Tento web využívá soubory cookies k poskytování služeb, shromažďování dat o návštěvnosti a personalizaci reklam. S používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
Zdraví národaČlánky8 praktických rad pro pylové alergiky
8-praktickych-rad-pro-pylove-alergiky.jpg

8 praktických rad pro pylové alergiky

Zveřejněno: 02.05.2014

Pylová sezóna je v plném proudu a pylová zrna ztěžují život všem, kdo trpí alergií na pyl. Rýma, nesnesitelné svědění a pálení očí, kýchání, kašel - to jsou typické projevy pylové alergie. Existuje ale pár snadných tipů, jak si život s pylovou alergií můžete ulehčit.

 Dejte si doma do oken sítě proti pylu.

Tyto sítě zabrání pylu pronikat otevřeným oknem do místnosti a umožňují tak větrat a mít otevřené okno i během pylové sezóny.

Pořiďte si čističku vzduchu.

Čistička dokáže zachytit nejen pylová zrna, ale i prach. Je ovšem nutné se o ni pravidelně starat - čistit ji a měnit filtr. Nevýhodou může být poněkud vyšší cena, která se řádově pohybuje v tisících korun.

Často si myjte vlasy.

Právě v nich se totiž usazuje velké množství pylových zrn, která si tak nevědomky přinášíme domů. Po příchodu z vycházky je také vhodné se osprchovat nebo si aspoň omýt obličej a co nejdřív si sundat oblečení, na kterém také ulpívá pyl. Oblečení, ve kterém se pohybujete venku si nikdy nenoste do ložnice - celou noc byste kvůli němu spali obklopeni pylovými zrny.

Na procházku po dešti.

Ideální doba pro pobyt venku je právě po dešti, kdy vzduchem nevíří tolik pylu. Naopak velmi nevhodné je pohybovat se venku během suchých a větrných dní. Je vhodné si oči před pylovými zrny chránit brýlemi - zejména při jízdě na kole.

Pozor na některé potraviny.

Bylinné čaje a med mohou obsahovat pylová zrna a spustit alergickou reakci. Zjistěte si, na jaké konkrétní pyly jste alergičtí. Řada lidí o sobě sice ví, že mají alergii na pyl, ale neví, na jaký konkrétní alergen. Pokud nevíte, na jaký pyl jste alergičtí, obtížně se budete vyhýbat místům, kde se vyskytuje. Nechte se otestovat na alergie, ať víte, na jaké pyly jste alergičtí. Alergolog vám pak může doporučit další léčbu alergie v podobě vakcín atd.

Během jízdy autem neotvírejte okna.

Pyl se vám do vozu dostane i tehdy, pokud okna v autě otevřete na pár sekund. Vzduch plný pylu vám do auta vnikne nejen bočními, ale i mírně pootevřeným střešním oknem.

Pravidelně v autě měňte pylový filtr.

Na výměnu kabinového filtru, kterému se také říká pylový či prachový, řada majitelů aut bohužel zapomíná. Odborníci při tom doporučují ho měnit minimálně jednou ročně. Tento filtr čistí vzduch, který se nám do auta dostává ventilací a kromě pylu zachytává i prach a drobné nečistoty. Nejedná se o žádnou drahou záležitost - cena takového filtru se pohybuje okolo 200 Kč.  

Doporučujeme


jak-se-chranit-pred-nemocemi-spinavych-rukou.png

Jak se chránit před nemocemi špinavých rukou

29.01.2018Vedli nás k tomu už od dětství: umyj si ruce před jídlem a po použití toalety. Pokud jste si tuto vštěpovanou radu vzali k srdci, dobře pro vás. Výrazně tím omezujete riziko řady vážných nemocí. Chřipka, žloutenka typu A, toxoplazmóza, listerióza, ale i běžnější rýma a nachlazení se vám můžou vyhnout, pokud věnujete pouhých 20 vteřin této základní hygieně.
nadmerne-padani-vlasu-se-da-resit-vcasnou-lecbou.jpg

Nadměrné padání vlasů se dá řešit včasnou léčbou

03.06.2019Padání vlasů je přirozenou součástí výměny vlasového porostu. Zdravému člověku běžně vypadne 50 až 80 vlasů za den. O nadměrném padání vlasů zvaném alopecie hovoříme v případě denního úbytku vyššího než 100 vlasů. Vlasy mohou řídnout a vypadávat rovnoměrně po celé hlavě, nebo zanechávat viditelné, jasně ohraničené lysinky. Oba typy nadměrného padání vlasů postihují muže i ženy a mohou být dědičné, přirozeně doprovázet stárnutí, ale také poukazovat na hormonální nerovnováhu nebo infekční či autoimunitní onemocnění. V případě zaznamenání většího úbytku vlasů je na místě navštívit praktického nebo kožního lékaře, který pomůže stanovit příčinu a určí vhodnou léčbu.
co-se-doopravdy-deje-behem-spanku.png

Co se doopravdy děje během spánku

22.02.2018Dobrý spánek je pro zdraví nezbytný. Osm hodin je podle odborníků optimální čas odpočinku pro dospělého člověka. Dlouhodobá spánková deprivace může zvyšovat riziko zdravotních problémů, jako je vysoký krevní tlak, srdeční choroby nebo cukrovka.