Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHouby - jak a které mohou prospět našemu zdraví?
houby-jak-a-ktere-mohou-prospet-nasemu-zdravi.jpg

Houby - jak a které mohou prospět našemu zdraví?

Zveřejněno: 09.10.2015

Jestli rádi houbaříte, letošní sezóna vám asi moc velkou radost neudělala. Pravda ale je, že největší zdravotní přínos pro lidský organismus mají houby, pro které nemusíte do lesa, ale koupíte je v samoobsluze. Jedním z nejlepších přírodních prostředků pro zvýšení imunity je totiž právě běžně dostupná hlíva ústřičná. A jak jsou na tom s prospěšností zdraví lesní houby? 

Jestli rádi houbaříte, letošní sezóna vám asi moc velkou radost neudělala. Pravda ale je, že největší zdravotní přínos pro lidský organismus mají houby, pro které nemusíte do lesa, ale koupíte je v samoobsluze. Jedním z nejlepších přírodních prostředků pro zvýšení imunity je totiž právě běžně dostupná hlíva ústřičná. A jak jsou na tom s prospěšností zdraví lesní houby?

Ti, kteří se snaží snížit hmotnost, na houbách určitě ocení nízkou kalorickou hodnotu a nízký obsah tuků. I přes malý obsah kalorií dokážou houby značně zasytit, a to hlavně díky vyššímu množství polysacharidu chitinu. Ten je podobný vláknině a obtížně se tráví. Proto máme po houbovém jídle pocit sytosti, i když jsme snědli jen nízkokalorický pokrm.

Nicméně lidé s citlivějším trávením můžou mít s chitinem problém a houby u nich dokážou vyvolat bolestivé zažívací potíže. Z vitaminů houby obsahují větší množství provitaminu D2. Ostatních zdraví prospěšných prvků v nich ale mnoho nenajdeme. Kromě nepříliš významného množství vitaminů A, B a C, jsou v houbách v malé míře také draslík a hořčík. Hlavním přínosem hub pro zdraví tak je hlavně výše zmiňovaná nízká kalorická hodnota a vyšší množství nerozpustné vlákniny, která slouží jako prevence rakoviny tlustého střeva.

Pokud ale hledáte houbu skutečně s výraznými zdravotními přínosy, sáhněte po hlívě. Tahle nenápadně vyhlížející houba roste na stromech, ze kterých získává škroby a cukry. Následně je přetváří v takzvané glukany. A právě ty jsou velice přínosné pro naši imunitu. Dokážou zvyšovat tvorbu protilátek proti bakteriím, virům a plísním, podporují tvorbu červených krvinek, pomáhají potlačovat alergie a s největší pravděpodobností mají i preventivní účinky rakovinného bujení. 

Doporučujeme


zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

10.08.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.
v-pripade-chronickych-infekci-mohou-pomoci-autovakciny.jpg

V případě chronických infekcí mohou pomoci autovakcíny

16.11.2018Trpíte opakovanými záněty dýchacích cest nebo močového měchýře? Pokud jde o akutní zánětlivé onemocnění, určitě je na místě léčba antibiotiky. V poslední době ale často dochází k jejich nadužívání, čímž se zvyšuje odolnost bakterií a antibiotika tak přestávají být účinná. Jejich dlouhodobé užívání má navíc negativní dopad na vaši mikroflóru, kde ničí „dobré“ bakterie, a narušuje tak celý imunitní systém. Jestliže se vám některé infekce často vracejí, můžete si nechat připravit autovakcínu, která posiluje aktivitu imunitního systému proti konkrétnímu původci vašeho onemocnění. Její hlavní výhodou je, že na rozdíl od antibiotik neničí ostatní bakterie v těle.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.