Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDoplňte v zimě vitamin C z kiwi
doplnte-v-zime-vitamin-c-z-kiwi.png

Doplňte v zimě vitamin C z kiwi

Zveřejněno: 15.02.2017

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Hledáte rychlý a snadný způsob, jak organismus nabít vyšší dávkou vitaminu C? Ideální potravinou pro náročné chřipkové období je rozhodně kiwi. Kromě velkého množství vitaminu C, kterého má například sedmnáctkrát víc než jablko, obsahuje také vitamin E, draslík, hořčík nebo železo. Výhodou je i to, že plod velikosti slepičího vajíčka se jednoduše vejde do školní aktovky, ale i do kabelky plné pracovních dokumentů.

Kiwi navíc přežije i celodenní shon a v klidu si ho můžete dát až tehdy, když si najdete volnou chvilku, třeba pozdě odpoledne. Chutného ovoce se nemusíte bát, ani když se pokoušíte optimalizovat svou hmotnost. Přestože je toto ovoce chuťově výrazné, má nízkou energetickou hodnotu (ve 100 gramech se skrývá zhruba 46 kalorií).

Zatímco kiwi jako součást ovocných salátů nebo smoothie je všem poměrně dobře známé, čaj připravený z kiwi už tak běžný není. Jak jej připravit? Jedno oloupané a nadrobno nakrájené kiwi smíchejte s nastrouhaným zázvorem a citronovou šťávou. Podle chuti přidejte skořici. Směs zalijte horkou vodou, nechte minimálně deset minut louhovat a přeceďte. Ti, kteří mají rádi sladké, mohou nápoj dochutit lžičkou medu. 

Jedno jablko denně dokáže divy

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Doporučujeme


vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.