Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak kapří maso prospívá našemu zdraví?
jak-kapri-maso-prospiva-nasemu-zdravi.png

Jak kapří maso prospívá našemu zdraví?

Zveřejněno: 23.12.2015

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší? 

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší?

Maso z kapra je vhodné i pro ty, kdo si hlídají váhu. 100 gramů této ryby obsahuje zhruba 100 kalorií. Samozřejmě ale záleží na tom, jak kapra připravíte. Způsob tepelné úpravy je klíčový i z hlediska obsahu zdraví prospěšných nenasycených mastných kyselin. Pokud totiž kapra klasicky osmažíte v trojobalu, počet kalorií se znásobí, a navíc velkou část užitečných omega-3 mastných kyselin přebijete tuky, které použijete na smažení.

Ze zdravotního hlediska je proto nejlepší kapra dusit, vařit a případně zapékat v troubě. Výživoví odborníci upozorňují, že čerstvě připravený kapr je pro naše zdraví lepší než leckteré konzervované mořské ryby. Na jídelníčku by se tak měl objevovat častěji než jen o Vánocích. Volit bychom ale měli jinou úpravu než smažení a fritování. Maso této sladkovodní ryby je především zdrojem vitaminu D a vitaminů skupiny B. Z minerálních látek je významný například jeho obsah fosforu a pro zdraví srdce a cév je důležitý také výrazně vyšší obsah draslíku v poměru k sodíku.

Doporučujeme


5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.