Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Udělejte si Štědrý den zdravější
blogerka-renata-udelejte-si-stedry-den-zdravejsi.png

Blogerka Renata: Udělejte si Štědrý den zdravější

Zveřejněno: 22.12.2017

Pokud jste jako já zastáncem tradičních Vánoc, nejspíš u vás neuspěje kandované ovoce místo lineckého cukroví a k večeři pstruh dušený v páře. Přitom stačí klasické štědrovečerní pokrmy trochu odlehčit. I tak si báječně pochutnáte.

Hned první tip vás možná překvapí, ale opravdu má něco do sebe. Jde o odmaštění usmaženého kapra. :-) Kvůli této úpravě totiž obsahuje zhruba dvojnásobné množství energie než ryba pečená. Pokud se nechcete vzdát křupavého trojobalu, zkuste můj trik. Bleskurychle ponořte usmažené porce ryby do vroucí vody. Věřte, že ryba nebude mokrá. Voda se rychle odpaří a přebytečný tuk je pryč!

TIP: Bojíte se těchto kapřích lázní? Použijte místo strouhanky na obalení ryby drcené kukuřičné lupínky (corn flakes). Výsledek je chutnější a zdravější. Omezíte množství pšeničné mouky a lupínky nenasáknou tolik tuku.

Rodinný recept na bramborový salát netřeba přepisovat na „dietní“. Zkuste alespoň polovinu majonézy nahradit bílým jogurtem, případně doplnit zakysanou smetanou. Naučila jsem se vynechat uzeninu, ubrat vajec a naopak přidat další druh zeleniny, konkrétně celer. Chuť salátu je díky němu krásně svěží a ani při pravidelném ochutnávání mi po něm není těžko.

Ještě oříškovější cukroví

Vždycky jsem si myslela, že zdravé cukroví prostě neexistuje – než jsem část bílé mouky nahradila špaldovou. Vanilkové rohlíčky jsou pak úžasně křehké a mají oříškovější chuť. Rozhodně doporučuji!  

Křehký pórek prospívá zažívání

Darujte zdraví se startovacím balíčkem vyšetření

Doporučujeme


jak-se-branit-inhalacnim-alergenum.jpg

Jak se bránit inhalačním alergenům

20.11.2018Při alergickém onemocnění je obecně nejvhodnější prevencí vyloučení kontaktu s alergeny. V případě inhalačních alergenů to může být poměrně obtížný úkol, šíří se totiž vzduchem a vyskytují se venku i v domácnosti, některé dokonce celoročně. Potíží většiny alergiků navíc je, že jsou přecitlivělí na více alergenů zároveň. Někdy tak bývá složité rozeznat pravou příčinu příznaků. V takových případech může být spolehlivým ukazatelem rozbor krve. Následně je vhodné dodržovat určitá preventivní opatření a kontakt s alergeny díky nim téměř vyloučit, či alespoň významně omezit. Konkrétní doporučení se liší podle typu alergenu, jedno je ale spojuje: pravidelný a důsledný úklid domova.
renatin-blog-6-tipu-pro-perfektni-piknik.png

Renatin blog: 6 tipů pro perfektní piknik

03.05.2018Podle mě se dá „rozbít deka“ téměř všude, kde je zeleň, dobrý výhled a čerstvý vzduch. S oblibou piknikuji klidně jen pár kroků od domu, nevadí mi ruch města, ale své kouzlo má i romantický zámecký park nebo louka v přírodě.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.