Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyCítíte se přes den unavení? Může vám chybět hořčík
citite-se-pres-den-unaveni-muze-vam-chybet-horcik.jpg

Cítíte se přes den unavení? Může vám chybět hořčík

Zveřejněno: 19.09.2016

Nerovnováha hladiny minerálních látek v lidském organismu může zásadním způsobem ovlivnit kvalitu lidského zdraví. Nedostatek nebo naopak přebytek některých minerálů se může projevovat velmi různě. Někdy, jako třeba v případě hořčíku, si projevy nedostatku ani nemusíme spojit s tím, že nám chybí. 

Nerovnováha hladiny minerálních látek v lidském organismu může zásadním způsobem ovlivnit kvalitu lidského zdraví. Nedostatek nebo naopak přebytek některých minerálů se může projevovat velmi různě. Někdy, jako třeba v případě hořčíku, si projevy nedostatku ani nemusíme spojit s tím, že nám chybí. Cítíte, že vám chybí energie a hůř se soustředíte? Možná je to deficitem hořčíku.

Mezi typické příznaky jeho nedostatku patří totiž právě zvýšená únava, zhoršená schopnost koncentrovat se, pocity vyčerpání, podrážděnost, špatná nálada, případně svalové křeče, ale třeba i silné menstruační bolesti nebo bolesti hlavy a nespavost.

Bohužel projevy nedostatku hořčíku jsou poměrně různorodé, navíc se často mohou shodovat s projevy jiných zdravotních neduhů. Ideální způsob, jak zjistit, zda vám tato látka v těle skutečně chybí, je proto laboratorní vyšetření, které stanoví její hladinu v krvi. Více o testování se dozvíte na našem webu například zde.

A jak nejlépe hořčík doplnit? Z potravin jsou na něj bohaté banány, luštěniny, špenát a listová zelenina obecně. Dále pak ořechy, ovesné vločky či bulgur. Více informací o projevech nedostatku různých minerálů najdete v jednom z našich starších článků na blogu.  

Doporučujeme


renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.
osvojte-si-lasku-k-jidlu-a-neplytvani.png

Osvojte si lásku k jídlu a neplýtvání

18.04.2018Životní styl „zero waste“ neboli život bez odpadu je poslední dobou na vzestupu. Jak název této filozofie napovídá, ideálem je nulový odpad. Snaha o prevenci a omezení plýtvání má za cíl ovlivnit vyčerpávání přírodních zdrojů a alarmující znečištění planety, které ohrožuje zdraví lidí, zvířat a rostlin. Základem je opětovné využívání všech možných zdrojů, s nimiž se v životě potkáváme. Co to znamená v praxi?
renatin-blog-jak-se-zabavit-na-cestach.png

Renatin blog: Jak se zabavit na cestách

18.05.2018Výlet, dovolená – zkrátka přesun z bodu A do bodu B – je pro mnoho lidí jen nutné zlo. Ale stačí změnit přístup a z cesty může být nezapomenutelný zážitek, stejně jako se to už párkrát stalo mně. Zkuste mé oblíbené hry, u kterých se zasmějete a které navíc podněcují kreativitu, paměť a fantazii. A trénování paměti ke zdraví rozhodně patří.