Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky9 potravin pro zdravé srdce a cévy
9-potravin-pro-zdrave-srdce-a-cevy.png

9 potravin pro zdravé srdce a cévy

Zveřejněno: 04.04.2016

Strava je jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují naše zdraví. Vzhledem k tomu, že v ČR patří kardiovaskulární choroby k nejčastějším příčinám úmrtí, sestavili jsme pro vás seznam potravin, které slouží jako jejich prevence. Kromě rajčat, mořských ryb a brokolice náleží do tohoto seznamu také česnek. 

Strava je jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují naše zdraví. Vzhledem k tomu, že v ČR patří kardiovaskulární choroby k nejčastějším příčinám úmrtí, sestavili jsme pro vás seznam potravin, které slouží jako jejich prevence. Kromě rajčat, mořských ryb a brokolice náleží do tohoto seznamu také česnek.

Rajčata

Účinnou látkou v rajčatech je lykopen. Toto červené barvivo má silné antioxidační účinky a příznivý vliv na hladinu cholesterolu v krvi.

Mořské ryby

Tučné mořské ryby jako makrela, losos a sardinky obsahují velké množství omega – 3 nenasycených mastných kyselin. Právě ty mají na kardiovaskulární systém velmi pozitivní účinky.

Brokolice

Brokolice obsahuje mimo jiné vitamin K, který napomáhá v boji proti kornatění tepen. Srdci a cévám prospívá i vláknina, jíž je ideálním zdrojem.

Česnek

Čerstvý česnek je jednou z nejúčinnějších přírodních zbraní proti kardiovaskulárním chorobám. Bohužel tepelnou úpravou tato schopnost klesá. Pokud chcete jeho sílu zachovat, měli byste se smířit s charakteristickou vůní a konzumovat ho syrový.

Ovesné vločky

Oves má antioxidační účinky a dokáže snižovat hladinu cholesterolu. Pozor ale na přeslazené ovesné tyčinky s nezdravou polevou z rostlinných tuků. Lepší je konzumovat neslazené vločky s bílým jogurtem nebo si z nich připravit ovesnou kaši.

Avokádo

Avokádo je bohaté na zdravé nenasycené mastné kyseliny a díky tomu je to skvělá potravina pro prevenci onemocnění cévního systému. Navíc má toto ovoce pozitivní vliv na psychiku a jak říká známé přísloví – veselá mysl je půl zdraví.

Chřest

Látky obsažené v chřestu pomáhají udržet zdravý cévní systém a srdce. Vzhledem k tomu, že sezóna chřestu začíná teď v dubnu, je nejlepší čas zařadit ho do jídelníčku.

Mandle

Syrové mandle dokáží snižovat hladinu cholesterolu. Pro dosažení pozitivního účinku jich stačí sníst denně pouhé 3 gramy. Vyhněte se ale mandlím smaženým a soleným.

Dýňová semínka

Stejně jako v případě mandlí byste se měli vyhnout semínkům praženým a konzumovat je syrová. Kromě toho, že snižují hladinu cholesterolu, dodají organismu zinek, který je klíčový pro správné fungování enzymatických systémů v těle.

Doporučujeme


zjistete-sve-alergie-skutecne-setrnou-metodou.png

Zjistěte své alergie skutečně šetrnou metodou

10.08.2018Alergie dokážou potrápit. Často jde o celoživotní onemocnění, které může propuknout jak v dětství, tak v dospělém věku. Nutností pro správnou diagnózu a léčbu je odhalení konkrétních alergenů.
4-tipy-pro-posileni-imunity-s-vitaminem-d.png

4 tipy pro posílení imunity s vitaminem D

06.02.2018Také vám v zimě chybí sluníčko? Má vliv nejen na psychickou pohodu, ale i na tělesnou kondici.
jake-bohatstvi-se-skryva-v-konopnem-seminku.png

Jaké bohatství se skrývá v konopném semínku

16.03.2018Konopí má možná pověst rostliny s omamnými účinky, ale nenechte se mýlit. V technickém konopí pro léčebné využití nenajdete prakticky žádné psychoaktivní THC. Oproti tomu obsahuje kanabidiol (CBD). Tato látka zpomaluje buněčné stárnutí, je vysoce protizánětlivá, působí na bolestivá onemocnění, například artritidu. Pomáhá také při epilepsii, problémech se spaním a depresích.