Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHrušky je lepší neloupat
hrusky-je-lepsi-neloupat.png

Hrušky je lepší neloupat

Zveřejněno: 14.10.2016

U hrušek stejně jako třeba u jablka či salátové okurky platí, že bychom je pro maximalizaci zdravotních přínosů měli konzumovat čerstvé a neoloupané. Slupka hrušek totiž obsahuje nezanedbatelné množství vlákniny a těsně pod ní se nachází množství vitaminů skupiny B. Nešetrným oškrábáním byste o ně přišli.

U hrušek stejně jako třeba u jablka či salátové okurky platí, že bychom je pro maximalizaci zdravotních přínosů měli konzumovat čerstvé a neoloupané. Slupka hrušek totiž obsahuje nezanedbatelné množství vlákniny a těsně pod ní se nachází množství vitaminů skupiny B. Nešetrným oškrábáním byste o ně přišli.

S přicházejícími chladnými měsíci je nabídka čerstvého sezónního ovoce bohužel omezenější, ale ještě v říjnu můžete na hrušky narazit doslova na každém kroku, v zahradách, ale i na loukách nebo v alejích podél cest. Tím pádem je tu jednoduchý způsob, jak si zpestřit jídelníček. Protože plody hrušně obsahují poměrně vysoký podíl vody, napomáhají pročišťování trávicí soustavy a dobře poslouží při potížích se zácpou.

Kromě zmiňovaného vitaminu B obsahují i vitamin C důležitý pro správně fungující obranyschopnost. Navíc je v nich celá řada minerálních látek, například zinek, draslík, vápník, železo, jód, fosfor či hořčík. Pokud jste zatím byli zvyklí jíst hrušky jen samotné, možná vás překvapí, že se skvěle snoubí s listovými saláty.

Chutnou kombinaci pak dotvoří vlašské ořechy, kozí sýr, olivový olej a troška vinného octa. Na talíři si dobře rozumí také se špenátovými listy nebo avokádem. Pokud máte hrušek dostatek, můžete si je nasušit. Ve srovnání s jablky totiž obvykle nevydrží tak dlouho čerstvé.    

Doporučujeme


jarnim-uklidem-na-plisne.png

Jarním úklidem na plísně

02.03.2018Věřili byste tomu, že na houby nemusíte chodit jen do lesa? Možná rostou přímo ve vaší domácnosti. Jsou miniaturní a říká se jim plísně. Jarní úklid byste měli zaměřit i na ně. Jsou totiž hrozbou, kterou není radno podcenit.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.