Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJak a proč trénovat svou paměť?
jak-a-proc-trenovat-svou-pamet.jpg

Jak a proč trénovat svou paměť?

Zveřejněno: 05.10.2016

Sportovci určitě vědí, že pokud nebudou nějakou část těla dostatečně trénovat, její výkonnost začne klesat. Zjednodušeně řečeno je to s pamětí dost podobné. Trénovat bychom ji proto měli celý život, v seniorském věku je to ale nezbytnost. Jak na to?

Sportovci určitě vědí, že pokud nebudou nějakou část těla dostatečně trénovat, její výkonnost začne klesat. Zjednodušeně řečeno je to s pamětí dost podobné. Trénovat bychom ji proto měli celý život, v seniorském věku je to ale nezbytnost. Jak na to?

Vyšší věk si obvykle s omezením paměťových schopností spojujeme téměř automaticky. Je ale důležité uvědomit si, že pravidelným procvičováním se dá celé řadě potíží předcházet. A i když slovo trénink nám obvykle evokuje něco namáhavého, nebo dokonce nepříjemného, v případě paměti to tak být vůbec nemusí. Při trénování paměti totiž můžete využít své záliby a koníčky. Můžete ji namáhat třeba tím, že se pokusíte zapamatovat si oblíbené recepty, místo toho, abyste je pokaždé hledali v kuchařce nebo na internetu. Sportovní fanoušci si mohou hlavu lámat tím, že se budou pokoušet vzpomínat na vítěze mistrovských soutěží ve fotbale nebo v jiném sportu. Můžete luštit křížovky nebo se v televizi dívat na vědomostní soutěže a odpovídat dřív než soutěžící.     

Pokud to s tréninkem paměti myslíte hodně vážně a hodláte do něj vložit víc času a úsilí, přihlaste se třeba na kurz výuky cizího jazyka nebo práce s počítačem. Klíčové pro udržení mentální kapacity jsou také sociální kontakty a dostatečný pohyb.

I v seniorském věku byste se proto měli setkávat s novými lidmi i starými přáteli a ideálně podnikat společné výlety nebo se věnovat nějaké fyzické aktivitě. Kromě výše zmíněných tipů dnes dokonce existují i cílené kurzy na trénování paměti, kde vás naučí využívat různé mnemotechnické pomůcky a metody, které usnadňují uchování informací a jejich zpětné vyvolání. 

Doporučujeme


mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
pet-rad-jak-se-pripravit-na-odber-krve.jpg

Pět rad, jak se připravit na odběr krve

28.11.2018Krevní test dokáže odhalit spoustu potíží, od banálních infekcí až po závažná onemocnění. Díky preventivnímu vyšetření je můžete začít řešit dříve, než se rozvinou a zkomplikují. Pro správné vyhodnocení výsledků je důležitá kvalita krevního rozboru, na kterou může mít vliv celá řada maličkostí. Je jasné, že sladká limonáda zvedne hladinu krevního cukru, výsledky ale může ovlivnit například i rozčilení nebo chůze do schodů. Na odběr krve je proto dobré chodit v co nejlepší náladě a mít při tom na paměti několik základních doporučení. Čeho je tedy dobré se před odběrem vyvarovat?