Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?
jak-na-zacatku-skolniho-roku-podporit-detskou-imunitu.jpg

Jak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?

Zveřejněno: 07.09.2016

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob? 

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob?

Imunita je schopnost těla bránit se vlivům, které jej mohou poškodit. Správně fungující obranyschopnost je závislá na mnoha různých faktorech. Imunita je totiž provázána mimo jiné s nervovým, dýchacím, trávicím a oběhovým systémem. Její funkce je tedy podmíněna celkově dobrým tělesným, ale i duševním stavem. A platí to do značné míry i naopak.

Protože u některých dětí může nástup do školy či školky provázet zvýšená nervozita, riziko snížení imunity ještě narůstá. Pro silnou obranyschopnost organismu je důležitý vitamin C, přidejte proto dětem do jídelníčku potraviny bohaté právě na tento vitamin. Jsou to zejména citrusové plody, zelí, růžičková kapusta, černý rybíz, brokolice, paprika, jablka a rajčata. Vzhledem k tomu, že se při tepelném zpracování potravin množství vitaminu C snižuje, je lepší konzumovat ovoce a zeleninu syrové. Pokud je chcete tepelně zpracovat, vhodnou metodou je dušení v páře. Pokud vašim dětem ovoce a zelenina příliš nechutnají, můžete zásobu vitaminu C zčásti doplnit také neslazenými ovocnými džusy nebo zkuste dětem v mixéru připravit mléčný nápoj s malinami, ostružinami či jiným ovocem.

Pro správně fungující obranyschopnost je nutné i přiměřené množství fyzické aktivity – ideálně na čerstvém vzduchu. Přihlaste děti na kroužek, kde budou sportovat venku. Pokud sport není zrovna to, co by je bavilo, zkuste s nimi aspoň o víkendech podnikat pěší výlety a delší procházky. Jako prevence nemocí slouží i dostatečně dlouhá rekonvalescence.

U běžných infekcí doporučují lékaři minimálně týden klidu. V případě nedostatečné léčby se totiž nemoc může rychle vrátit. Další z možností je i podpora imunity různými přírodními prostředky.

Doporučujeme


ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
chronicka-obstrukcni-plicni-nemoc-hrozi-vsem-kurakum.jpg

Chronická obstrukční plicní nemoc hrozí všem kuřákům

21.11.2018Chronická obstrukční plicní nemoc (CHOPN) je závažné onemocnění plic, při kterém dochází k poruše průchodnosti dýchacích cest. V Česku postihuje přes 8 procent populace. Většinou se týká mužů, ale v posledních letech přibývá i případů u žen. Převážná část postižených osob jsou kuřáci, zbylých zhruba 10 procent představují lidé pracující v prašném prostředí či v prostředí s těkavými chemikáliemi. Výjimečně se nemoc vyskytuje také jako důsledek opakovaných zápalů plic nebo komplikovaného astmatu. Zásadním preventivním opatřením je přestat kouřit.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!