Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?
jak-na-zacatku-skolniho-roku-podporit-detskou-imunitu.jpg

Jak na začátku školního roku podpořit dětskou imunitu?

Zveřejněno: 07.09.2016

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob? 

Pokud máte děti, které už chodí do školy nebo školky, možná z vlastní zkušenosti znáte, jak rychle se šíří nemoci v dětském kolektivu. Jak po prázdninách podpořit obranyschopnost dětského organismu, aby i na začátku září a s postupem podzimu zůstaly vaše ratolesti bez chorob?

Imunita je schopnost těla bránit se vlivům, které jej mohou poškodit. Správně fungující obranyschopnost je závislá na mnoha různých faktorech. Imunita je totiž provázána mimo jiné s nervovým, dýchacím, trávicím a oběhovým systémem. Její funkce je tedy podmíněna celkově dobrým tělesným, ale i duševním stavem. A platí to do značné míry i naopak.

Protože u některých dětí může nástup do školy či školky provázet zvýšená nervozita, riziko snížení imunity ještě narůstá. Pro silnou obranyschopnost organismu je důležitý vitamin C, přidejte proto dětem do jídelníčku potraviny bohaté právě na tento vitamin. Jsou to zejména citrusové plody, zelí, růžičková kapusta, černý rybíz, brokolice, paprika, jablka a rajčata. Vzhledem k tomu, že se při tepelném zpracování potravin množství vitaminu C snižuje, je lepší konzumovat ovoce a zeleninu syrové. Pokud je chcete tepelně zpracovat, vhodnou metodou je dušení v páře. Pokud vašim dětem ovoce a zelenina příliš nechutnají, můžete zásobu vitaminu C zčásti doplnit také neslazenými ovocnými džusy nebo zkuste dětem v mixéru připravit mléčný nápoj s malinami, ostružinami či jiným ovocem.

Pro správně fungující obranyschopnost je nutné i přiměřené množství fyzické aktivity – ideálně na čerstvém vzduchu. Přihlaste děti na kroužek, kde budou sportovat venku. Pokud sport není zrovna to, co by je bavilo, zkuste s nimi aspoň o víkendech podnikat pěší výlety a delší procházky. Jako prevence nemocí slouží i dostatečně dlouhá rekonvalescence.

U běžných infekcí doporučují lékaři minimálně týden klidu. V případě nedostatečné léčby se totiž nemoc může rychle vrátit. Další z možností je i podpora imunity různými přírodními prostředky.

Doporučujeme


pet-rad-jak-se-pripravit-na-odber-krve.jpg

Pět rad, jak se připravit na odběr krve

28.11.2018Krevní test dokáže odhalit spoustu potíží, od banálních infekcí až po závažná onemocnění. Díky preventivnímu vyšetření je můžete začít řešit dříve, než se rozvinou a zkomplikují. Pro správné vyhodnocení výsledků je důležitá kvalita krevního rozboru, na kterou může mít vliv celá řada maličkostí. Je jasné, že sladká limonáda zvedne hladinu krevního cukru, výsledky ale může ovlivnit například i rozčilení nebo chůze do schodů. Na odběr krve je proto dobré chodit v co nejlepší náladě a mít při tom na paměti několik základních doporučení. Čeho je tedy dobré se před odběrem vyvarovat?
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.