Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyČím můžete nahradit kávu, pokud ji chcete pít méně?
cim-muzete-nahradit-kavu-pokud-ji-chcete-pit-mene.jpg

Čím můžete nahradit kávu, pokud ji chcete pít méně?

Zveřejněno: 15.04.2016

Máte potíže se srdcem? Vysoký krevní tlak? Trápí vás žaludeční vředy? Pak vám už lékař pravděpodobně doporučil omezit pití kávy. Tipy, čím se dá nahradit, přijdou vhod i těm, kteří ji pít mohou, ale chtěli by vyzkoušet nějakou alternativu. Slyšeli jste o cikorce nebo o žaludové kávě?

Máte potíže se srdcem? Vysoký krevní tlak? Trápí vás žaludeční vředy? Pak vám už lékař pravděpodobně doporučil omezit pití kávy. Tipy, čím se dá nahradit, přijdou vhod i těm, kteří ji pít mohou, ale chtěli by vyzkoušet nějakou alternativu. Slyšeli jste o cikorce nebo o žaludové kávě?

Kořen čekanky

Pražený drcený kořen čekanky se jako náhražka kávy běžně používá už od konce 18. století. V českých zemích se pro ni vžil název cikorka. Nápoj připravený z kořene čekanky svou chutí kávu skutečně připomíná, ale je bez kofeinu. Kořen čekanky navíc obsahuje polysacharid inulin, který se ve střevě chová podobně jako rozpustná vláknina a připisuje se mu probiotický efekt.

Žaludová káva

Nápoj z pražených žaludů údajně popíjeli už staří Slované. Prý má léčivé účinky při střevních potížích a podrážděném žaludku. Neobsahuje kofein a rovněž se jedná o poměrně vydatný nápoj, který dokáže zasytit. Popíjet ho můžete klasicky s kravským či sójovým mlékem a případně ho můžete dochutit medem.

Obilninová káva

Obilninové kávy rovněž neobsahují kofein a svou chutí a vůní také tu klasickou připomínají. Někdy se pro ně užívá i název melta. To je směs kořene čekanky, cukrové řepy a drcených obilek ječmene a žita. V dnešní době se ale dá sehnat i směs, která obsahuje například pouze extrakt z praženého ječmene a žita.

Zelený čaj

Pokud hledáte duševní vzpruhu a chcete se vyhnout klasické kávě, zkuste zelený čaj. Kromě toho, že tento nápoj dodá organismu četné antioxidanty, povzbudí psychiku a metabolismus.  Důležité ale je umět ho správně připravit a dát si pozor na dodržení správné doby jeho louhování. 

Doporučujeme


kterym-napojum-dat-na-jare-zelenou.png

Kterým nápojům dát na jaře zelenou

27.03.2018Také milujete jaro? Všechno kvete a svět je najednou plný barev. Pokud bychom měli v tomto čase vybrat tu nejlepší, je to rozhodně zelená! Listy všech možných odstínů mixujte v nekonečných smoothie kombinacích. Čím vám zelené nápoje prospějí?
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
renatin-blog-20-napadu-jak-si-uzit-jaro.png

Renatin blog: 20 nápadů, jak si užít jaro

20.04.2018Jarní období je plné možností. Tady je můj žebříček aktivit, které mám ráda. A co víc – dají se provádět pod širákem! Některé se řadí mezi starou dobrou klasiku, jiné jsou jen náhodné blázniviny. Spousta z nich se dá podnikat s dětmi, kterými občas neuškodí se zase stát...