Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Jak jsem potkala ryby
blogerka-renata-jak-jsem-potkala-ryby.png

Blogerka Renata: Jak jsem potkala ryby

Zveřejněno: 04.09.2017

Nebojte, nechystám na vás nic ve stylu úvodníku odborného časopisu pro rybáře, jen bych se vám ráda svěřila, jak snadné je přijít na chuť něčemu, co vás předtím zcela míjelo. A o kolik větší máte radost, když je to ještě ke všemu zdravé!  

Nebojte, nechystám na vás nic ve stylu úvodníku odborného časopisu pro rybáře, jen bych se vám ráda svěřila, jak snadné je přijít na chuť něčemu, co vás předtím zcela míjelo. A o kolik větší máte radost, když je to ještě ke všemu zdravé!

Ryby jsem od dětství registrovala výhradně jen na štědrovečerním talíři nebo v akvárku ve zverimexu. Rozhodně ale nebyly běžnou součástí mého jídelníčku. Lehký posun nastal až s mými výjezdy k moři, kde se z téměř každé restaurace linula nádherná vůně grilovaných mořských ryb. Dala jsem jim šanci – a nikdy jsem nelitovala.

Jenže v České republice byly tehdy mořské ryby k dostání zejména ve formě slisovaných mražených kvádříků v trojobalu, které mě vážně nelákaly. Pak se objevily první rybárny a mražené mořské ryby začaly zaplňovat i regály větších supermarketů. Jednoduchá příprava na pánvi stylem olivový olej, ryba, sůl, pepř a špetka koření mě naprosto nadchla. K tomu hromada zeleniny, brambory nebo třeba hráškové pyré a zdravý pokrm máte hotový raz dva.

Přestože jsou ryby zdravé a jejich příprava není složitá, pořád u nás jejich konzumace nemá moc velkou tradici. Někomu vadí množství kostí, v případě sladkovodních ryb si navíc část lidí stěžuje na bahnitou chuť. Při správné přípravě a správné volbě druhu ryby se ale můžete vyhnout obojímu.

V době, kdy jsem si začala více všímat svého těla a jídlo přestala brát jen jako nutné palivo pro přežití, jsem si uvědomila, že ta trocha práce s obíráním kostí nebo hledáním vhodného receptu na sladkovodní rybu za to stojí. Naše tělo si přece zaslouží, abychom mu věnovali nějaký ten čas a úsilí a neodbývali jej mávnutím ruky. Pokud jste tedy rybám zatím úplně nepřišli na chuť, případně rybí pokrmy smáznete tím, že osmažíte mražené krychličky filé, zkuste to někdy jinak – kupte si druh ryby, který jste zatím nikdy neochutnali, nechte si doporučit nebo si vyhledejte vhodný recept a uvidíte, že vás třeba ryby nakonec nadchnou tak jako mě. Já sama mám nejradši tresku nebo mořského ďasa.

Vaše Renata 

 

Blogerka Renata píše o zdraví pro Zdraví národa

5 potravin pro lépe fungující mozek

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
rakytnik-je-zasobarna-vitaminu-a-posiluje-imunitu.png

Rakytník je zásobárna vitaminů a posiluje imunitu

11.09.2017Jeho latinský název Hippophae má původ ve staré řečtině a zjednodušeně znamená „třpytící se kůň“. Podle pověstí se prý koňům pasoucím se poblíž této dřeviny výborně dařilo a měli krásně lesklou srst. V Rusku mu přezdívají „sibiřský zázrak“ a v tradiční tibetské medicíně patří k oblíbeným prostředkům k regeneraci těla. Jeho plody si ale můžete natrhat i u nás. 
5-tipu-jak-mit-pocit-uzasne-proziteho-vikendu.png

5 tipů, jak mít pocit úžasně prožitého víkendu

16.06.2017Také vám někdy v pondělí připadá, jako by víkend snad ani nebyl? Klíčem k příjemně naplněnému času, který neuteče jako voda, je poznávání nových věcí a ukládání zajímavých vzpomínek.