Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDoplňte v zimě vitamin C z kiwi
doplnte-v-zime-vitamin-c-z-kiwi.png

Doplňte v zimě vitamin C z kiwi

Zveřejněno: 15.02.2017

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Přestože je toto ovoce v našich obchodech už naprosto běžně k dostání a zdomácnělo i v našich kuchyních, málokdo ví, že obsahuje téměř dvojnásobně větší množství vitaminu C než mnoho citrusových plodů.

Hledáte rychlý a snadný způsob, jak organismus nabít vyšší dávkou vitaminu C? Ideální potravinou pro náročné chřipkové období je rozhodně kiwi. Kromě velkého množství vitaminu C, kterého má například sedmnáctkrát víc než jablko, obsahuje také vitamin E, draslík, hořčík nebo železo. Výhodou je i to, že plod velikosti slepičího vajíčka se jednoduše vejde do školní aktovky, ale i do kabelky plné pracovních dokumentů.

Kiwi navíc přežije i celodenní shon a v klidu si ho můžete dát až tehdy, když si najdete volnou chvilku, třeba pozdě odpoledne. Chutného ovoce se nemusíte bát, ani když se pokoušíte optimalizovat svou hmotnost. Přestože je toto ovoce chuťově výrazné, má nízkou energetickou hodnotu (ve 100 gramech se skrývá zhruba 46 kalorií).

Zatímco kiwi jako součást ovocných salátů nebo smoothie je všem poměrně dobře známé, čaj připravený z kiwi už tak běžný není. Jak jej připravit? Jedno oloupané a nadrobno nakrájené kiwi smíchejte s nastrouhaným zázvorem a citronovou šťávou. Podle chuti přidejte skořici. Směs zalijte horkou vodou, nechte minimálně deset minut louhovat a přeceďte. Ti, kteří mají rádi sladké, mohou nápoj dochutit lžičkou medu. 

Jedno jablko denně dokáže divy

Výživné fazole prospějí pokožce i trávení

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-zkuste-plank-cviceni-pro-lenochy-s-vydrzi.png

Renatin blog: Zkuste plank – cvičení pro lenochy s výdrží

09.03.2018O nejrůznější výzvy není na Facebooku nouze. Tuhle mě zaujala jedna, slibující celkové zpevnění postavy, a především středu těla. Pouze jedním cvikem, který navíc vypadá naprosto jednoduše. A že v této pozici máte za měsíc umět vydržet kolem 2–5 minut? Proč ne... Však to je tolik času, kolik zabere ranní hygiena. Pohoda!
proc-nepodcenovat-spalnicky.png

Proč nepodceňovat spalničky

10.05.2018Spalničky patří mezi nejvíce nakažlivé infekce. Dříve je lékaři považovali za téměř vymýcené, v současné době však dochází k návratu této nemoci.