Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHrušky je lepší neloupat
hrusky-je-lepsi-neloupat.png

Hrušky je lepší neloupat

Zveřejněno: 14.10.2016

U hrušek stejně jako třeba u jablka či salátové okurky platí, že bychom je pro maximalizaci zdravotních přínosů měli konzumovat čerstvé a neoloupané. Slupka hrušek totiž obsahuje nezanedbatelné množství vlákniny a těsně pod ní se nachází množství vitaminů skupiny B. Nešetrným oškrábáním byste o ně přišli.

U hrušek stejně jako třeba u jablka či salátové okurky platí, že bychom je pro maximalizaci zdravotních přínosů měli konzumovat čerstvé a neoloupané. Slupka hrušek totiž obsahuje nezanedbatelné množství vlákniny a těsně pod ní se nachází množství vitaminů skupiny B. Nešetrným oškrábáním byste o ně přišli.

S přicházejícími chladnými měsíci je nabídka čerstvého sezónního ovoce bohužel omezenější, ale ještě v říjnu můžete na hrušky narazit doslova na každém kroku, v zahradách, ale i na loukách nebo v alejích podél cest. Tím pádem je tu jednoduchý způsob, jak si zpestřit jídelníček. Protože plody hrušně obsahují poměrně vysoký podíl vody, napomáhají pročišťování trávicí soustavy a dobře poslouží při potížích se zácpou.

Kromě zmiňovaného vitaminu B obsahují i vitamin C důležitý pro správně fungující obranyschopnost. Navíc je v nich celá řada minerálních látek, například zinek, draslík, vápník, železo, jód, fosfor či hořčík. Pokud jste zatím byli zvyklí jíst hrušky jen samotné, možná vás překvapí, že se skvěle snoubí s listovými saláty.

Chutnou kombinaci pak dotvoří vlašské ořechy, kozí sýr, olivový olej a troška vinného octa. Na talíři si dobře rozumí také se špenátovými listy nebo avokádem. Pokud máte hrušek dostatek, můžete si je nasušit. Ve srovnání s jablky totiž obvykle nevydrží tak dlouho čerstvé.    

Doporučujeme


planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.