Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDopřejte si peckovice, co hrají všemi barvami!
doprejte-si-peckovice-co-hraji-vsemi-barvami.png

Dopřejte si peckovice, co hrají všemi barvami!

Zveřejněno: 01.09.2017

Slívy, špendlíky, blumy, mirabelky nebo ryngle. Všechny tyto šťavnaté plody spadají do společného rodu slivoní. Díky nejrůznějším druhům a poddruhům je škála jejich barev a chutí tolik pestrá. V čem prospějí vašemu zdraví?

Slívy, špendlíky, blumy, mirabelky nebo ryngle. Všechny tyto šťavnaté plody spadají do společného rodu slivoní. Díky nejrůznějším druhům a poddruhům je škála jejich barev a chutí tolik pestrá.

V čem prospějí vašemu zdraví? V první řadě jsou bohaté na karotenoidy – barviva s antioxidačním účinkem. Zachycují škodlivé volné radikály, což přispívá k prevenci rakoviny a ke zpomalení stárnutí organismu. Vysoký obsah vlákniny funguje jako účinný smetáček na všechna zákoutí zažívacího traktu.

Plody slivoní poskytují hojnou nálož vitaminů skupiny B, vitaminů C, A, E a též vás zásobí porcí minerálů, jako je fosfor, železo, vápník a draslík. Posledně jmenovaný je důležitým pomocníkem při snižování krevního tlaku. Slupky skrývají nenasycené mastné kyseliny, které mimo jiné zlepšují imunitní systém.

Nejlepší jsou tyto plody čerstvé, například v ovocném salátu. Jejich lehce kyselá chuť si ale výborně rozumí také s čerstvým krémovým sýrem. Oboje dejte na plátky celozrnného rohlíku a užijte si zdravou svačinku.

TIP: Už jste zkusili ovocnou polévku? Stačí rozmixovat ovoce s nízkotučnou smetanou a zakápnout citronovou šťávou. Vychlaďte a podávejte ozdobené nakrájeným ovocem a snítkou máty.

Borůvky jsou modrý poklad pro zdraví

Kolik třešní, tolik višní. Oboje posílí vaše zdraví!

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.