Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!
blogerka-renata-rano-bez-snidane-neexistuje.png

Blogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!

Zveřejněno: 22.01.2018

Jestli jste jako já spíše sova než skřivan, možná to znáte... Ráno se omezit na nejnutnější úkony, cestou do práce usrkávat kafe a povinnosti začít řešit maximálně s kouskem sladkého pečiva. Oběd probíhá na pokraji sil, takže nejvíc klidu zbývá na pořádnou (pozdní) večeři. Vím, za tuhle životosprávu by mě nutriční poradce nepochválil.

Musím přiznat, že ke zdravému startu dne jsem se dopracovávala několik let. Ale stálo to za to. Soví syndrom sice zlomit nedokážu, potlačit únavu už ano. Hned po ránu si udělám radost rychlou energií třeba v podobě celozrnné sušenky a do ruky beru termohrnek s matcha čajem nebo lahvičku s rostlinným mlékem.

Při druhém snídaňovém chodu sypu do misky křupavé celozrnné cereálie s podomácku vyrobeným mixem oříšků a semínek. Bez banánu bych to nebyla já, dále doplňuji další druhy ovoce, které jsou zrovna po ruce. Pak už jen zalít jogurtem či kefírem a královský den může začít!

VĚDĚLI JSTE, ŽE...

* Energii spotřebovanou v průběhu noci je dobré doplnit do dvou hodin po probuzení?

* Snídaně by měla tvořit 30 % denního energetického příjmu?

* Tělo po ránu nejvíce touží po vápníku, železu, vitaminech skupiny B, bílkovinách a vláknině?

* Správné nastartování dne v podobě kvalitní snídaně prospívá mozku? Přinese bystré myšlení a dobrou náladu!

Jak si srovnat tělo a mysl

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
ktere-caje-muzete-pit-kazdy-den.png

Které čaje můžete pít každý den?

31.07.2018Možná někdy marně přemýšlíte, co by vám pomohlo zbavit se únavy, podrážděnosti nebo bolesti hlavy. Přitom řešení může být překvapivě snadné. Napít se. Na vodě totiž závisí fungování všech orgánových systémů. Proč neosvěžit pitný režim, abyste tekutiny doplňovali s chutí?