Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyČerstvý hrášek je zdravá pochoutka s mnohostranným využitím
cerstvy-hrasek-je-zdrava-pochoutka-s-mnohostrannym-vyuzitim.jpg

Čerstvý hrášek je zdravá pochoutka s mnohostranným využitím

Zveřejněno: 01.07.2016

Vzpomínky na hrachovou polévku či kaši ze školní jídelny mohou u někoho vyvolat spíš negativní asociace. Čerstvý zelený hrášek, jehož sezóna je v plném proudu, by ovšem mohl tuto nepříjemnou vzpomínku změnit v pozitivní zkušenost. Hrášek je totiž nejen zdravý, ale i velice chutný. 

Vzpomínky na hrachovou polévku či kaši ze školní jídelny mohou u někoho vyvolat spíš negativní asociace. Čerstvý zelený hrášek, jehož sezóna je v plném proudu, by ovšem mohl tuto nepříjemnou vzpomínku změnit v pozitivní zkušenost. Hrášek je totiž nejen zdravý, ale i velice chutný.  

Existuje patrný rozdíl mezi zeleným hráškem a sušeným hrachem. Ten první je svěží zeleninou, ten druhý luštěninou s trojnásobným počtem kalorií. V čem spočívají výhody čerstvého zeleného hrášku? Ten, který není ještě zcela dozrálý, obsahuje 90 % vody a vysoké množství vitaminů. Vitamin C je nezbytný pro celkovou imunitu, vitamin K zase pro zdravé a pevné kosti. Vitamin B1 (thiamin), který je rovněž v čerstvém hrášku obsažen, dodává energii a podporuje správné fungování nervového systému. Málokdo ví, že se jeho účinnost může snižovat při stresu a nadměrné psychické zátěži. Pokud tedy prožíváte náročné období, měli byste si každý den dopřát aspoň pár křupavých lusků. Tím ale výčet zdravých látek nekončí. Hrášek je bohatý také na draslík, fosfor a hořčík a v neposlední řadě i na kyselinu listovou.

Způsobů, jak čerstvý hrášek zařadit do jídelníčku, existuje celá řada. Lusky lze chroupat syrové jako zdravou svačinu. Můžete je velmi dobře využít i jako součást jídel asijské kuchyně nebo jako přílohu k masu. Spolu s fazolovými lusky tvoří základ chutného salátu, který stačí dochutit sezamovými semínky a kapkou sójové omáčky. Příznivci polévek jej mohou přidat také do zeleninového nebo masového vývaru.  

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek. 
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.