Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDoplňte v zimě vitamin C z kiwi
doplnte-v-zime-vitamin-c-z-kiwi.png

Doplňte v zimě vitamin C z kiwi

Zveřejněno: 15.02.2017

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Hledáte rychlý a snadný způsob, jak organismus nabít vyšší dávkou vitaminu C? Ideální potravinou pro náročné chřipkové období je rozhodně kiwi. Kromě velkého množství vitaminu C, kterého má například sedmnáctkrát víc než jablko, obsahuje také vitamin E, draslík, hořčík nebo železo. Výhodou je i to, že plod velikosti slepičího vajíčka se jednoduše vejde do školní aktovky, ale i do kabelky plné pracovních dokumentů.

Kiwi navíc přežije i celodenní shon a v klidu si ho můžete dát až tehdy, když si najdete volnou chvilku, třeba pozdě odpoledne. Chutného ovoce se nemusíte bát, ani když se pokoušíte optimalizovat svou hmotnost. Přestože je toto ovoce chuťově výrazné, má nízkou energetickou hodnotu (ve 100 gramech se skrývá zhruba 46 kalorií).

Zatímco kiwi jako součást ovocných salátů nebo smoothie je všem poměrně dobře známé, čaj připravený z kiwi už tak běžný není. Jak jej připravit? Jedno oloupané a nadrobno nakrájené kiwi smíchejte s nastrouhaným zázvorem a citronovou šťávou. Podle chuti přidejte skořici. Směs zalijte horkou vodou, nechte minimálně deset minut louhovat a přeceďte. Ti, kteří mají rádi sladké, mohou nápoj dochutit lžičkou medu. 

Jedno jablko denně dokáže divy

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Doporučujeme


zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
ledviny-se-samy-vcas-neozvou.jpg

Ledviny se samy včas neozvou

01.11.2018Zdravotními problémy s tímto nepostradatelným orgánem trpí každý desátý člověk, mnoho z nich o tom ale neví. Ledviny totiž téměř nikdy nebolí a první příznaky jejich onemocnění se začínají objevovat až s velkým zpožděním. O to důležitější je prevence, která spočívá ve zdravém životním stylu, pravidelných prohlídkách u lékaře a testech krve nebo moči.
kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?