Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyDěti a sladké – jak na to, aby se jím nepřecpávaly?
deti-a-sladke-jak-na-to-aby-se-jim-neprecpavaly.png

Děti a sladké – jak na to, aby se jím nepřecpávaly?

Zveřejněno: 26.10.2016

Neměli bychom jíst tolik sladkostí. Všichni to víme, řada z nás si však nemůže pomoct. Nadýchaný dort a čokoládová tyčinka nám zkrátka chutnají víc než třeba banán nebo jablko. Jak dětem, i sobě, nastavit pravidla pro konzumaci sladkostí? A jaké jsou zdravější a přitom stejně chutné alternativy?

Neměli bychom jíst tolik sladkostí. Všichni to víme, řada z nás si však nemůže pomoct. Nadýchaný dort a čokoládová tyčinka nám zkrátka chutnají víc než třeba banán nebo jablko. Jak dětem, i sobě, nastavit pravidla pro konzumaci sladkostí? A jaké jsou zdravější a přitom stejně chutné alternativy?

Častou chybou rodičů je, že dětem dávají sladkosti za odměnu. Občas slýcháme: „Sněz oběd a pak si můžeš dát tu čokoládu!“ či „Až si napíšeš úkoly, můžeš si dát sušenky!“ Možná už jste někdy svým dětem sami něco podobného řekli a možná si sami podobné odměny za dojedené jídlo či za splnění školních povinností pamatujete z vlastního dětství.

Jak ale upozorňuje řada odborníků na výživu, používat sladkosti jako motivaci či odměnu za zdravé stravování není správné. Nezdravé sladkosti by děti neměly vnímat jako odměnu za něco „nepříjemného“, jako je třeba zdravá večeře. Měli bychom je motivovat spíš slovně než příslibem sušenky. Jinak v nich totiž pěstujeme pocit, že sladkosti jsou něco skutečně výjimečného a zdravé stravování naopak utrpení. Takto naučený vzorec si pak mohou nést až do dospělosti. Ostatně i někteří dospělí se v době zvýšeného stresu a nervozity „odměňují“ nezdravým jídlem a pitím.

V ideálním případě bychom měli svým potomkům nenásilně podávat zdravou stravu jako úplně normální věc. Důležité ovšem je, aby takové pokrmy dětem chutnaly – zdravá jídla mohou být sladká a lahodná. Místo kupovaných sladkostí jsou lepší ty domácí z kvalitních surovin. Zkusit můžete třeba ovocné dezerty. Během chladnějších podzimních dní přijdou vhod pečená jablka se skořicí a ořechy či ovesná kaše posypaná kokosem nebo strouhanou čokoládou s vysokým obsahem kakaa.

Receptů na zdravé sladkosti je celá řada. Nezapomínejte ale na základní pravidlo: v případě přípravy a konzumace sladkostí vždy upřednostňujte kvalitu před kvantitou. 

Doporučujeme


5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.