Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyCítíte se přes den unavení? Může vám chybět hořčík
citite-se-pres-den-unaveni-muze-vam-chybet-horcik.jpg

Cítíte se přes den unavení? Může vám chybět hořčík

Zveřejněno: 19.09.2016

Nerovnováha hladiny minerálních látek v lidském organismu může zásadním způsobem ovlivnit kvalitu lidského zdraví. Nedostatek nebo naopak přebytek některých minerálů se může projevovat velmi různě. Někdy, jako třeba v případě hořčíku, si projevy nedostatku ani nemusíme spojit s tím, že nám chybí. 

Nerovnováha hladiny minerálních látek v lidském organismu může zásadním způsobem ovlivnit kvalitu lidského zdraví. Nedostatek nebo naopak přebytek některých minerálů se může projevovat velmi různě. Někdy, jako třeba v případě hořčíku, si projevy nedostatku ani nemusíme spojit s tím, že nám chybí. Cítíte, že vám chybí energie a hůř se soustředíte? Možná je to deficitem hořčíku.

Mezi typické příznaky jeho nedostatku patří totiž právě zvýšená únava, zhoršená schopnost koncentrovat se, pocity vyčerpání, podrážděnost, špatná nálada, případně svalové křeče, ale třeba i silné menstruační bolesti nebo bolesti hlavy a nespavost.

Bohužel projevy nedostatku hořčíku jsou poměrně různorodé, navíc se často mohou shodovat s projevy jiných zdravotních neduhů. Ideální způsob, jak zjistit, zda vám tato látka v těle skutečně chybí, je proto laboratorní vyšetření, které stanoví její hladinu v krvi. Více o testování se dozvíte na našem webu například zde.

A jak nejlépe hořčík doplnit? Z potravin jsou na něj bohaté banány, luštěniny, špenát a listová zelenina obecně. Dále pak ořechy, ovesné vločky či bulgur. Více informací o projevech nedostatku různých minerálů najdete v jednom z našich starších článků na blogu.  

Doporučujeme


dokonala-dvojice-jahody-a-rebarbora.png

Dokonalá dvojice? Jahody a rebarbora!

25.05.2018Zhruba od poloviny května začíná sezóna rebarbory – zeleniny pro fajnšmekry. Zajímavá je tím, že i když chutná nakysle a zpracovává se jako ovoce, jedná se ve skutečnosti o zeleninu. A ne ledajakou.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.
jak-se-branit-inhalacnim-alergenum.jpg

Jak se bránit inhalačním alergenům

20.11.2018Při alergickém onemocnění je obecně nejvhodnější prevencí vyloučení kontaktu s alergeny. V případě inhalačních alergenů to může být poměrně obtížný úkol, šíří se totiž vzduchem a vyskytují se venku i v domácnosti, některé dokonce celoročně. Potíží většiny alergiků navíc je, že jsou přecitlivělí na více alergenů zároveň. Někdy tak bývá složité rozeznat pravou příčinu příznaků. V takových případech může být spolehlivým ukazatelem rozbor krve. Následně je vhodné dodržovat určitá preventivní opatření a kontakt s alergeny díky nim téměř vyloučit, či alespoň významně omezit. Konkrétní doporučení se liší podle typu alergenu, jedno je ale spojuje: pravidelný a důsledný úklid domova.