Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky9 potravin pro zdravé srdce a cévy
9-potravin-pro-zdrave-srdce-a-cevy.png

9 potravin pro zdravé srdce a cévy

Zveřejněno: 04.04.2016

Strava je jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují naše zdraví. Vzhledem k tomu, že v ČR patří kardiovaskulární choroby k nejčastějším příčinám úmrtí, sestavili jsme pro vás seznam potravin, které slouží jako jejich prevence. Kromě rajčat, mořských ryb a brokolice náleží do tohoto seznamu také česnek. 

Strava je jedním z hlavních faktorů, které ovlivňují naše zdraví. Vzhledem k tomu, že v ČR patří kardiovaskulární choroby k nejčastějším příčinám úmrtí, sestavili jsme pro vás seznam potravin, které slouží jako jejich prevence. Kromě rajčat, mořských ryb a brokolice náleží do tohoto seznamu také česnek.

Rajčata

Účinnou látkou v rajčatech je lykopen. Toto červené barvivo má silné antioxidační účinky a příznivý vliv na hladinu cholesterolu v krvi.

Mořské ryby

Tučné mořské ryby jako makrela, losos a sardinky obsahují velké množství omega – 3 nenasycených mastných kyselin. Právě ty mají na kardiovaskulární systém velmi pozitivní účinky.

Brokolice

Brokolice obsahuje mimo jiné vitamin K, který napomáhá v boji proti kornatění tepen. Srdci a cévám prospívá i vláknina, jíž je ideálním zdrojem.

Česnek

Čerstvý česnek je jednou z nejúčinnějších přírodních zbraní proti kardiovaskulárním chorobám. Bohužel tepelnou úpravou tato schopnost klesá. Pokud chcete jeho sílu zachovat, měli byste se smířit s charakteristickou vůní a konzumovat ho syrový.

Ovesné vločky

Oves má antioxidační účinky a dokáže snižovat hladinu cholesterolu. Pozor ale na přeslazené ovesné tyčinky s nezdravou polevou z rostlinných tuků. Lepší je konzumovat neslazené vločky s bílým jogurtem nebo si z nich připravit ovesnou kaši.

Avokádo

Avokádo je bohaté na zdravé nenasycené mastné kyseliny a díky tomu je to skvělá potravina pro prevenci onemocnění cévního systému. Navíc má toto ovoce pozitivní vliv na psychiku a jak říká známé přísloví – veselá mysl je půl zdraví.

Chřest

Látky obsažené v chřestu pomáhají udržet zdravý cévní systém a srdce. Vzhledem k tomu, že sezóna chřestu začíná teď v dubnu, je nejlepší čas zařadit ho do jídelníčku.

Mandle

Syrové mandle dokáží snižovat hladinu cholesterolu. Pro dosažení pozitivního účinku jich stačí sníst denně pouhé 3 gramy. Vyhněte se ale mandlím smaženým a soleným.

Dýňová semínka

Stejně jako v případě mandlí byste se měli vyhnout semínkům praženým a konzumovat je syrová. Kromě toho, že snižují hladinu cholesterolu, dodají organismu zinek, který je klíčový pro správné fungování enzymatických systémů v těle.

Doporučujeme


objednejte-se-na-bezplatne-vysetreni-hladiny-cukru-v-krvi.jpg

Objednejte se na bezplatné vyšetření hladiny cukru v krvi

16.11.2017Od 20. až do 29. listopadu se všichni zájemci starší 18 let mohou na webu nextlifeapp.cz objednat na vyšetření hladiny cukru v krvi, které dokáže odhalit již počáteční stadium cukrovky neboli diabetu 2. typu.
renatin-blog-sila-kouzelnych-vuni.png

Renatin blog: Síla kouzelných vůní

03.06.2018Naposledy jsem se o skrytých silách rostlin přesvědčila na vlastní kůži u kamarádky – majitelky dvou koček. Místo mazlení s nimi jsem jako alergik dostala šplíchanec olivového oleje do dlaní, kam jsem přidala pár kapek levandulového esenciálního oleje. Směs jsem třením rozehřála a v klidu vdechovala. Po chvíli se nekompromisní nástup kašle a zahlenění uklidnil a konejšivá vůně mě přenesla do příjemné nálady.
cisla-nelzou-je-mene-infarktu-a-astmatu.png

Čísla nelžou! Je méně infarktů a astmatu

29.05.2018Negativní dopady kouření jsou v dnešní době všem dobře známé. Přesto rok od jeho zákazu v českých restauracích a dalších veřejných prostorách přetrvávají snahy o změkčení protikuřáckého zákona.