Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak jíst víc a přesto zhubnout?
jak-jist-vic-a-presto-zhubnout.jpg

Jak jíst víc a přesto zhubnout?

Zveřejněno: 26.08.2016

Většina lidí si pod pojmy jíst zdravě a hubnout představí něco nepříjemného a omezujícího. A co kdybychom se na to podívali trochu jinou optikou? Než abyste se zaměřovali na omezování se v jídle, zkuste se soustředit na to, abyste do jídelníčku přidali víc zdravých a nutričně hodnotných potravin. Zdánlivě jednoduchý trik skutečně funguje. Jak na to? 

Většina lidí si pod pojmy jíst zdravě a hubnout představí něco nepříjemného a omezujícího. A co kdybychom se na to podívali trochu jinou optikou?

Než abyste se zaměřovali na omezování se v jídle, zkuste se soustředit na to, abyste do jídelníčku přidali víc zdravých a nutričně hodnotných potravin. Zdánlivě jednoduchý trik skutečně funguje. Jak na to?

Neomezujte se

Většina diet nebo zdravotních doporučení ohledně stravování vás upozorňuje, co byste měli ve stravě omezit. Psychicky je ovšem mnohem příjemnější soustředit se na to, čeho si naopak můžeme dopřávat. Pokud budete mít pocit, že se v jídle omezujete, pravděpodobně vám předsevzetí stravovat se zdravě a méně kaloricky dlouho nevydrží. Pokud si ale do jídelníčku naopak začnete přidávat víc určitých potravin, budete mít pocit, že si můžete dopřát a v neposlední řadě prospějete svému zdraví. Tím, že budete jíst víc zdravých jídel, automaticky sníte méně těch nezdravých, protože prostě nebudete mít hlad a možná na ně nebudete mít ani chuť.

Čeho jíst víc a proč? Jakých potravin byste tedy měli jíst víc? Asi vás nepřekvapí, že sem patří ovoce a zelenina. Kromě toho ale také luštěniny, ořechy a semena, celozrnné výrobky a kvalitní zdroje bílkovin, jako jsou například rybí maso nebo vejce. A jak tyto potraviny do jídelníčku ideálně přidat? Ke každému jídlu, které si za den dopřejete, si přidejte porci ovoce nebo zeleniny. Klidně zpočátku neměňte až tak moc své zvyky, a pokud jste zvyklí snídat třeba pečivo se sýrem, přidejte si k němu banán nebo nakrájené rajče s okurkou. Uvidíte, že vám rázem bude k zasycení místo dvou krajíců stačit jenom jeden.

Jak to vypadá v praxi?

K obědu si jako předkrm dejte hrst oříšků nebo třeba čočkovou polévku a s velkou pravděpodobností vám pak bude stačit o něco menší porce hlavního jídla. Pokud si k hlavnímu jídlu hodláte dát zeleninový salát, vyberte si ten, který kromě zeleniny obsahuje také semínka, ořechy a případně vejce a libové maso. Nikdy byste neměli mít pocit, že se trápíte hlady nebo si extrémně odpíráte. Zeleninu nebo ovoce nakrájené na kousky klidně ujídejte během celého dne. Stejně tak si můžete kdykoliv dopřát trochu syrových a nesolených oříšků. Trik je i v tom, že budete mít tohle zdravé mlsání pořád po ruce. S menší pravděpodobností pak totiž sáhnete po nějaké nezdravé, kalorické bombě. 

Doporučujeme


podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.