Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak na jarní únavu?
jak-na-jarni-unavu.jpg

Jak na jarní únavu?

Zveřejněno: 16.03.2015

Řada z nás je v těchto dnech oslabena kvůli prodělané chřipce. I mnozí, kterým se tato nemoc vyhnula, se ale často cítí unavení, nic se jim nechce dělat a nejraději by celý den prolenošili v posteli. Zima byla dlouhá, přísun vitamínů a slunečního svitu v uplynulých měsících skromné. S přicházejícím jarem proto přepadá mnoho lidí pocit vyčerpání a malátnosti. Jak vyzrát na nepříjemný stav, kterému říkáme jarní únava? 

Asi vás to nepotěší, ale žádný zázračný a univerzální recept na to, jak se s jarní únavou vypořádat, neexistuje. Základem úspěchu je pestrá strava a zdravý životní styl. Zkuste jíst víckrát denně menší porce a zařadit do jídelníčku co nejvíce čerstvého ovoce a syrové zeleniny. Vyhýbejte se extrémně sladkým a tučným jídlům a nepřejídejte se. Na zpracování velkého objemu kalorické potravy totiž tělo potřebuje velké množství energie a vy se po takovém jídle budete cítit ještě unavenější.

Dávejte si také pozor na pitný režim. Během náročných pracovních dní má hodně lidí sklon zapomínat pravidelně pít. V těle se jim pak hromadí toxiny, organizmus se nedostatečně pročišťuje, a to ho vyčerpává.

Klíčový je i pravidelný spánek. Chodit spát a vstávat byste měli během týdne ve stejný čas, tělo si na tento režim navykne a spánek je pak kvalitnější. Pro odbourání pocitu malátnosti a proti špatné náladě nejlépe pomáhá fyzická aktivita. Ideální je ji spojit s pobytem na čerstvém vzduchu a na sluníčku. Zkuste například rychlou chůzi, jízdu na kole nebo na kolečkových bruslích či běh. Při delší fyzické aktivitě se do krve vyplavují endorfiny, které zlepšují náladu a navozují příjemné pocity. Po procházce nebo projížďce na kole se tak budete cítit nabití energií, a navíc ještě uděláte něco pro své zdraví a kondici.

Pokud se vás drží jarní únava opravdu dlouho, tedy několik týdnů až měsíců, vyhledejte raději svého lékaře. Může se jednat o závažnější problém, jako třeba chronický únavový syndrom.

Doporučujeme


kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.