Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánkyAngrešt prospěje cévám a trávicímu traktu
angrest-prospeje-cevam-a-travicimu-traktu.png

Angrešt prospěje cévám a trávicímu traktu

Zveřejněno: 13.07.2016

Plody angreštu, zvlášť pokud nejsou zcela zralé, mohou být v porovnání s jiným drobným ovocem o poznání kyselejší. Angrešt, jehož sezóna právě začíná, totiž obsahuje hned několik ovocných kyselin – zejména vinnou, jablečnou a šťavelovou. Tyto kyseliny jsou pro náš organismus prospěšné v mnoha směrech. Například tím, že podporují správné zažívání a díky mírně diuretickým účinkům pomáhají očistě těla. 

Plody angreštu, zvlášť pokud nejsou zcela zralé, mohou být v porovnání s jiným drobným ovocem o poznání kyselejší. Angrešt, jehož sezóna právě začíná, totiž obsahuje hned několik ovocných kyselin – zejména vinnou, jablečnou a šťavelovou. Tyto kyseliny jsou pro náš organismus prospěšné v mnoha směrech. Například tím, že podporují správné zažívání a díky mírně diuretickým účinkům pomáhají očistě těla. Z minerálních látek nám toto ovoce dodá fosfor, hořčík, železo, zinek, mangan, měď a rovněž křemík a draslík. Právě díky posledně jmenovanému minerálu má angrešt příznivý vliv na stav kardiovaskulárního systému. A protože další ze zastoupených minerálů – křemík – je klíčový pro zdravé cévní stěny, angrešt pomáhá v prevenci infarktu, mrtvice a cévních chorob obecně.

Díky vyššímu množství polysacharidu zvaného pektin, který je rozpustnou vlákninou, působí angrešt blahodárně na trávicí trakt. Pektin navíc pomáhá při snižování hladiny cholesterolu v krvi. Jak? Tím, že díky své želírující schopnosti zahušťuje obsah střev, snižuje množství cholesterolu vstřebávaného z potravy.

Z vitaminů je v angreštu hojně zastoupen vitamin C. V nakyslých kuličkách jsou také vitaminy skupiny B, vitamin E a karoten. Díky vyššímu obsahu pektinu je angrešt vhodný pro přípravu marmelád. Kvůli tepelné úpravě se ale sníží množství obsažených vitaminů. Využít se dají i jeho listy. Sušené mohou posloužit k přípravě čaje, jehož popíjení lze doporučit při zažívacích obtížích nebo při menstruačních bolestech. 

Doporučujeme


neobjasnene-zdravotni-potize-na-vine-muze-byt-potravinova-intolerance.jpg

Neobjasněné zdravotní potíže? Na vině může být potravinová intolerance

05.10.2018Zažívací problémy, bolesti hlavy a kloubů, akné, únava. Seznam potíží, které může způsobovat potravinová intolerance, je však mnohem delší. Málokdo by hádal, že může být příčinou i takových problémů jako nespavost, snížená imunita, úzkostné stavy či deprese. Spolehlivou metodou k odhalení potravinové intolerance je krevní test, který identifikuje konkrétní problematické potraviny a umožní tak další léčbu.
zradne-zahranicni-nemoci-proti-kterym-neexistuje-ockovani.jpg

Zrádné zahraniční nemoci, proti kterým neexistuje očkování

10.09.2018Infekční nemoci jsou u cestovatelů v exotických zemích poměrně běžné. Proti některým z nich jako například žloutenka A nebo B, břišní tyfus nebo žlutá zimnice je možné se chránit včasným očkováním, proti řadě dalších závažných onemocnění ale bohužel zatím očkovací vakcína neexistuje. Nejspolehlivějším způsobem, jak se po návratu ze zahraničí ujistit o svém zdraví a vyhnout následkům nebezpečných nemocí, je preventivní rozbor krve. Člověk tak ochrání sebe i své okolí, některá onemocnění jsou totiž vysoce nakažlivá.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.