Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHlávková kapusta by si zasloužila víc naší pozornosti
hlavkova-kapusta-by-si-zaslouzila-vic-nasi-pozornosti.jpg

Hlávková kapusta by si zasloužila víc naší pozornosti

Zveřejněno: 27.06.2016

Hlávková kapusta se bohužel u řady lidí netěší zdaleka takové oblibě, jakou by si zasloužila. Přitom jsou látky v ní obsažené pro lidský organismus víc než prospěšné, a navíc ve větší koncentraci než u jiné zeleniny. Vedle vitaminů C, B, E a K se může pochlubit i vysokým podílem vlákniny, jež podporuje správné fungování trávicí soustavy. 

Hlávková kapusta se bohužel u řady lidí netěší zdaleka takové oblibě, jakou by si zasloužila. Přitom jsou látky v ní obsažené pro lidský organismus víc než prospěšné, a navíc ve větší koncentraci než u jiné zeleniny.Vedle vitaminů C, B, E a K se může pochlubit i vysokým podílem vlákniny, jež podporuje správné fungování trávicí soustavy.  

Tato košťálová zelenina obsahuje i draslík, vápník, hořčík, selen a také železo. Její pravidelná konzumace pomáhá snižovat mimo jiné riziko kardiovaskulárních chorob, které patří k nejčastějším zdravotním problémům Čechů. Kapustu lze rovněž doporučit všem, kteří chtějí prospět svým játrům, protože je čistí.

Ulevuje při zácpě a povzbuzuje střevní peristaltiku. Rovněž ti, kdo často trpí překyselením žaludku, by si měli kapustu dopřávat častěji. Jednou z nevýhod kapusty je, že některé lidi nadýmá. To se však dá zmírnit tím, že se při jejím kuchyňském zpracování použijí bylinky, hlavně kmín, tymián nebo saturejka. Způsobů, jak tuto zeleninu připravit, existuje celá řada.

Dušená kapusta je chutná a zdravá příloha. Pokud k ní přidáme brambory, může posloužit i jako zdravé hlavní jídlo. Pokud byste si chtěli hlávkovou kapustu připravit trochu jiným způsobem, než je klasické dušení, máme pro vás jeden snadný recept. Hlávku kapusty rozříznete zhruba na osm částí, zlehka ji pět minut povaříte ve vroucí vodě, a následně ji podlijete zeleninovým vývarem a necháte zapéct se směsí sýra, vlašských ořechů a rozmarýnu.

Doporučujeme


renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.
soutez-ukaz-knir-o-5-phi-testu.jpg

Soutěž „Ukaž knír“ o 5 PHI testů

14.11.2018Listopad je již tradičně měsícem boje proti rakovině prostaty, kterou v České republice ročně onemocní téměř 8 000 mužů. U této příležitosti si pánové po celém světě pečlivě pěstují svůj knír, čímž dávají najevo, že jsou součástí hnutí, které se snaží změnit tvář mužského zdraví k lepšímu. SYNLAB tuto iniciativu podporuje, a proto vyhlašujeme soutěž o pět testů PHI, které slouží k určení indexu zdravé prostaty.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.