Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak našemu zdraví prospívají jahody?
jak-nasemu-zdravi-prospivaji-jahody.jpg

Jak našemu zdraví prospívají jahody?

Zveřejněno: 03.07.2015

Řada lidí si tohle oblíbené červené ovoce pěstuje na vlastní zahrádce. Kdo tuto možnost nemá, může si v současné době jahody koupit téměř všude. Jahodová sezóna je v plném proudu. Věděli jste, že je to jedna z nejzdravějších potravin, jaké si začátkem prázdnin můžete dopřát? Jahody obsahují dokonce větší množství vitamínu C než citrony a pomeranče! 

Denní doporučená dávka „céčka“ pro dospělého je zhruba 60 mg. V pouhých 100 gramech jahod je obvykle od 40 do 90 mg vitamínu C. Stačí tedy hrstička jahod denně a máte vystaráno.

Jahody jsou také bohatým zdrojem draslíku a manganu. Draslík, který funguje jako přírodní diuretikum, významně pomáhá při vylučování toxinů z těla. Stopový prvek mangan hraje důležitou roli v metabolismu cukrů. Čerstvé jahody jsou díky tomu ideální svačina pro diabetiky, zdravým lidem mohou sloužit jako chutná prevence cukrovky a pomáhají očišťovat organismus.

V porovnání s ostatními druhy ovoce obsahují jahody velmi malé množství cukrů, a proto mají i nízkou energetickou hodnotu. 100 gramů jahod má zhruba 30 kalorií. To je téměř o polovinu méně než mají třeba jablka, hrušky nebo třešně.

Některé laboratorní testy ukazují, že pravidelná konzumace jahod zpomaluje stárnutí mozkových buněk. Díky vysokému obsahu antioxidantů navíc jahody pomáhají chránit i všechny ostatní buňky lidského těla před působením volných radikálů. Díky tomu jsou velmi dobrou prevencí před infarktem a mrtvicí.

 Kvůli močopudným účinkům se pravidelná konzumace jahod doporučuje také těm, kdo mají problémy s močovými kameny. 

Doporučujeme


co-vsechno-lze-zjistit-z-vysetreni-krve.jpg

Co všechno lze zjistit z vyšetření krve

05.04.2019Fungují vaše ledviny a játra správně? Máte v pořádku imunitu či zdravou hladinu cukrů a tuků v krvi? To vše se dozvíte z krevního rozboru. Výsledky mohou poukázat také na nedostatek vitamínů či minerálů v těle nebo upozornit na probíhající infekci. Kromě toho odhalí i závažné nemoci, které zajím mohou probíhat bez viditelných příznaků, nebo potenciální riziko dědičných chorob.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.