Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyJahody jsou nízkokalorická pochoutka, zásobí vás vitamíny a minerály
jahody-jsou-nizkokaloricka-pochoutka-zasobi-vas-vitaminy-a-mineraly.png

Jahody jsou nízkokalorická pochoutka, zásobí vás vitamíny a minerály

Zveřejněno: 06.06.2016

Sezóna jahod je tu! Někteří z vás si je možná pěstujete sami a máte díky tomu možnost dopřát si je každý den úplně čerstvé. I když ale vlastní záhon jahod nemáte, pořídíte je v současné době téměř všude. Věděli jste, že jejich příznivé účinky na lidský organismus vyzdvihoval už slavný antický lékař Hippokrates? 

Sezóna jahod je tu! Někteří z vás si je možná pěstujete sami a máte díky tomu možnost dopřát si je každý den úplně čerstvé. I když ale vlastní záhon jahod nemáte, pořídíte je v současné době téměř všude.

Věděli jste, že jejich příznivé účinky na lidský organismus vyzdvihoval už slavný antický lékař Hippokrates? Jak známo, sezónní ovoce bývá nejen chutnější, ale často i výživnější než to, které k nám putuje z velké dálky. Proto je právě teď ideální čas přidat do jídelníčku šťavnaté jahody.

Kromě vitaminu C s nimi doplníte také draslík, zinek, hořčík, mangan či kyselinu listovou. Červené ovoce je mimo jiné zdrojem  vlákniny, takže blahodárně působí na trávicí trakt. Protože jahody obsahují velké množství vody, jsou v teplých dnech ideálním doplňkem pitného režimu. Dají se konzumovat samotné, ale můžete je také rozmixovat a přidat do jablečného moštu či pomerančového džusu. Získáte tak koktejl plný vitaminů, který vás navíc příjemně osvěží.

Díky nízkému obsahu kalorií si mohou jahody bez obav dopřávat všichni, kteří se snaží optimalizovat váhu. Z nakrájených jahod můžete spolu s jablky, hruškami a dalším ovocem připravit zdravý salát. Pokud je smícháte s tvarohem či jogurtem, vznikne chutný dezert, který vám kromě vitaminů dodá i vápník. Jahody, které nespotřebujete, je vhodné zamrazit. Zůstane v nich velké množství látek prospěšných zdraví. Můžete si je tedy dopřát i později, aniž byste pro ně museli chodit ke dvanácti měsíčkům. 

Doporučujeme


jarnim-uklidem-na-plisne.png

Jarním úklidem na plísně

02.03.2018Věřili byste tomu, že na houby nemusíte chodit jen do lesa? Možná rostou přímo ve vaší domácnosti. Jsou miniaturní a říká se jim plísně. Jarní úklid byste měli zaměřit i na ně. Jsou totiž hrozbou, kterou není radno podcenit.
nedostatkem-testosteronu-trpi-krome-padesatniku-i-cim-dal-vice-mladych-muzu.jpg

Nedostatkem testosteronu trpí kromě padesátníků i čím dál více mladých mužů

22.01.2019Syndrom nedostatku testosteronu neboli mužský „přechod“ je v mnohém podobný ženskému klimakteriu. K jeho nástupu dochází zpravidla mezi 45. a 60. rokem věku, kdy hladina tohoto hormonu může klesnout až o 70 %. Stále častěji však jeho nedostatkem trpí i mladší muži. Kromě přirozeného procesu stárnutí má na výši hladiny testosteronu v krvi vliv také řada externích faktorů, například stres nebo špatná strava. Právě zdravá životospráva je tak základní cestou, jak mohou muži množství tohoto hormonu pozitivně ovlivnit a snížit tím související zdravotní rizika, mezi která vedle pocitu únavy, ztráty síly či sklonům k přibírání v oblasti břicha patří i závažná onemocnění jako cukrovka či onemocnění srdce.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.