Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?
jak-na-zacatku-skolniho-roku-podporit-detskou-imunitu.jpg

Jak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?

Zveřejněno: 07.09.2016

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob? 

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob?

Imunita je schopnost těla bránit se vlivům, které jej mohou poškodit. Správně fungující obranyschopnost je závislá na mnoha různých faktorech. Imunita je totiž provázána mimo jiné s nervovým, dýchacím, trávicím a oběhovým systémem. Její funkce je tedy podmíněna celkově dobrým tělesným, ale i duševním stavem. A platí to do značné míry i naopak.

Protože u některých dětí může nástup do školy či školky provázet zvýšená nervozita, riziko snížení imunity ještě narůstá. Pro silnou obranyschopnost organismu je důležitý vitamin C, přidejte proto dětem do jídelníčku potraviny bohaté právě na tento vitamin. Jsou to zejména citrusové plody, zelí, růžičková kapusta, černý rybíz, brokolice, paprika, jablka a rajčata. Vzhledem k tomu, že se při tepelném zpracování potravin množství vitaminu C snižuje, je lepší konzumovat ovoce a zeleninu syrové. Pokud je chcete tepelně zpracovat, vhodnou metodou je dušení v páře. Pokud vašim dětem ovoce a zelenina příliš nechutnají, můžete zásobu vitaminu C zčásti doplnit také neslazenými ovocnými džusy nebo zkuste dětem v mixéru připravit mléčný nápoj s malinami, ostružinami či jiným ovocem.

Pro správně fungující obranyschopnost je nutné i přiměřené množství fyzické aktivity – ideálně na čerstvém vzduchu. Přihlaste děti na kroužek, kde budou sportovat venku. Pokud sport není zrovna to, co by je bavilo, zkuste s nimi aspoň o víkendech podnikat pěší výlety a delší procházky. Jako prevence nemocí slouží i dostatečně dlouhá rekonvalescence.

U běžných infekcí doporučují lékaři minimálně týden klidu. V případě nedostatečné léčby se totiž nemoc může rychle vrátit. Další z možností je i podpora imunity různými přírodními prostředky.

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.