Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Zlehka do nového roku
blogerka-renata-zlehka-do-noveho-roku.png

Blogerka Renata: Zlehka do nového roku

Zveřejněno: 08.01.2018

Moc nevěřím zaručeným receptům slibujícím totální očistu po vánočním hýření. Také si myslím, že dávat si nesplnitelné cíle je spíše demotivující. Raději začínám pozvolna, bez větších šoků. Koneckonců salát a cukroví jsou snědeny, což zdravější start o dost ulehčí. :-)

V první řadě volím jednoduchou mantru: hlavně klid. Možná vám připadá leden jako nezajímavé zimní období, ale vezměte to z té lepší stránky. Konečně je po shonu, nakupování, vaření a návštěvách, což dohromady může vést k pořádnému vyčerpání. Také jste jako já tenhle kolotoč letos odstonali? Užijte si zaslouženého relaxu!

Vůbec nezaškodí provětrat mysl na čerstvém vzduchu. Pokud máte možnost vyrazit na lyže, hrr na ně. Mně zvedá náladu také bruslení nebo obyčejná procházka v přírodě. Že se vám nechce vystrčit nos do zimy? Proto se držím vtipného pravidla: není špatné počasí, jen špatné oblečení.

Netrapte se dietou. Je všeobecně známo, že v zimním období jsou naopak vhodné husté polévky z kořenové zeleniny, které zahřejí. Výborná jsou jídla z kysaného zelí, jež tělo obohatí probiotiky. Trávení vám pomůže dát do pořádku také vláknina, nejlépe ve formě čerstvého ovoce a zeleniny. Tak se zároveň nadopujete vitaminy.

Pokuste se omezit jednoduchý bílý cukr – ten vám kromě rychlé energie nic dobrého nedá. Nahradit ho můžete přírodní formou v podobě domácích šťáv a pochutin, jako jsou datle nebo hořká čokoláda.

Užijte si rok 2018 s chutí!

Blogerka Renata: Jak si srovnat tělo i mysl

Křehký pórek prospívá zažívání

Doporučujeme


co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

13.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.
jarnim-uklidem-na-plisne.png

Jarním úklidem na plísně

02.03.2018Věřili byste tomu, že na houby nemusíte chodit jen do lesa? Možná rostou přímo ve vaší domácnosti. Jsou miniaturní a říká se jim plísně. Jarní úklid byste měli zaměřit i na ně. Jsou totiž hrozbou, kterou není radno podcenit.
renatin-blog-co-jsem-se-naucila-pro-dobrou-naladu.png

Renatin blog: Co jsem se naučila pro dobrou náladu

09.02.2018Dlouhá léta jsem se profesně věnovala cílové skupině náctiletých, pro něž je ono magické „být sám sebou“ jedním z velkých úkolů, kterými mají v tomto ožehavém období projít. Člověk je stíhán myšlenkami, co by ne/měl, ne/chtěl a jak moc je jeho pravé já ovlivněno rodinou, kamarády a dalšími vzory.