Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDoplňte v zimě vitamin C z kiwi
doplnte-v-zime-vitamin-c-z-kiwi.png

Doplňte v zimě vitamin C z kiwi

Zveřejněno: 15.02.2017

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Hledáte rychlý a snadný způsob, jak organismus nabít vyšší dávkou vitaminu C? Ideální potravinou pro náročné chřipkové období je rozhodně kiwi. Kromě velkého množství vitaminu C, kterého má například sedmnáctkrát víc než jablko, obsahuje také vitamin E, draslík, hořčík nebo železo. Výhodou je i to, že plod velikosti slepičího vajíčka se jednoduše vejde do školní aktovky, ale i do kabelky plné pracovních dokumentů.

Kiwi navíc přežije i celodenní shon a v klidu si ho můžete dát až tehdy, když si najdete volnou chvilku, třeba pozdě odpoledne. Chutného ovoce se nemusíte bát, ani když se pokoušíte optimalizovat svou hmotnost. Přestože je toto ovoce chuťově výrazné, má nízkou energetickou hodnotu (ve 100 gramech se skrývá zhruba 46 kalorií).

Zatímco kiwi jako součást ovocných salátů nebo smoothie je všem poměrně dobře známé, čaj připravený z kiwi už tak běžný není. Jak jej připravit? Jedno oloupané a nadrobno nakrájené kiwi smíchejte s nastrouhaným zázvorem a citronovou šťávou. Podle chuti přidejte skořici. Směs zalijte horkou vodou, nechte minimálně deset minut louhovat a přeceďte. Ti, kteří mají rádi sladké, mohou nápoj dochutit lžičkou medu. 

Jedno jablko denně dokáže divy

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
uz-zadne-spalnicky-zachranme-spolecne-zdravi-naroda.jpg

Už žádné spalničky! Zachraňme společně zdraví národa!

21.06.2019Od začátku letošního roku bylo v ČR zaznamenáno přes 500 případů infekce spalničkami. Virus se přenáší vzduchem a nákaza je tak možná téměř všude. I přestože je většina lidí očkovaná, z aktuálních dat vyplývá, že nejméně 30 % české populace chybí protilátky. Ty totiž s věkem a prodělanými nemocemi postupně klesají. Jistotu ochrany mají pouze lidé, kteří již spalničky prodělali.
pohlidejte-si-zly-cholesterol.jpg

Pohlídejte si „zlý“ cholesterol

08.03.2019Téměř tři čtvrtiny Čechů mají vysokou hladinu cholesterolu v těle. Většina naší populace z toho důvodu čelí hrozbě vážných kardiovaskulárních chorob, jako je například srdeční infarkt. To potvrzují i smutné údaje Ústavu pro zdravotnické informace a statistiku, podle kterých měly vloni tyto choroby v České republice na svědomí 40 % úmrtí. Abyste předešli vzniku takových zdravotních komplikací, je potřeba hlídat si hladiny „hodného“ HDL a „zlého“ LDL cholesterolu v krvi. Rozbor krve je vhodné podstoupit jednou ročně.