Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak můžou mít i děti radost z jídla
jak-muzou-mit-i-deti-radost-z-jidla.png

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Zveřejněno: 19.09.2017

Děti mají většinou na práci spoustu zajímavějších věcí než jídlo. Navíc s jejich častým sklonem k mlsání sladkého bývá nadlidský výkon dostat do nich něco „normálního“, rozuměj zdravého.

Děti mají většinou na práci spoustu zajímavějších věcí než jídlo. Navíc s jejich častým sklonem k mlsání sladkého bývá nadlidský výkon dostat do nich něco „normálního“, rozuměj zdravého.

A tak mě napadlo servírování jídla trochu zpestřit. Shromáždila jsem pár zdravých ingrediencí, chopila se nože a dala se do díla. Vlastně jsem se přitom sama dost pobavila a vyřádila se na detailech. Můžete mi věřit, že jedlý obrázek na talíři zvládne opravdu každý během pár minut. Nemusíte tvořit art deco, klidně něco ve stylu Picassa :-) Stačí dodat barvy a základní tvary – dítko určitě pozná zvířátko nebo legrační obličej. Já se pustila do rakety s hvězdami.

Před večeří jsem slíbila překvapení a musím se pochlubit, že nadšení bylo u malého strávníka veliké. „Jé, to se ti hrozně moc povedlo,“ jásal syn a začal jídlo systematicky „demontovat“. Netradiční menu najednou vzbudilo živý zájem. Pojmenovávali jsme spolu jednotlivé části a zkoumali, z čeho vlastně jsou. Než jsme se nadáli, zbývaly z rakety už jen mrkvové spaliny... Kompletní zdravá večeře snědená beze zbytku, a ještě jsme si přitom hezky popovídali!

P. S.: Po uložení synka mě také čekalo překvapení. Přítel nemá rád plýtvání, tak mi večeři vtipně vylepšil odřezky ze zbylé zeleniny. Přiznávám, měla jsem stejnou radost jako můj syn.

Blogerka Renata: Jak jsem potkala ryby

Blogerka Renata píše o zdraví pro Zdraví národa

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.