Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!
blogerka-renata-rano-bez-snidane-neexistuje.png

Blogerka Renata: Ráno bez snídaně? Neexistuje!

Zveřejněno: 22.01.2018

Jestli jste jako já spíše sova než skřivan, možná to znáte... Ráno se omezit na nejnutnější úkony, cestou do práce usrkávat kafe a povinnosti začít řešit maximálně s kouskem sladkého pečiva. Oběd probíhá na pokraji sil, takže nejvíc klidu zbývá na pořádnou (pozdní) večeři. Vím, za tuhle životosprávu by mě nutriční poradce nepochválil.

Musím přiznat, že ke zdravému startu dne jsem se dopracovávala několik let. Ale stálo to za to. Soví syndrom sice zlomit nedokážu, potlačit únavu už ano. Hned po ránu si udělám radost rychlou energií třeba v podobě celozrnné sušenky a do ruky beru termohrnek s matcha čajem nebo lahvičku s rostlinným mlékem.

Při druhém snídaňovém chodu sypu do misky křupavé celozrnné cereálie s podomácku vyrobeným mixem oříšků a semínek. Bez banánu bych to nebyla já, dále doplňuji další druhy ovoce, které jsou zrovna po ruce. Pak už jen zalít jogurtem či kefírem a královský den může začít!

VĚDĚLI JSTE, ŽE...

* Energii spotřebovanou v průběhu noci je dobré doplnit do dvou hodin po probuzení?

* Snídaně by měla tvořit 30 % denního energetického příjmu?

* Tělo po ránu nejvíce touží po vápníku, železu, vitaminech skupiny B, bílkovinách a vláknině?

* Správné nastartování dne v podobě kvalitní snídaně prospívá mozku? Přinese bystré myšlení a dobrou náladu!

Jak si srovnat tělo a mysl

Jak můžou mít i děti radost z jídla

Doporučujeme


je-mozne-zjistit-zda-nam-hrozi-skryte-riziko-infarktu-ci-mozkove-mrtvice.png

Je možné zjistit, zda nám hrozí skryté riziko infarktu či mozkové mrtvice?

15.05.2018U infarktu myokardu i mozkové mrtvice platí, že se lékaři v praxi bohužel setkávají se stále mladšími pacienty s ischemickou atakou a že i minuty do okamžiku, než se lidé dostanou k odborníkům do nemocniční péče, hrají důležitou roli. Vlastně tu nejdůležitější. Proto je lepší těmto stavům předcházet. Zde o to více platí, že prevence je klíčová. Jedná se především o změnu životního stylu, která může zahrnovat dietu, zvýšení fyzické aktivity, omezení stresu a zejména také zákaz kouření. Pomoci ale může i moderní laboratorní test.
vymente-jarni-unavu-za-prival-energie.png

Vyměňte jarní únavu za příval energie!

13.03.2018Připadá vám jarní únava jen jako téma k postěžování si kamarádům u kafe? Nemyslete si, vyčerpání organismu po zimě může přepadnout i vás.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.