Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak kapří maso prospívá našemu zdraví?
jak-kapri-maso-prospiva-nasemu-zdravi.png

Jak kapří maso prospívá našemu zdraví?

Zveřejněno: 23.12.2015

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší? 

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší?

Maso z kapra je vhodné i pro ty, kdo si hlídají váhu. 100 gramů této ryby obsahuje zhruba 100 kalorií. Samozřejmě ale záleží na tom, jak kapra připravíte. Způsob tepelné úpravy je klíčový i z hlediska obsahu zdraví prospěšných nenasycených mastných kyselin. Pokud totiž kapra klasicky osmažíte v trojobalu, počet kalorií se znásobí, a navíc velkou část užitečných omega-3 mastných kyselin přebijete tuky, které použijete na smažení.

Ze zdravotního hlediska je proto nejlepší kapra dusit, vařit a případně zapékat v troubě. Výživoví odborníci upozorňují, že čerstvě připravený kapr je pro naše zdraví lepší než leckteré konzervované mořské ryby. Na jídelníčku by se tak měl objevovat častěji než jen o Vánocích. Volit bychom ale měli jinou úpravu než smažení a fritování. Maso této sladkovodní ryby je především zdrojem vitaminu D a vitaminů skupiny B. Z minerálních látek je významný například jeho obsah fosforu a pro zdraví srdce a cév je důležitý také výrazně vyšší obsah draslíku v poměru k sodíku.

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.