Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyFyzická aktivita a zdravý jídelníček omezí nepříjemné průvodní jevy menopauzy
fyzicka-aktivita-a-zdravy-jidelnicek-omezi-neprijemne-pruvodni-jevy-menopauzy.jpg

Fyzická aktivita a zdravý jídelníček omezí nepříjemné průvodní jevy menopauzy

Zveřejněno: 10.02.2016

Menopauza je období, o kterém panuje celá řada mýtů a ze kterého má většina žen obavy. Čím více toho ale o menopauze víte, tím méně se jí budete obávat. Existuje kupříkladu celá řada prostředků, které pomohou obtíže s ní spojené překonat. Návalů horka a nočního pocení vás zbaví šalvějový čaj, správnou funkci termoregulačních mechanismů pomáhá udržovat také pravidelná fyzická aktivita. Jak menopauzu co nejlépe zvládnout? 

Menopauza je období, o kterém panuje celá řada mýtů a ze kterého má většina žen obavy. Čím více toho ale o menopauze víte, tím méně se jí budete obávat. Existuje kupříkladu celá řada prostředků, které pomohou obtíže s ní spojené překonat. Návalů horka a nočního pocení vás zbaví šalvějový čaj, správnou funkci termoregulačních mechanismů pomáhá udržovat také pravidelná fyzická aktivita. Jak menopauzu co nejlépe zvládnout?

Menopauza je naprosto přirozené životní stádium. Funkce vaječníků se obvykle utlumí mezi 45. a 55. rokem života. V některých případech ale i mnohem později, nebo naopak dříve. Na dobu nástupu menopauzy můžou mít částečně vliv dědičnost, způsob stravování, ale taky životní styl, počet dětí a skutečnost, zda žena kouří, či ne.

Dlouhodobé kuřačky a bezdětné ženy mívají nástup menopauzy dříve. Nejčastějším a nejznámějším nepříjemným průvodním jevem menopauzy jsou návaly horka a noční pocení. Pomoci může už zmiňovaný šalvějový čaj. Jeho příprava je velice jednoduchá. Stačí zalít lžičku sušených listů zhruba 200 ml horké vody a nechat 10 minut odstát.

Některé ženy mohou trpět i bolestmi na hrudníku, závratěmi anebo nespavostí. Částečně pomohou potraviny, které obsahují takzvané fytoestrogeny. Jsou to například výrobky ze sóji či preparáty s obsahem výtažků z červeného jetele. U některých žen se k fyzickým obtížím můžou přidat i potíže psychické, jako jsou úzkostné stavy nebo deprese. V takovém případě je lepší vyhledat odbornou pomoc.

Lékaři připomínají, že jak fyzické, tak psychické obtíže provázející toto období života zvládají lépe ty ženy, které se pravidelně věnují fyzické aktivitě a zdravě se stravují. Nedostatek estrogenů, který je důsledkem útlumu činnosti vaječníků, přispívá ke zvýšenému riziku osteoporózy, proto je třeba do jídelníčku kromě ovoce a zeleniny pravidelně zařazovat také potraviny bohaté na vápník, jako jsou mák, ryby a mléčné výrobky.

O dalších možnostech, jak problémy spojené s menopauzou řešit, je vhodné poradit se s praktickým lékařem nebo gynekologem. 

Doporučujeme


renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.