Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak nastartovat tělo po prolenošených vánočních svátcích?
jak-nastartovat-telo-po-prolenosenych-vanocnich-svatcich.jpg

Jak nastartovat tělo po prolenošených vánočních svátcích?

Zveřejněno: 28.12.2015

Většina z nás si o svátcích dopřává víc jídla a odpočinku než jindy. Výsledkem kupodivu nemusí být pocit svěžesti a doplněné energie, ale naopak zpomalenost a únava. Přinášíme pár tipů, jak po Vánocích nastartovat metabolismus, cítit se čilejší, případně shodit kila nabraná vánočním hodováním. 

Většina z nás si o svátcích dopřává víc jídla a odpočinku než jindy. Výsledkem kupodivu nemusí být pocit svěžesti a doplněné energie, ale naopak zpomalenost a únava. Přinášíme pár tipů, jak po Vánocích nastartovat metabolismus, cítit se čilejší, případně shodit kila nabraná vánočním hodováním.

Snídaně a sklenice vody

Ráno hned po probuzení vypijte 2 dcl čisté vody. Pokud to vašemu žaludku nevadí, můžete do vody přidat pár kapek citronu nebo trochu zázvoru. Zhruba do 40 minut po probuzení byste se měli nasnídat. Právě hydratace a ranní jídlo vytrhnou váš metabolismus z nočního úsporného režimu a dokážou ho správně nastartovat.

Jídlo každé 2 – 3 hodiny

Pro zrychlení metabolismu je ideální jíst pravidelně během celého dne, ale po menších porcích. Vyhněte se nárazovému přecpávání. Do jídelníčku zařaďte potraviny, které podporují trávení, jako jsou například čerstvý ananas, máta, zázvor, skořice, koriandr či heřmánek.

Posilte svalstvo

Naše tělo spaluje kalorie i tehdy, když je zcela v klidu. Takzvaný bazální metabolismus je částečně závislý na množství svalové hmoty. Zjednodušeně řečeno – čím více svalů máte, tím více vaše tělo spaluje kalorií. Pokud tedy zařadíte do svého rozvrhu fyzickou aktivitu, díky které mírně nabere svalovou hmotu, zrychlíte i metabolismus.

Zkuste saunu nebo lymfatickou masáž

Podpořte svůj imunitní systém a zároveň i lymfatický systém. Někomu může ke zrychlení metabolismu pomoci také pravidelné sprchování střídavě teplou a studenou vodou, které navíc zajišťuje lepší prokrvení těla.

Dostatečně spěte

Pokud jste dlouhodobě nevyspalí, vaše tělo produkuje víc hormonů, které povzbuzují chuť k jídlu. Kromě toho, že jste při nedostatku spánku unavení, máte tendenci víc jíst a kvůli tomu i přibírat. 

Doporučujeme


v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.