Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyHlasy přírody pomáhají relaxovat
hlasy-prirody-pomahaji-relaxovat.png

Hlasy přírody pomáhají relaxovat

Zveřejněno: 26.05.2017

Šumění větru v korunách stromů, zurčení vody v potoce, zpěv ptáků... Že jsou tyto líbivé zvuky balzámem na duši, potvrdí z vlastní zkušenosti asi každý. Blahodárné účinky na organismus ale dokládají i vědecké výzkumy. 

Šumění větru v korunách stromů, zurčení vody v potoce, zpěv ptáků... Že jsou tyto líbivé zvuky balzámem na duši, potvrdí z vlastní zkušenosti asi každý. Blahodárné účinky na organismus ale dokládají i vědecké výzkumy.

Kdo má šanci pobývat v přírodě častěji než jen o víkendu a dovolené, má štěstí. Přírodní zvuky totiž mohou citelně přispět k tolik potřebnému odpočinku a regeneraci. Aktuální studie ovšem ukazují, že pozitivní účinky má už jen samotné naslouchání hlasům přírody.

Nemusíte tedy rovnou vyrážet do lesa, stačí si doma pustit nahrávku například s šuměním vody nebo zpěvem ptáků. Potvrzuje to mimo jiné výzkum, který proběhl na Univerzitě v Sussexu. Vědci během experimentu pouštěli účastníkům různé zvuky a zkoumali, jak ovlivňují jejich mozkovou aktivitu a případně srdeční tep. Ukázalo se, že zvuky přírody, byť pouze pouštěné ze záznamu, mají nejen uklidňující účinky, ale příznivě působí také na činnost mozku.

Výrazná změna se projevila zejména u lidí, kteří do testu vstupovali vystresovaní. Na rozdíl od zvuků přírody však uměle generované zvuky takto pozitivní dopad neměly. Co z toho vyplývá? Pokud nemáte čas na příjemnou procházku v lese nebo podél břehu řeky, pusťte si aspoň doma před spaním nahrávku s šuměním moře, stromů či cvrlikáním ptáků. Účinek procházky tím aspoň trochu nahradíte. 

Příroda a zeleň mohou prodloužit život

5 jednoduchých tipů, jak bojovat s únavou

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

10.08.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.
podcenovany-supervitamin-d-nam-chybi-predevsim-v-zime.jpg

Podceňovaný supervitamín D nám chybí především v zimě

19.11.2018Podle výzkumu Státního zdravotního ústavu chybí vitamín D drtivé většině české populace. Přitom právě „déčko“ chrání naše tělo před infekcemi a běžnými i chronickými nemocemi. Dostatečné množství vitamínu D přispívá ke zdravé funkci srdce, mozku a k dobrému trávení. Nejnovější výzkumy navíc ukazují, že nízká hladina tohoto vitamínu může zvyšovat riziko infarktu a mít negativní vliv na plodnost.