Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak kapří maso prospívá našemu zdraví?
jak-kapri-maso-prospiva-nasemu-zdravi.png

Jak kapří maso prospívá našemu zdraví?

Zveřejněno: 23.12.2015

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší? 

Kapr stále patří k tradičním štědrovečerním pokrmům. Protože ale jeho maso obsahuje cenné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které jsou prospěšné v prevenci kardiovaskulárních chorob, měli bychom si ho dopřávat častěji. Proč je jeho maso zdravé a jaká tepelná úprava je ze zdravotního hlediska nejlepší?

Maso z kapra je vhodné i pro ty, kdo si hlídají váhu. 100 gramů této ryby obsahuje zhruba 100 kalorií. Samozřejmě ale záleží na tom, jak kapra připravíte. Způsob tepelné úpravy je klíčový i z hlediska obsahu zdraví prospěšných nenasycených mastných kyselin. Pokud totiž kapra klasicky osmažíte v trojobalu, počet kalorií se znásobí, a navíc velkou část užitečných omega-3 mastných kyselin přebijete tuky, které použijete na smažení.

Ze zdravotního hlediska je proto nejlepší kapra dusit, vařit a případně zapékat v troubě. Výživoví odborníci upozorňují, že čerstvě připravený kapr je pro naše zdraví lepší než leckteré konzervované mořské ryby. Na jídelníčku by se tak měl objevovat častěji než jen o Vánocích. Volit bychom ale měli jinou úpravu než smažení a fritování. Maso této sladkovodní ryby je především zdrojem vitaminu D a vitaminů skupiny B. Z minerálních látek je významný například jeho obsah fosforu a pro zdraví srdce a cév je důležitý také výrazně vyšší obsah draslíku v poměru k sodíku.

Doporučujeme


renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.