Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyBlogerka Renata: Jak jsem potkala ryby
blogerka-renata-jak-jsem-potkala-ryby.png

Blogerka Renata: Jak jsem potkala ryby

Zveřejněno: 04.09.2017

Nebojte, nechystám na vás nic ve stylu úvodníku odborného časopisu pro rybáře, jen bych se vám ráda svěřila, jak snadné je přijít na chuť něčemu, co vás předtím zcela míjelo. A o kolik větší máte radost, když je to ještě ke všemu zdravé!  

Nebojte, nechystám na vás nic ve stylu úvodníku odborného časopisu pro rybáře, jen bych se vám ráda svěřila, jak snadné je přijít na chuť něčemu, co vás předtím zcela míjelo. A o kolik větší máte radost, když je to ještě ke všemu zdravé!

Ryby jsem od dětství registrovala výhradně jen na štědrovečerním talíři nebo v akvárku ve zverimexu. Rozhodně ale nebyly běžnou součástí mého jídelníčku. Lehký posun nastal až s mými výjezdy k moři, kde se z téměř každé restaurace linula nádherná vůně grilovaných mořských ryb. Dala jsem jim šanci – a nikdy jsem nelitovala.

Jenže v České republice byly tehdy mořské ryby k dostání zejména ve formě slisovaných mražených kvádříků v trojobalu, které mě vážně nelákaly. Pak se objevily první rybárny a mražené mořské ryby začaly zaplňovat i regály větších supermarketů. Jednoduchá příprava na pánvi stylem olivový olej, ryba, sůl, pepř a špetka koření mě naprosto nadchla. K tomu hromada zeleniny, brambory nebo třeba hráškové pyré a zdravý pokrm máte hotový raz dva.

Přestože jsou ryby zdravé a jejich příprava není složitá, pořád u nás jejich konzumace nemá moc velkou tradici. Někomu vadí množství kostí, v případě sladkovodních ryb si navíc část lidí stěžuje na bahnitou chuť. Při správné přípravě a správné volbě druhu ryby se ale můžete vyhnout obojímu.

V době, kdy jsem si začala více všímat svého těla a jídlo přestala brát jen jako nutné palivo pro přežití, jsem si uvědomila, že ta trocha práce s obíráním kostí nebo hledáním vhodného receptu na sladkovodní rybu za to stojí. Naše tělo si přece zaslouží, abychom mu věnovali nějaký ten čas a úsilí a neodbývali jej mávnutím ruky. Pokud jste tedy rybám zatím úplně nepřišli na chuť, případně rybí pokrmy smáznete tím, že osmažíte mražené krychličky filé, zkuste to někdy jinak – kupte si druh ryby, který jste zatím nikdy neochutnali, nechte si doporučit nebo si vyhledejte vhodný recept a uvidíte, že vás třeba ryby nakonec nadchnou tak jako mě. Já sama mám nejradši tresku nebo mořského ďasa.

Vaše Renata 

 

Blogerka Renata píše o zdraví pro Zdraví národa

5 potravin pro lépe fungující mozek

Doporučujeme


proc-je-patek-trinacteho-smolny.png

Proč je pátek třináctého smolný

13.04.2018Tento den je u mnoha lidí zažitý jako nešťastný. Očekávání katastrofy ji však možná ještě více přivolává, protože jak se říká, všechno začíná v hlavě. Obavy může následovat nervózní chování, které k neštěstí přispěje nebo ho způsobí.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.
jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.