Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?
jak-na-zacatku-skolniho-roku-podporit-detskou-imunitu.jpg

Jak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?

Zveřejněno: 07.09.2016

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob? 

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob?

Imunita je schopnost těla bránit se vlivům, které jej mohou poškodit. Správně fungující obranyschopnost je závislá na mnoha různých faktorech. Imunita je totiž provázána mimo jiné s nervovým, dýchacím, trávicím a oběhovým systémem. Její funkce je tedy podmíněna celkově dobrým tělesným, ale i duševním stavem. A platí to do značné míry i naopak.

Protože u některých dětí může nástup do školy či školky provázet zvýšená nervozita, riziko snížení imunity ještě narůstá. Pro silnou obranyschopnost organismu je důležitý vitamin C, přidejte proto dětem do jídelníčku potraviny bohaté právě na tento vitamin. Jsou to zejména citrusové plody, zelí, růžičková kapusta, černý rybíz, brokolice, paprika, jablka a rajčata. Vzhledem k tomu, že se při tepelném zpracování potravin množství vitaminu C snižuje, je lepší konzumovat ovoce a zeleninu syrové. Pokud je chcete tepelně zpracovat, vhodnou metodou je dušení v páře. Pokud vašim dětem ovoce a zelenina příliš nechutnají, můžete zásobu vitaminu C zčásti doplnit také neslazenými ovocnými džusy nebo zkuste dětem v mixéru připravit mléčný nápoj s malinami, ostružinami či jiným ovocem.

Pro správně fungující obranyschopnost je nutné i přiměřené množství fyzické aktivity – ideálně na čerstvém vzduchu. Přihlaste děti na kroužek, kde budou sportovat venku. Pokud sport není zrovna to, co by je bavilo, zkuste s nimi aspoň o víkendech podnikat pěší výlety a delší procházky. Jako prevence nemocí slouží i dostatečně dlouhá rekonvalescence.

U běžných infekcí doporučují lékaři minimálně týden klidu. V případě nedostatečné léčby se totiž nemoc může rychle vrátit. Další z možností je i podpora imunity různými přírodními prostředky.

Doporučujeme


kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.
renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.