Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!
blogerka-renata-rano-bez-snidane-neexistuje.png

Blogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!

Zveřejněno: 22.01.2018

Jestli jste jako já spíše sova než skřivan, možná to znáte... Ráno se omezit na nejnutnější úkony, cestou do práce usrkávat kafe a povinnosti začít řešit maximálně s kouskem sladkého pečiva. Oběd probíhá na pokraji sil, takže nejvíc klidu zbývá na pořádnou (pozdní) večeři. Vím, za tuhle životosprávu by mě nutriční poradce nepochválil.

Musím přiznat, že ke zdravému startu dne jsem se dopracovávala několik let. Ale stálo to za to. Soví syndrom sice zlomit nedokážu, potlačit únavu už ano. Hned po ránu si udělám radost rychlou energií třeba v podobě celozrnné sušenky a do ruky beru termohrnek s matcha čajem nebo lahvičku s rostlinným mlékem.

Při druhém snídaňovém chodu sypu do misky křupavé celozrnné cereálie s podomácku vyrobeným mixem oříšků a semínek. Bez banánu bych to nebyla já, dále doplňuji další druhy ovoce, které jsou zrovna po ruce. Pak už jen zalít jogurtem či kefírem a královský den může začít!

VĚDĚLI JSTE, ŽE...

* Energii spotřebovanou v průběhu noci je dobré doplnit do dvou hodin po probuzení?

* Snídaně by měla tvořit 30 % denního energetického příjmu?

* Tělo po ránu nejvíce touží po vápníku, železu, vitaminech skupiny B, bílkovinách a vláknině?

* Správné nastartování dne v podobě kvalitní snídaně prospívá mozku? Přinese bystré myšlení a dobrou náladu!

Jak si srovnat tělo a mysl

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


jak-promenit-prilohu-ve-skvely-hlavni-chod.png

Jak proměnit přílohu ve skvělý hlavní chod

16.02.2018Spousta lidí má zeleninu zažitou jako přílohu k masu nebo součást salátu. Přitom obzvlášť v zimě se s ní dá kouzlit na nejrůznější způsoby. Zaměřte se na druhy, které jsou u nás doma, jako je například růžičková kapusta, červená řepa, mrkev či celer. A protože bychom měli denně sníst kolem 400 gramů zeleniny, je skvělý nápad připravit si ji jako hlavní chod. Naše recepty zasytí, zahřejí a zároveň dodají potřebné živiny.
mejte-sve-zdravi-pod-kontrolou-s-novou-sluzbou-synlab-czech.jpg

Mějte své zdraví pod kontrolou s novou službou synlab czech

14.09.2017Společnost synlab czech představuje laboratorní péči nové generace a zájemcům nyní nabízí své služby také prostřednictvím e-shopu. Naši odborníci sestavili atraktivní balíčky laboratorních vyšetření navržené tak, abyste dostali ucelený přehled o svém zdraví. Balíčky pokrývají nejčastější civilizační onemocnění a zároveň nabízejí i některá vyšetření, která nejsou začleněna do systému veřejného zdravotního pojištění.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.