Výrazně pomáhá zejména v onkologické terapii.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!