Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyCo si počít s ječným zrnem?
co-si-pocit-s-jecnym-zrnem.png

Co si počít s ječným zrnem?

Zveřejněno: 04.12.2016

Hordeolum, kterému se lidově říká ječné zrno, je nepříjemný zánět povrchových žlázek nebo folikulů řas na očním víčku. Jeho původcem jsou nejčastěji bakterie z rodu stafylokoků. Ačkoli se obvykle nejedná o nijak závažný zdravotní problém, dokáže pěkně znepříjemnit život. Když se objeví, raději se držte následujících rad. 

Hordeolum, kterému se lidově říká ječné zrno, je nepříjemný zánět povrchových žlázek nebo folikulů řas na očním víčku. Jeho původcem jsou nejčastěji bakterie z rodu stafylokoků. Ačkoli se obvykle nejedná o nijak závažný zdravotní problém, dokáže pěkně znepříjemnit život. Když se objeví, raději se držte následujících rad.

Pozitivní je, že nás ječné zrno většinou netrápí nijak dlouho. Do týdne by se mělo zcela vstřebat. Léčbu ale můžete jak urychlit, tak zpomalit.

Co nedělat

Zrno byste v žádném případě neměli mačkat ani se ho snažit propíchnout. K očnímu víčku zasaženému ječným zrnem se naopak chovejte šetrněji než obvykle. Přestaňte nosit kontaktní čočky a pro dámy platí, že by se měly vyhnout nanášení řasenky. Víčko si neškrábejte ani nemněte, i když vás zrno svědí. Vyhýbejte se prašnému prostředí a místům, kde by se vám do oka mohly dostat nečistoty.

Co dělat

Obvykle nemusíte dělat vůbec nic a zrno do týdne zmizí samo. Pokud se zrno nezmenšuje, nebo se dokonce zvětšuje a bolí, zajděte k lékaři. Ten vám nejspíš předepíše mast s obsahem antibiotik. Ve skutečně výjimečných případech zrno nařízne, aby hnis mohl odtékat. Nepříjemné svědění zmírníte přikládáním teplých obkladů na postižené oko. Příznivci bylinek doporučují máčet obklad v odvaru z heřmánku. Při opakovaném výskytu ječného zrna se poraďte s lékařem, jak zlepšit oční hygienu.

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-poznejte-me-overene-pecovatele-o-zdravou-pokozku.png

Renatin blog: Poznejte mé ověřené pečovatele o zdravou pokožku

08.04.2018Atopický ekzém, akné, lupénka... Pokud máte štěstí, o těchto kožních problémech jste možná jen slyšeli. Kdo je zažil na vlastní kůži, ví, jak jsou úporné. Omezují nejen fyzicky, ale i psychicky. Člověk se za ně jednoduše stydí.