Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHlávková kapusta by si zasloužila víc naší pozornosti
hlavkova-kapusta-by-si-zaslouzila-vic-nasi-pozornosti.jpg

Hlávková kapusta by si zasloužila víc naší pozornosti

Zveřejněno: 27.06.2016

Hlávková kapusta se bohužel u řady lidí netěší zdaleka takové oblibě, jakou by si zasloužila. Přitom jsou látky v ní obsažené pro lidský organismus víc než prospěšné, a navíc ve větší koncentraci než u jiné zeleniny. Vedle vitaminů C, B, E a K se může pochlubit i vysokým podílem vlákniny, jež podporuje správné fungování trávicí soustavy. 

Hlávková kapusta se bohužel u řady lidí netěší zdaleka takové oblibě, jakou by si zasloužila. Přitom jsou látky v ní obsažené pro lidský organismus víc než prospěšné, a navíc ve větší koncentraci než u jiné zeleniny.Vedle vitaminů C, B, E a K se může pochlubit i vysokým podílem vlákniny, jež podporuje správné fungování trávicí soustavy.  

Tato košťálová zelenina obsahuje i draslík, vápník, hořčík, selen a také železo. Její pravidelná konzumace pomáhá snižovat mimo jiné riziko kardiovaskulárních chorob, které patří k nejčastějším zdravotním problémům Čechů. Kapustu lze rovněž doporučit všem, kteří chtějí prospět svým játrům, protože je čistí.

Ulevuje při zácpě a povzbuzuje střevní peristaltiku. Rovněž ti, kdo často trpí překyselením žaludku, by si měli kapustu dopřávat častěji. Jednou z nevýhod kapusty je, že některé lidi nadýmá. To se však dá zmírnit tím, že se při jejím kuchyňském zpracování použijí bylinky, hlavně kmín, tymián nebo saturejka. Způsobů, jak tuto zeleninu připravit, existuje celá řada.

Dušená kapusta je chutná a zdravá příloha. Pokud k ní přidáme brambory, může posloužit i jako zdravé hlavní jídlo. Pokud byste si chtěli hlávkovou kapustu připravit trochu jiným způsobem, než je klasické dušení, máme pro vás jeden snadný recept. Hlávku kapusty rozříznete zhruba na osm částí, zlehka ji pět minut povaříte ve vroucí vodě, a následně ji podlijete zeleninovým vývarem a necháte zapéct se směsí sýra, vlašských ořechů a rozmarýnu.

Doporučujeme


jaka-je-skupina-vaseho-srdce.png

Jaká je skupina vašeho srdce?

10.04.2018Kolik znáte hudebních skupin? Desítky? Stovky? A znáte skupinu, která vám může zachránit život? Podle průzkumu nezná svou krevní skupinu téměř každý druhý Čech.
renatin-blog-velikonoce-se-blizi-aneb-co-zaseju-to-sklizim.png

Renatin blog: Velikonoce se blíží aneb Co zaseju, to sklízím

23.03.2018Jasně že si můžete pořídit velikonoční výzdobu v obchodě. Ale není větší potěšení, když si vypěstujete a vyrobíte jarní dekorace po svém? Zvlášť s dětmi či vnoučaty pak můžete radost z vlastního díla znásobit. Já se tradičně pustím do těchto krás...
jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.