Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyČerstvý hrášek je zdravá pochoutka s mnohostranným využitím
cerstvy-hrasek-je-zdrava-pochoutka-s-mnohostrannym-vyuzitim.jpg

Čerstvý hrášek je zdravá pochoutka s mnohostranným využitím

Zveřejněno: 01.07.2016

Vzpomínky na hrachovou polévku či kaši ze školní jídelny mohou u někoho vyvolat spíš negativní asociace. Čerstvý zelený hrášek, jehož sezóna je v plném proudu, by ovšem mohl tuto nepříjemnou vzpomínku změnit v pozitivní zkušenost. Hrášek je totiž nejen zdravý, ale i velice chutný. 

Vzpomínky na hrachovou polévku či kaši ze školní jídelny mohou u někoho vyvolat spíš negativní asociace. Čerstvý zelený hrášek, jehož sezóna je v plném proudu, by ovšem mohl tuto nepříjemnou vzpomínku změnit v pozitivní zkušenost. Hrášek je totiž nejen zdravý, ale i velice chutný.  

Existuje patrný rozdíl mezi zeleným hráškem a sušeným hrachem. Ten první je svěží zeleninou, ten druhý luštěninou s trojnásobným počtem kalorií. V čem spočívají výhody čerstvého zeleného hrášku? Ten, který není ještě zcela dozrálý, obsahuje 90 % vody a vysoké množství vitaminů. Vitamin C je nezbytný pro celkovou imunitu, vitamin K zase pro zdravé a pevné kosti. Vitamin B1 (thiamin), který je rovněž v čerstvém hrášku obsažen, dodává energii a podporuje správné fungování nervového systému. Málokdo ví, že se jeho účinnost může snižovat při stresu a nadměrné psychické zátěži. Pokud tedy prožíváte náročné období, měli byste si každý den dopřát aspoň pár křupavých lusků. Tím ale výčet zdravých látek nekončí. Hrášek je bohatý také na draslík, fosfor a hořčík a v neposlední řadě i na kyselinu listovou.

Způsobů, jak čerstvý hrášek zařadit do jídelníčku, existuje celá řada. Lusky lze chroupat syrové jako zdravou svačinu. Můžete je velmi dobře využít i jako součást jídel asijské kuchyně nebo jako přílohu k masu. Spolu s fazolovými lusky tvoří základ chutného salátu, který stačí dochutit sezamovými semínky a kapkou sójové omáčky. Příznivci polévek jej mohou přidat také do zeleninového nebo masového vývaru.  

Doporučujeme


soutez-pro-deti-dovolena-s-panem-kapickou-je-tady.png

Soutěž pro děti DOVOLENÁ S PANEM KAPIČKOU je tady!

11.06.2019Soutěž pro děti DOVOLENÁ S KAPIČKOU je tady! Letní prázdniny se nezadržitelně blíží a všechny děti se už určitě těší na dva měsíce pohody, zábavy a dovádění. Než se ale rozběhnou k vodě, na chatu nebo tábor, stihnou si s námi ještě zasoutěžit! Na výherce čeká batůžek, omalovánky, tetovačky, náplasti a sportovní láhev, a ani rodiče nepřijdou zkrátka! Získají totiž balíček krevních testů na zjištění hladiny tuků a cukrů a celkové kondice jater a ledvin. Jak s námi soutěžit?
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?
zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

10.08.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.