Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDýně, kapusta, cukety, květák – jak prospívá sezónní zelenina zdraví?
dyne-kapusta-cukety-kvetak-jak-prospiva-sezonni-zelenina-zdravi.jpg

Dýně, kapusta, cukety, květák – jak prospívá sezónní zelenina zdraví?

Zveřejněno: 16.09.2015

Vařte z primárních surovin, omezte konzumaci polotovarů a přidejte do jídelníčku víc ovoce a zeleniny. To je jednoduchý návod, jak jíst lépe a zdravěji. Teď na podzim je ideální čas s tímhle zdravějším jídelníčkem začít. V prodeji je totiž celá řada sezónní zeleniny a ovoce. Dýně, růžičková kapusta, cukety, květák. Jak prospívají našemu zdraví? 

Vařte z primárních surovin, omezte konzumaci polotovarů a přidejte do jídelníčku víc ovoce a zeleniny. To je jednoduchý návod, jak jíst lépe a zdravěji. Teď na podzim je ideální čas s tímhle zdravějším jídelníčkem začít. V prodeji je totiž celá řada sezónní zeleniny a ovoce. Dýně, růžičková kapusta, cukety, květák. Jak prospívají našemu zdraví?

Dýně

Oranžová tykvovitá zelenina je bohatá na draslík, vápník, hořčík, zinek a železo. Obsahuje velké množství vlákniny, provitamin A, vitamin C a vitaminy skupiny B. Díky nízkému obsahu sodíku a vysokému obsahu draslíku je dýně ideální potravina pro lidi trpící kardiovaskulárními a ledvinovými chorobami. Kromě dužiny se dají konzumovat také dýňová semena a dýňový olej, které jsou dobrým zdrojem zinku.

Růžičková kapusta

Tato košťálová zelenina v sobě skrývá velké množství vitaminu C a vitaminu B1, který je důležitý pro správné fungování nervové soustavy. Pokud se s přicházejícím podzimem cítíte víc podráždění a unavení, je růžičková kapusta ta pravá potravina pro vás. Potřeba vitaminu B1 stoupá v těhotenství, a proto je tato zelenina vhodná také pro všechny nastávající maminky.

Cuketa

Pokud chcete z cuket získat maximum zdraví prospěšných látek, neloupejte je a konzumujte je i se slupkou. Hlavně ve slupce jsou obsaženy A, E a vitaminy skupiny B. Protože cuketa obsahuje víc než 90 % vody je ideální pro všechny, kdo se snaží snížit svou hmotnost. Lepší je vybírat si menší plody, ve kterých je koncentrováno větší množství živin, a mají plnější chuť.

Květák

Vápník, mangan, hořčík, vitamin C, vitamin E, vitaminy skupiny B a samozřejmě vláknina. Chcete-li z květáku připravit skutečně zdravé jídlo, zapomeňte na oblíbené smažení v trojobalu. Mnohem zdravější je připravit květák v páře nebo ho zapéct například se sýrem a bramborem. Kvůli vyššímu obsahu purinů, které v metabolismu oxidují na kyselinu močovou, se nedoporučuje, aby květák ve větším množství konzumovali lidé, kteří trpí dnou.

Doporučujeme


planujete-cestu-do-zahranici-nezapomente-se-ockovat.jpg

Plánujete cestu do zahraničí? Nezapomeňte se očkovat!

31.07.2018Kdo by chtěl před odjezdem na dovolenou myslet na něco jiného než koupání, sluníčko, odpočinek a dobrodružství… Vysněný výlet se ale snadno může změnit v noční můru, když podceníte prevenci infekčních onemocnění. Nejrizikovější jsou země Afriky, Asie a Střední a Jižní Ameriky. Zcela bezpečné ale nejsou ani státy jižní Evropy. Přečtěte si, před kterými nemocemi je vhodné se nechat očkovat.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.
predstavujeme-nej-limonadu-letosniho-leta.png

Představujeme NEJ limonádu letošního léta!

22.06.2018Dulenka neboli levandule patří mezi oblíbené jedlé rostliny a poslední dobou čím dál častěji nachází své místo právě v kuchyni. Modrofialové květy se přidávají do dezertů, sušenek, marmelád, polévek nebo jako součást marinád k masu. Punc originality má levandulový drink z vlastnoručně vyrobeného sirupu, který potěší vaše smysly.