Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak bojovat se zvýšenou potivostí a zápachem nohou?
jak-bojovat-se-zvysenou-potivosti-a-zapachem-nohou.jpg

Jak bojovat se zvýšenou potivostí a zápachem nohou?

Zveřejněno: 11.09.2015

Zvýšená potivost nohou a s ní spojený nepříjemný zápach jsou potíže, za něž se mnozí stydí a nechtějí o nich mluvit. Je to ale celkem běžná záležitost, kterou lze snadno řešit. Stud vůbec není na místě. Přinášíme vám několik tipů, které vám od podobných problémů mohou pomoci. 

Zvýšená potivost nohou a s ní spojený nepříjemný zápach jsou potíže, za něž se mnozí stydí a nechtějí o nich mluvit. Je to ale celkem běžná záležitost, kterou lze snadno řešit. Stud vůbec není na místě. Přinášíme vám několik tipů, které vám od podobných problémů mohou pomoci.

Zkuste octovou lázeň

Pokud vás trápí zvýšená potivost a zápach nohou, rozhodně je nestačí večer rychle opláchnout ve sprše. Zařaďte minimálně jednou za týden delší octovou lázeň. Jak na to? Ohřejte zhruba dva litry vody na vyšší teplotu, kterou jste schopni snést po delší dobu. Přidejte cca 0,6 litru vinného nebo jablečného octa a nechte nohy ponořené v této lázni 15 – 20 minut. Zvýšená potivost nohou způsobuje přemnožení bakterií a právě ty bývají zodpovědné za nepříjemný zápach. Ocet je výborný antibakteriální prostředek a pravidelná octová lázeň přírodní cestou zredukuje počet bakterií na vašich chodidlech. Místo octové lázně můžete občas zkusit nohy koupat také ve slabém roztoku hypermanganu.

Udržujte své nohy v suchu

Jak už jsme zmiňovali v předchozím tipu, zvýšená potivost a vlhké prostředí jsou přesně tím místem, kde se bakteriím daří. Snažte se proto udržovat své nohy v suchu. Pokud musíte i v teplém počasí nosit uzavřenou obuv, vezměte si s sebou vždy náhradní ponožky. Kdykoliv během dne ucítíte, že jsou vaše chodidla ve vlhku, převlékněte si propocené ponožky za suché a čisté. Ponožky by měly být z prodyšného a přírodního materiálu.

Pořiďte si pudr na nohy a dezinfekci obuvi

Při zvýšené potivosti nohou se vyplatí koupit si dezinfekci obuvi a boty pravidelně ošetřovat. Uzavřená obuv, která je kvůli potu často uvnitř vlhká, totiž představuje ideální líheň bakterií. Po aplikaci dezinfekce, která je zničí, nezapomeňte obuv nechat řádně vyschnout. Nohy si každý den před obutím poprašte pudrem nebo zásypem na nohy. Nejenže snižují potivost, ale pokud mají antibakteriální složku, působí i proti množení bakterií.

Doporučujeme


osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.